A Toyota GAZOO Racing észak felé veszi az irányt

A Toyota GAZOO Racing észak felé veszi az irányt

MEGOSZTÁS

 

2021 FIA World Rally Championship / Round 01 / Monte Carlo Rally / 21-24 January, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

A Toyota GAZOO Racing észak felé veszi az irányt újabb havas sikerek reményében

Miután januárban szinte tökéletesen kezdte a 2021-es szezont a Rallye Monte-Carlo futamán a Toyota GAZOO Racing World Rally Team újabb ponterős teljesítményre fog törekedni az Arctic Rally Finland (február 26-28.) havas száguldásán. A FIA WRC versenynaptárában debütáló futam a lemondott Svéd Rally helyét veszi át, amely a szezon versenynaptárának egyetlen tisztán téli körülmények közötti eseménye. A csapat a közép-finnországi bázisától északra utazik azzal a céllal, hogy folytassa Toyota Yaris WRC sikeres havas, jeges szereplését, amely három győzelmet jelent a Svéd Rallyn az elmúlt négy szezonban.

Toyota Yaris 2021

Sebastien Ogier rekordnak számító nyolcadik monte-carlói győzelmével vezeti a bajnokságot, Elfyn Evans előtt, aki tavaly megnyerte a Svéd Rallyt, míg Kalle Rovanperä a negyedik helyen zárt. A finn pilóta számára ez egy bónusz esemény, a hagyományos nyári finn WRC bajnoki futam mellett.

Finnországban nagy hagyományokkal bír a januárban megrendezésre kerülő Rovaniemi központú Arctic Lapland Rally, amelynek több szakasza is az Északi-sarkkörön túl zajlik. A skandináv ország legészakibb régiójában remek téli rally feltételek várhatóak. Jeges utak, mély hóval és magas hófalakkal a szakaszok mentén, amelyekre támaszkodva a pilóták nagyobb sebességgel vállalják el a kanyarokat. A wolfram szegecsekkel felszerelt Pirelli abroncsok fogják majd biztosítani a tapadást az egész szezon leggyorsabb átlagsebességű futamán.

A futam koncentrált formájú lesz. 10 szakasz, amelyek 251,08 versenykilométer teljesítését jelenti.  A péntek reggeli shakedownt követően, két nagyon igényes szakasz szerepel az időtervben. A futam leghosszabb szakaszát kell teljesíteni a mezőnynek, másodjára már sötétben – Sarriojarvi, 31.05 km. A szombati nap lesz a futam leghosszabb napja, kétszer 3 szakasz teljesítése szerepel a programban. Vasárnap kétszer is teljesíti a mezőny az Aittajärvi szakasz, amely másodszor a Power Stage-t fogja jelenteni.

Jari-Matti Lätvala – Toyota GAZOO Racing, csapatfőnök:

A Rallye Monte-Carlón elért eredményünk, remek kezdete volt a szezonnak, nagyon örültem, amikor láttam, hogy milyen jól működik a csapat. Az első Arctic Rally Finland futamára készülünk. Az évek során sok szó esett arról, hogy van helye egy garantált havas WRC futamnak a versenynaptárban. Idén hirtelen felmerült a lehetőség és minden érintett óriási munkát végzett azért, hogy nagyon rövid idő alatt megvalósulhasson ez a futam. Biztos vagyok abban, hogy fantasztikusan fog kinézni a TV-ben a tiszta fehér hó és a szikrázó napsütés. A Lappföldön jellemzően hosszúak a gyors kanyarok, ahol sok időt veszíthetsz, ha nem érzed magad elég magabiztosnak, ezért nagyon fontos az autó stabilitása. Ránk valószínűleg nagyobb nyomás fog nehezedni, mint máskor, hiszen az autónk fejlesztése finn utakon történt, ilyen feltételek között. Bízom benne, hogy tudjuk, majd kezelni a helyzetet.

Sébastien Ogier / Julien Ingrassia – #1 Toyota Yaris WRC

Megfelelő téli felkészültséggel kell rendelkeznünk az Arctic Rally Finland futamára. Ez most egy teljesen új kihívás lesz, mint ami eddig volt a WRC-ben. Amikor a múlt héten Rovaniemi környékén teszteltem, nagyon élveztem: elégedettnek éreztem az autóval, és azt hiszem, készen állunk. Kíváncsian várjuk, hogy milyen körülmények várnak ránk, amikor mi leszünk az elsők a szakaszokon, aminek nagy szerepe van egy havas ralin. A tavalyi év után tudom, hogy ilyen körülmények között kemény versenyre számíthatok a csapattársaimmal. Elfyn motivált lesz, Kalle valószínűleg még jobb lesz hazai pályán, de ott vannak még a többi csapat versenyzői is. Arra számítok, hogy nehéz lesz a győzelem, de készen állok a győzelemre.

Elfyn Evans /Scott Martin – #33 Toyota Yaris WRC

Az Arctic Rally Finland vadonatúj esemény lesz a legtöbb versenyző számára. Természetes a tavalyi, svédországihoz hasonló eredményre törekszünk, de meglátjuk, hogy miképpen alakulnak majd a dolgok. A körülmények valószínűleg eltérnek majd attól, amit Svédországban az elmúlt években láttunk, hiszen a télies feltételek minimálisak voltak. Kevés hó esett. Ezt figyelembe kellett vennünk a tesz alatt, amikor is nagyon hideg volt.  Az új Pirelli abroncsokra kellett igazítanunk a beállításainkat. A Montéhoz hasonlóan kevés előzetes tapasztalatunk van az abroncsokkal kapcsolatban, de ez most ez egy kicsit egyszerűbb, mert erre a rallyra csak egy választásunk van, így könnyebben tudtunk összpontosítani a lehetőségeinket. Összességében az érzés jó, várom a rallyt!

Kalle Rovanperä /Jonne Halttunen – #69 Toyota Yaris WRC

Jó lesz visszatérni a Lappföldre! Tavaly indultam az Artic Lapland Rallyn, az volt az első WRC-s versenyem. Egy biztos, az ott szerzett tapasztalat segíthet egy kicsit. Lesznek olyan szakaszok, amelyeket korábban nem, vagy ellentétes irányban teljesítettünk, így nem hiszem, hogy komolyabb előnyöm lenne.  A tesztek során a legfontosabb dolog, amivel foglalkoztunk, az új Pirelli abroncsokhoz megtalálni a megfelelő beállításokat. , mivel az új abroncsok stílusa eltér a korábbiaktól, de az érzés jó volt.  Számomra valamivel nagyobb lesz nyomás a futam alatt, de ez inkább izgalom, mint nyomás- főleg finn emberek részéről, mivel a hazai futamon többen figyelnek majd a teljesítményemre, mint más ralikon.

 

Arctic Rally Finland 2021

******

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ