Értékes kakucsi pontok – #305 Takács Olivér – KisTuki – Kakucsring

Értékes kakucsi pontok – #305 Takács Olivér – KisTuki – Kakucsring

MEGOSZTÁS
#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 -SuperTouringCar -1600

#305 Takács Olivér – KisTuki
Citroen DS3 S1600
SuperTouringCar -1600
Kakucsring
Euroaszfalt Rallycross OB VI. futam

 

Takács Olivér – KisTuki: Két héttel a greinbach-i esős futam után következett a kakucsi derbi, ami a bajnokság hatodik, egyben utolsó előtti futama. A bajnoki pontversenyben 17 ponttal lemaradva álltunk a második helyen, így célul azt tűztük ki, hogy ebből minél többet le tudjunk faragni azért, hogy a végső máriapócsi futamig nyílt maradjon a bajnoki címnek a sorsa. Az időjárás előrejelzés mutatott némi esőzést, de szerencsénkre elkerült minket a vihar, egész hétvégén gyönyörű, napsütéses időnk volt.

#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 – SuperTouringCar -1600

Megvoltak a beállításaink erre a pályára, mert anno ezen a pályán debütált a DS3 S1600, de a szombati szabadedzéseken kicsit finomítottunk rajta. Az időeredményeken látszott a változtatás, tudtunk faragni az egyéni legjobb időmből.

#305 Takács Olivér -KisTuki – Citroen DS3 S1600-SuperTouringCar
-1600

Az első előfutamra Ferjáncz Andrissal és Ujházi Tamással sorsoltak össze. Tudtam, hogy Andrisnak kész lett a S1600-as Fordja, ráadásul 50LE-vel erősebb lett, mint az enyém, de ennek ellenére se mentem fel tett kézzel a csatába. A rajtot nagyon jól elkaptam, az egyenesben végig tudtam tartani a tempót, és a jobb helyzetemet kihasználva elsőként tudtam elfordulni a sikánban. Gyors tempót kellett diktálnom, hogy magam mögött tudjam tartani, de sikerült. A futamot végig vezetve mentem ki az utolsó körben a JOKER-re, de Andris jó taktikája következtében meg tudott előzni, így mögötte zártam a második helyen.

#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 – SuperTouringCar -1600

A második kvalifikáció rögtön egy rajtbalesettel kezdődött, ami miatt ketten kiestek mellőlem. Az újra rajtoltatás után a maradék három autó egyszerre kapta el a rajtot, együtt mentünk végig az egyenesben, csakhogy a sikánban nem fértünk el egymás mellett, ennek ellenére senki nem vette el a gázt, összeütköztünk és kiforgattuk egymást. Lefulladt az autó, kétszer is indítóznom kellett, hogy beinduljon. Rengeteg időt vesztettem, így csak a hetedik helyen értem célba. Így a szombati napot kategória harmadik pozícióban zártam.

#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 – SuperTouringCar -1600

A harmadik előfutamban vasárnap hárman rajtoltunk, Csabi barátommal együtt. Meg volt a taktika, tartani is tudtuk magunkat hozzá. A futamban második lettem, összetettben negyedikként végeztem, és ez elég volt ahhoz, hogy egyet előrelépve másodikként zárjak az előfutamok összesített eredménye alapján.

#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 – SuperTouringCar -1600

Az elődöntőt pole-pozícióból kezdhettem. Kicsit változtattunk a beállításainkon, bízva abban, hogy javítani tudunk még az időeredményeinken.  Jól elkaptam a rajtot, el tudtam jönni az első helyen, jó tempót tudtam diktálni, végig tudtam tartani a 0:35 s alatti köridőket, így sikerült megtartani, és így bejutni a döntő első rajtsorába.

A döntő futamban ismét a rajt utáni sikánban történt egy kis adok-kapok, amiből végre én jöttem ki kedvezőbben, meg bírtam tartani a második helyet, gyakorlatilag csak Matyi barátom tartott nyomás alatt, de meg tudtam fékezni szüntelen támadás sorozatát, és be tudtam hozni az autót a második helyen, ezzel értékes pontokat gyűjtve a bajnoki versenyben.

#305 Takács Olivér – KisTuki – Citroen DS3 S1600 – SuperTouringCar -1600

Boldog vagyok nagyon, mert egyre jobban szokok össze az autómmal. Egy erős kategóriában tudok az élmezőnyben autózni, és úgy, hogy közben jól is érzem magam. A TMC Rallysport csapata mindig profi és tökéletes autót tesz alám, a kétering maga a mennyország. Jobbat nem is kívánhatnék. Köszönöm szépen mindenkinek, aki segített és szurkolt nekünk valamilyen formában.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ