A Rali Európa-bajnokság negyedik versenyhétvégéjén Lengyelországba utaznak Herczig Norberték. A korábbi világbajnoki helyszíneken újra nagyon gyors murvás szakaszok várnak a MOL Racing Team párosára.
2018-ban úgy búcsúzott a lengyelországi futamtól Herczig Norbert, hogy minél előbb visszatérne, hogy kamatoztassa a megszerzett tapasztalatokat. Még egy évet sem kellett várni, mert a 76. Lengyel Rali az őszi időpont helyett a nyár elejére került, és míg a magyar páros számára tavaly itt zárult a szezon, most a verseny vége épp a félidőt jelenti majd. Merthogy időközben kibővült a program, Herczig Norbert és Ferencz Ramón változtatott a kezdeti terveken, és a lengyel versenyt követő római futamon is elindul majd.
„A Liepaja Ralin megmutatkozott, hogy egy sikeres Eb szezonhoz szükséges az, hogy minden pályát ismerjünk, és ne érjenek minket meglepetések. Mivel tavaly kihagytuk az olaszországi futamot, idén a támogatóinkkal együtt úgy döntöttünk, hogy elindulunk a júliusi versenyen is. Ez egyelőre főként adminisztratív munkát jelentett, a felkészülésünk középpontjában a Lengyel Rali állt. Alaposan átnéztük az elmúlt évben készült itinereket és a belső kamerás felvételeket, ami nagyon hasznos volt, bár a szervezők alaposan átalakították az útvonalat.” – mondta Herczig Norbert.
A 76. Lengyel Rali újra 15 gyorsasági szakaszt tartalmaz majd, de valóban sok lesz a változás. A rendezők célja az volt, hogy kompaktabb versenyt szervezzenek, kevesebb közúti etap útvonallal. A kitűzött célt sikerül elérni, a gyorsaságik hossza csak nem ugyanannyi, mint az elmúlt évben, de a majd 1000 kilométeres össztáv 300 kilométerrel csökkent, és vasárnap kora este helyett már délután a céldobogóra gördülhetnek az autók. Az útvonalból kikerült az a rész is, ahol Norbiék tavaly az első gyorsaságin meglátogattak egy helyi kiskertet, így Norbi abban már biztos, hogy nem lesznek visszatérő vendégek a lengyel a családnál. A többi tapasztalatra viszont építeni fog pilóta és navigátor, hiszen tavaly úgy fejezték be a versenyt, hogy pontosan tudták, hol lehet még tovább gyorsulni.
A MOL Racing Team programja a már megszokott rutin szerint zajlik, a BRR csapat mérnökeivel együtt a verseny előtt újra egy teszten állították be a Volkswagen Polo GTI-t.
„Az idei év leghasznosabb tesztje volt a mai” – kezdte Herczig Norbert kedden kora este a szerviznél. „Minden eddiginél többet tudtunk menni, és a kijelölt pálya is olyan volt, mint amilyen a versenyen vár ránk, Ramónnal újra hozzászoktunk a nagy sebességhez a murván. Kaptunk egy új fejlesztésű lengéscsillapító szettet is, ezzel sokkal precízebben lehet vezetni az autót, és az ugratók után is másképp viselkedik a kocsi. Az Azori-szigetek után most változott az autó viselkedése, az eddiginél kevesebbet mozog a karosszéria, feszesebb lett a kocsi.”
Lengyel magyar két jó barát – szól a mondás, és ebből már a teszten ízelítőt kapott a MOL Racing Team párosa. A MOL helyi disztribútorait látta vendégül a csapat, akiket lenyűgözött a Volkswagen Polo GTI R5 sebessége. A hétvégi futamon pedig biztos, hogy a pályák szélén szurkolnak majd Herczig-Ferencz párosnak. Szokás szerint magyarok is buzdítják majd a versenyzőket, több csoport is jelezte, hogy útra kelnek, és mindenképp ott lesznek a hétvégén a Mikolajki környéki gyorsasági szakaszok mentén, így a magyar zászlók ismét ott lesznek a versenyen.
A pályabejárás után a pénteki kvalifikáció lesz az első valódi tétre menő felvonása a Lengyel Ralinak. Ennek eredménye alapján választhatnak rajtpozíciót a versenyzők, majd péntek este már egy 2.5 kilométeres szuperspeciállal megkezdődik a verseny. Érdekesség, hogy ezt a szakaszt szombaton is két alkalommal teljesítik a párosok, de az igazán nagy dolgok majd a 20 kilométer feletti gyorsaságikon dőlnek el. A Lengyel Rali az utolsó pillanatig izgalmas lesz, a 15. záró gyorsasági is 22.5 kilométeres, ami a technikának és az abroncsoknak is komoly megpróbáltatást jelent majd.
A Lengyel Rally programja:
06.28. péntek:
10:30 Kvalifikáció
16:00 Rajtceremónia
18:00 SSS1 Mikolajki Arena 1– 2.50 km
06.29. szombat:
08:30 SS2 Paprotki 1 – 11.26 km
09:31 SS3 Stare Juchy 1 – 13.86 km
10:20 SS4 Olecko 1 – 28.62 km
12:45 SSS5 Mikolajki Arena 2 – 2.50 km
14:15 SS6 Paprotki 2 – 11.26 km
15:15 SS7 Stare Juchy 2 – 13.86 km
16:05 SS8 Olecko 2 – 28.62 km
18:30 SSS9 Mikolajki Arena 3 – 2.50 km
06.30. vasárnap:
08:45 SS10 Mikolajki MAX 1 – 9.34 km
09:35 SS11 Gmina Mragowo 1 – 11.34 km
10:20 SS12 Uzranki 1 – 22.54 km
12:15 SS13 Mikolajki MAX 2 – 9.34 km
13:05 SS14 Gmina Mragowo 2 – 11.34 km
13:50 SS15 Uzranki 1 – 22.54 km
15:10 Céldobogó
A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt
Forrás: MOL Racing Team
matezsoltee