A Puma falka készen áll a kőkemény szardíniai futamra

A Puma falka készen áll a kőkemény szardíniai futamra

MEGOSZTÁS
2022 World Rally Championship
Testing
Fafe, Portugal
2nd – 4th May 2022
Photo: Drew Gibson

 

Alig egy héttel a Rally de Portugal kemény körülményei után az M-Sport Ford World Rally Team ismét a Rally d’Italia Sardinia futamára készül. Az olasz klasszikus egy híresen kemény verseny, szűk és technikás, durva murvás utakkal, sűrű porfelhőkkel és szélsőséges hőmérsékleti viszonyokkal.

Az M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1-es flottája ígéretes teljesítményt nyújtott Portugáliában, annak ellenére, hogy néhány párosnak balszerencséje volt, a teljesen új autó nyers tempója murván rávilágított a csapat potenciáljára. A cumbriai székhelyű csapat a szárd futamot háromszor nyerte meg amióta az szerepel a FIA WRC versenynaptárában, a legutóbbi győzelem 2017-ben született, amikor Ott Tänak megszerezte első WRC-győzelmét az M-Sport autójával.

A rali csütörtök este Olbiában kezdődik, ahol egy izgalmas szuperspeciális szakaszon az olasz rajongók előtt zajlik, majd a rali hátralévő részében közelebb költözik az algherói szervízparkhoz. A szombati Monte Lerno szakaszon klasszikus rallye-akció vár a szurkolókra a legendás “Micky’s Jump” ugratónál, míg a vasárnapi Sassari szakasz a sziget nyugati partján lesz a mindent eldöntő utolsó Power Stage.

A Rally d’Italia során a levegő hőmérséklete gyakran meghaladja a 30 fokot, ami kemény körülményeket teremt a csapatok számára. A Rally d’Italia kihívását tovább fokozza a folyamatosan változó felület, mivel a puha és homokos felső felület egy nagyon kemény és mozdíthatatlan alapkőzetet takar. Ez instabil felületet eredményez, amelyet a Rally1 erős autói nyomvályúkat alakítanak ki és kisebb, nagyobb sziklákat forgatnak ki – különösen minden szakasz második teljesítése alkalmával.

A csapatok általában két lehetőséggel szembesülnek a rali stratégiáját illetően: intenzív tempó, hogy kényelmes előnyre tegyenek szert, ami azzal a kockázattal jár, hogy nem fejezik be a ralit, vagy az út határain haladnak, és szakaszról szakaszra behozzák a lemaradásukat. A győztes stratégia általában a kettő közötti jó egyensúlyt jelenti, a rallye során a megfelelő területek azonosításával, ahol lehet nyomni a gázpedált és nem nyomni azt.

A WRC2 kategóriában Jari Huttunen visszatér az M-Sporthoz egy Ford Fiesta Rally2-vel, hogy folytassa 2022-es WRC2 kampányát, miután tavaly kivételes eredményt ért el a ralin, ahol a Rally2 géposztályban az elképesztő ötödik helyet szerezte meg.

Craig Breen:
“Nagyon várom már Szardíniát, nem telt el túl sok idő a portugáliai rali óta, de elégedett vagyok azzal, amit ott tanultunk, úgy gondolom, hogy sokat tanultunk a hétvége során, és ez gondolkodnivalót adott nekünk. Remélem, hogy ezt már Szardínián korán a gyakorlatba tudjuk ültetni, pénteken jobb útviszonyok között indulunk, szóval próbáljuk meg a lehető legnagyobb előnyt kovácsolni belőle.

“Ez egy olyan rali, amin már néhány éve nem mentem, de a szakaszok a régi és az új keverékei, de tetszik, amit a fedélzeti kamerákon láttam, és azt hiszem, ez egy olyan rali lesz, ami illik hozzánk. Támadun, ahogy csak tudjuk, nyilvánvalóan szeretnénk újra a helyes útra térni, és jó néhány pontot szerezni, és elkezdeni a bajnokságban való előrelépésünket.”

Gus Greensmith:
“Portugália és Szardínia között nagyon gyors a váltás, szóval jó érzés újra útra kelni Szardíniára. Ez egy nagyon hasonló rali, mint Portugália, valószínűleg a durvább oldalon, de nagyon magas hőmérsékletre számítunk.

“Mindennek jónak kell lennie, az autók szerintem nagyon jól be vannak állítva, nem teszteltünk, de ez nem a legkritikusabb az évben. Nagyon várom már, remélem, hogy egy jó hétvégénk lesz és jó eredményt tudok elérni.”

Pierre-Louis Loubet:
“Nagyon örülök, hogy Szardíniára utazhatok, ez az egyik kedvenc raliversenyem és az egyik kedvenc helyem, mert nagyon közel van az otthonomhoz. Reméljük, hogy ugyanazt a tempót tudjuk majd tartani, mint pénteken Portugáliában, egy ilyen tempóval azt hiszem, reménykedhetünk egy jó eredményben, így tovább építhetjük az önbizalmunkat a szezon hátralévő részére, és lépésről lépésre fejlődhetünk.”

Adrien Fourmaux:
“Nagyon örülök, hogy újra Szardínián lehetek, ez lesz a negyedik alkalom, hogy részt veszek a ralin, de az első alkalom, hogy egy magas szintű WRC autóval versenyzek. Szóval elég nagy kihívás lesz számomra, de a tapasztalatokat Portugáliából hoztuk magunkkal, az autónk remek. Reméljük, hogy jobb eredményt érünk el és pontokat szerzünk ezen a ralin, és persze élvezzük az vezetést egy ilyen gyönyörű szigeten.”

Jari Huttunen, WRC2:
“Már nagyon várom, hogy Szardínia útjain indulhassak, szeretem a murvás versenyeket, tavaly jó eredményt értünk el ezen a futamon, így remélem, hogy ismét sikerül ugyanezt elérnünk. Ez egy kihívásokkal teli verseny, és az első kavicsos versenyem az idei szezonban az M-Sporttal, de örülök, hogy újra itt lehetek, és remélem, hogy jó néhány pontot tudunk szerezni a bajnokságban.”

Rich Millener, csapatfőnök:
“Hihetetlenül rövid idő alatt sikerült felkészíteni az autókat Szardíniára, és a csapat kivételes munkát végzett. Portugália egy nagyon kemény verseny volt, Szardínia pedig gyakran még keményebb, de az elmúlt versenyeken láttunk már erős tempót ettől az autótól és a csapattól, és semmi okunk nincs arra, hogy ne legyünk versenyképesek ezen a héten.

“Minden versenyzőnk egyre magabiztosabb, és mindannyian bizonyították, hogy jól érzik magukat a Pumában. A hőmérséklet ezen a héten magas lesz, és igazi kihívás lesz, de mindent beleadunk, és már alig várom, hogy pályára léphessünk, és nyomást gyakoroljunk a többi csapatra.”

M-Sport Ford WRT Media

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ