Elégedett féktelenség – Horváth Krisztián #919 – Magyar Kupa

Elégedett féktelenség – Horváth Krisztián #919 – Magyar Kupa

MEGOSZTÁS

#919 Horváth Krisztián
Peugeot 106 – Magyar Kupa
Kakucsring
Euroaszfalt Rallycross OB VI.futam

Nyirád után Horváth Krisztián nem állt rajthoz Greinbachban, így nem véletlen, hogy már nagyon hiányzott számára a versenyzés adta adrenalin a kakucsi versenyhétvége előtt. Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a “kék oroszlános” pilóta, mint a kategória negyedik helyének megszerzése. A kategória döntőjőig menetelő Krisztián technikai problémái ellenére elégedett volt a megszerzett kakucsi 5. hellyel.

Horváth Krisztián: Nagyon vártam már a kakucsi versenyt, hogy újra autóba ülhessek, hisz Nyirádon mentem utoljára. Greinbach a munkám miatt kimaradt. Az autó felkészítésére sem nagyon volt időm, csak az készült rajtra, ami muszáj volt.

Azzal a céllal vágtam neki a versenyhétvégének, hogy a negyedik hely megszerzését tűztem ki magam elé. Egyenlőre van három olyan autó a kategóriában, amit ezzel a szinte utcai Peugeot-val nem lehet követni sem, nemhogy megelőzni őket.

Nem indult minden simán. A váltórudazatom ismét összeért a kipufogóval, és kilökte a kettes fokozatot. Minden olyan kanyar ahol vissza kettőbe kell váltani, legalább kétszer kellett próbálkoznom.


Az első előfutamban Czakó Rolival egy futamban mentünk, hatalmas, de nagyon korrekt csata volt, a lökhárítómon volt végig, de végig védekezve én nyertem. A másik futamban, így Kenesei Gábor egy hajszálnyival gyorsabb volt nálam. Végül 5. lettem.

A második előfutamban sikerült a rajtnál Gábort, és Siebel Balázst is megelőzni, másfél körig magam mögött tudtam tartani Balázst. A futamban és az összesítésben is a 4. időt autóztam.

A két előfutam összesítése alapján is a 4. helyen zártam a szombatot.

Vasárnap a harmadik előfutamban Balázs is elkapta a rajtot, annyira, hogy a kanyar előtt el kellett engedjem. Be akartam sorolni mögé, de kicsit fékeznie kellett, így akaratlanul, de megbillentettem az autóját. Kenesei közben ellépett. Kétszer is megállt az autó, de tudtam, hogy az áramtalanító a hibás. Viszonylag gyorsan reagálva, megmozgattam az „oroszlánkámat” és mentem tovább. Az ütközéstől beleért a sárvédő a gumiba, így pár tized ott maradt.

5. lettem a futamban, összesítésben Czakó Roli jobbat ment, így csak 6. lettem összesítésben. Ezután észrevettük a depóban, hogy még a fékbetét is elveszett. Tartalék nem volt nálunk, így ki kellett kötni, viszont, így elég veszélyessé vált „minden” és még rajtolni sem tudtam egy jót nélküle.


Az elődöntőben elóvatoskodtam a féktávokat, Nagy Laci elém ért vissza jokerről. Majd egy olajfolyás miatt mindnyájan megpörögtünk. Azt sem tudtam mi történt hirtelen. Piros zászlóval leintették, és újrakezdtük az elődöntőt. A második próbálkozásnál jobb voltam Lacinál, ez a döntőbe kerülést jelentette.

A döntőben a hatodikként követtem a többieket a rajttechnika hiánya miatt. Kimentem első körben Balázs után jokerre, akinek megállt hirtelen az autója, nagy nehezen kikerültem, de a következő körben Rédei Józsi elém került vissza a jokerről. Gyorsabb voltam a kanyarokban, de jól védekezett, és ezen a pályán kívülről előzni egy gyengébb autóval nem sikerült. 5. lettem fék nélkül, amivel elégedett vagyok.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ