A nebáncsvirág kategória a koronaékszereknek

A nebáncsvirág kategória a koronaékszereknek

MEGOSZTÁS

A korábban eltérő elnevezésű “nebáncsvirág” kategóriában megjelentek az aranykor legendás járművei mint a Maserati 300, Ferrari 250 GT, Alfa Romeo TZ, Bizzarini, Iso.

Mindkét nap rajtvonalra álltak a felbecsülhetetlen értékű nemes vadak.

The Greatest’s Trophy – vagyis a legnagyszerűbbek trófeája, erre a névre hallgat az a viadal, amelyben az 50-es és 60-as évek megbízhatósági versenyeit uraló autók meccseltek egymással. A korábban Trofeo Nastro Rosso néven futó sorozatban, a leginkább olasz gyárak sport- és GT autóinak éles csatájában a divatmárkát forgalmazó Vögele család egyik tagja Yves Vögele diadalmaskodott. Az 1964-es Porsche 904/6 versenyautóval megszerezte idei első győzelmét, ami egyáltalán nem volt könnyű a számára, mert „nagyon csúszós volt a pálya, ami miatt instabillá vált az autóm”, mondta a tapasztalt pilóta.

A felbecsülhetetlen értéket képviselő autók kategóriájában a dobogó második fokára az igazán különleges Bizzarrinit irányító Peter Muelder állhatott, őt szorosan az Alfa Romeóval induló másik Vögele, Carlo követte. A szombati első verseny talán legizgalmasabb pillanata az eső mellett az volt, amikor a két több mint 2 milliárd forintot érő autó, Alain Vögele Alfa Romeója és Jan Gijzen Ferrarija összeütközött és a kavicságyban landolt. De nemcsak ők jártak pórul, hanem a 40-es rajtszámmal induló Streminski is, aki a mezőny egyik legrégebbi autójával, a 1958-as Tojeiro Climax 1100-sel pördült meg a nedves burkolaton, de mivel senkivel sem ütközött, az autó szerencsére épségben megúszta a kalandot.

A Vögele-család vasárnap is aratott (ők amúgy minden kategóriában indultak!), ám ezúttal Carlo nyerte a viadalt, míg a szombati győztes Yves végzett a második helyen – este a vacsoraasztalnál mindketten gyönyörű serlegből ihatják a pezsgőt.

Mindkét napon fotózgattunk

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ