89° Rallye Monte-Carlo – Ogier az úr ! – SS9 – SS11

89° Rallye Monte-Carlo – Ogier az úr ! – SS9 – SS11

MEGOSZTÁS
2021 FIA World Rally Championship / Round 01 / Monte Carlo Rally / 21-24 January, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

Három gyors szerepel a mai programban, majd a mezőny dél felé veszi az útját és irány Monaco. A mai szakaszok havasak, jegesek, minden pilóta a szöges Pirelli SottoZerokat választotta. A gapi szervizparkot az éjszaka folyamán az erős szél több helyen is megrongálta!


SS11 La Bréole – Selonnet 2 – 18,31 km

Az utolsó gyors Evansé lett! Ogier előnye 13 másodperc. Tänak nélkül irány Monaco! 12:14.8 perces idejével az 5. helyen fejezte be a szakaszt Oliver Solberg – Hyundai i20 R5.

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier / Ingrassia – Toyota Yaris WRC 2:16:31.9 ó
2. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +13,0 s
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +56,8 s
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +1: 03,8
5. Sordo / del Barrio – Hyundai i20 Coupe WRC +2: 11,3
6. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +4: 43,1
7. Mikkelsen / Fløene – Škoda Fabia Rally2 evo +5: 22,7
8. Greensmith / Edmondson – Ford Fiesta WRC +6: 14,6

WRC2
1. Mikkelsen 2:09:17.9 ó
2. Fourmaux +2:28.3 p
3. Camilli +2:43.9 p
4. Bulacia +8:28.3 p
5. Johnston +11:23.5 p

WRC3

1. Rossel 2:25:22.6 ó
2. Bonato 2:00.2 p
3. Ciamin +3:40.3 p
4. Neubauer +8:02.9 p
5. De Cecco +10:54.4 p

Szakaszeredmények:

11:59.0 p – Evans – Nagy szükségem volt erre a sikerre. Ez egy frusztráló nap volt nekünk. Megpróbáltam elkerülni a bajt. Igyekszem majd Sebet nyomás alatt tartani!
12:00.3 p – Ogier – Ez tiszta volt. A körülmények alaposan megváltoztak, amióta a jégkémaink elhaladtak erre, így arra kellett hagyatkoznom, amit láttam. Ez egy tiszta szakasz volt a számomra!
12:06.8 p – Rovanperä – Ez remek! Elég trükkös volt a szakasz, miközben gondunk volt az átbeszélönkkel. Jonne-nak kiabálnia kellett, mert nem hallottam semmit!
12:12.4 p – Neuville – Minden rendben! Ez egy újabb trükkös nap volt, miközben folyamatosan fejlődtünk az autóban. Nem támadtunk, de rendben volt a ritmusunk. Nem kockáztattam!
12:14.8 p – Oliver Solberg


12:15.8 p – Katsuta – Igyekeztem nyugodtan vezetni, köszönhetően a jégkémeink remek munkájának.Könnyen lehetett látni, hogy mi következik és maximálisan bíztam az itinerünkben.A legfontosabb dolog a számunnkra, hogy itt vagyunk, ez volt a célunk
12:27.5 p – Loubet – Nagyon csúszott, a szakasz piszzkos és felhordásos volt, rengeteg kaviccsal.Nagyon nehéz volt megtalálni a tapadást!
12:31.5 p – Greensmith
12:38 4 p – Sordo – Nagyon lassú voltam. Mind a két autót be kell vinnünk a rali céljába, így az egyetlen lehetőségem az volt most, hogy óvatosan vezettem, mint korábban. Nem akartam semmit sem kockáztatni.

12:15 – Mindegyik pilótapáros szöges SottoZeroval  vágott neki az SS11 szakasznak, majd irány Monaco!

11:41 – Az élő térkép alapján Loubet, Katsuta közelítenek a rajthoz. 12:08 órakor van a futam hivatalos rajtideje!

11:40 – 13:16.2 perces idővel nyerte a szakaszt, még sötétben Ogier kora reggel.

11:36 – Ott Tänak befejezte! A futamra vonatkozó szabályok alapján vasárnap nem folytathatja – az SS11 után a mezőny költözik Gapből Monacoba, ekkor már nem működik a SzupeRally szabály -, így hivatalosan is kiáll a csapat által kiadott közlemény szerint! Tänak eddig mindkét hyundai-os Rallye Monte-Carlo futamán kiestt ugyanazon a szakaszon! Ugyan megfordult e már Ott fejében, hogy nem kellett volna jobb inkább a Toyotánál maradni…

9:10 – Tänak megérkezett a szervízparkba, úgy néz ki az észt hyundaios tudja folytatni a futamot.

Érdekesség: A tegnapi SS6 szakasz első kilométereiben megmérték az autók végsebességét. Nézzük ki mennyivel száguldott!

182 km/h Tänak,
181 km/h Neuville,
176 km/h Ogier, Evans, Sordo,
174 km/h Rovanperä
170 km/h Greensmith
168 km/h Katsuta, Mikkelsen
164 km/h Fourmaux

SS10 Saint-Clément – Freissinières – 20,48 km

Neuville nyerte a gyorsot! Tanaknek elfogyott a pótkereke, így a második defektre már nem volt válasza. Ogier ás Evans “botoztak” a szakaszon, bő 40 másodpercet kaptak Neuville-től. Ogier meg is forgott, egy bal első defektnek köszönhetően. Az első három helyen három Toyota, majd két Hyundai, Mikkelsen – WRC2 – továbbra is az abszolút hetedik helyen áll! Neuville a negyedik helyen 1.4 másodpercre van Rovanperä mögött!

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier / Ingrassia – Toyota Yaris WRC
2. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +14,3
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +50,3
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +51,7
5. Sordo / del Barrio – Hyundai i20 Coupe WRC +1: 33,2
6. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +4: 27,6
7. Mikkelsen / Fløene – Škoda Fabia Rally2 evo +4: 46,3
8. Greensmith / Edmondson – Ford Fiesta WRC +5: 43,4

WRC2
1.Mikkelsen 2:09:17.9 ó
2.Fourmaux +2:28.3 p
3.Camilli +2:43.9 p

WRC3
1. Bonato 2:12:46.0 ó
2. Rossel +1:58.5 p
3. Ciamin +4:28.3 p

Szakaszeredmények:

16:28.3 p – Neuville – Jobb szakaszt teljesítettünk most, sokkal jobb ritmusunk volt. Hogy őszinte legyek, úl sokat haboztam, nem éreztem magam kényelmesen.
16:40.3 p – Loubet – Nagyon sok hó van a szakaszon, kicsit takarítottam. Nem válaltam sok kockázatot.
16:42.3 p – Sordo – Nem voltak megfelelő információink a szakasz felületéről. Trükkös volt, de nem éreztem magam jól az autóban!
16:52.5 p – Rovanperä – Jól éreztem magam, nem tudom, miért ilyen gyenge az időnk. Úgy éreztem, hogy nincs tapadásunk, de a tempó és a ritmus jó volt.
16:58.9 p – Katsuta – Egyre simábbak[csiszoltabbak] a feltételek,
17:10.5 p – Ogier – Nem tudom… nem volt tapadás.Azt remélem, hogy nem fog 42 másodpercet veszíteni Elfynnel szemben!
17:12.8 p – Greensmith – Úgy éreztem, hogy egy nagyon jó szakaszt sikerült teljesítenem, de az időnk sokkoló! Ez gyakorlatilag összefoglalja a hétvégénket!
17:14.4 p – Evans – Volt egy elakadásunk, nagyon nehéz gyors volt belülről.Nem tudom mi történt… talán túl óvatosak voltunk a hegyről lefelé a faluba.

8:50 – Tänaknak újabb defektje volt, és nincs több pótkereke! Kiálltak,mivel az előző gyorson már volt egy defektje…

8:45 – Tänak megállt a szakaszon – 6.2 km! Az előző gyorson defektje volt + eddig mindkét nap motorproblémákra panaszkodott + tavaly itt szenvedett balesetet ezen a gyorson!

SS9 La Bréole – Selonnet 1 – 18,31 km 

Ogier megmutatta, hogy ki az úr a háznál, a “helyi” francia leiskolázta a mezőnyt és 10.4 másodperccel vezeti a futamot. Az élen a három gyári Toyota, majd a három Hyundai. Neuville rontott, Tänak megforgott, majd defektet kapott, Sordo lett a harmadik a szakaszon! Hamarosan a full havas, jeges SS10 következik!

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier / Ingrassia – Toyota Yaris WRC
2. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +10,4
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +1: 08,3
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +1: 33,9
5. Tänak / Järveoja – Hyundai i20 Coupe WRC +1: 38,1
6. Sordo / del Barrio – Hyundai i20 Coupe WRC +2: 01,4
7. Mikkelsen / Fløene – Škoda Fabia Rally2 evo +4: 22,8
8. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +4: 39,2

WRC2
1.Mikkelsen 1:51:43.9 ó
2.Fourmaux +1:04.5 p
3.Camilli +2:18.4 p

WRC3
1. Bonato 1:55:03.8 ó
2. Rossel +8.1 s
3. Ciamin +1:43.8 p

Szakaszeredmények

13:16.2 p – Ogier – Aki számít nekünk, az [Evans] mögöttünk van.Több kanyarban olyan érzésem volt, hogy elfogytak a szögeink a gumikról és csak csúszunk. Trükkös volt
13:34.0 p – Evans – Nem gondolnám, hogy túl jól sikerült a szakasz, túl óvatos voltam.
13:35.4 p – Sordo – Nagyon trükkös volt. Bizonyos helyeken remek volt a tapadás, más helyeken nagyon könnyen lehetett hibázni.
13:38:8 p – Rovanperä – Többre számítottam, az elején elég óvatos voltam. A sima, tiszta részen szerintem már jó volt a tempóm, de ahol jégfoltok voltak, ott jobb lehetett volna jobb is.
13:53.9 p – Greensmith
13:55.6 p – Mikkelsen – Kényelmesen vezettem. Nagyon bonyolultak voltak körülmények, de az szakaszról kapott információim végig ültek. Az egész világon nekem van a legjobb jégkém csapatom!

13:58.4 p – Neuville – Az egyik kanyarban kicsúsztunk, nem vesztettünk sok időt. Nehéz szakasz volt, nem volt meg a megfelelő ritmusunk.

14:36.4 p – Tänak – Bal első defekt! A szakasz elején történt. Megforogtunk,majd a következő sarokban egy laza szikla volt bent az úton. Szép reggelünk van!

Gumiválasztás:

A Toyota pilótái 6 db, míg a többi RC1 kategóriás pilóta 5 db szöges Pirelli SottoZeroval vágott neki a mai első körnek, a havas, jeges feltételek miatt.

Rajtsorrend: 

  1. Loubet
  2. Greensmith
  3. Katsuta
  4. Sordo
  5. Neuville
  6. Rovanperä
  7. Tänak
  8. Ogier
  9. Evans

Innen kezdjük a mai napot!

A futam állása a pénteki versenynapot követően – 104.7 km

1. Evans / Martin Toyota Yaris WRC 1:3 3:57.5
2. Ogier / Ingrassia Toyota Yaris WRC +7,4
3. Tänak / Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +25,3
4. Rovanperä / Halttunen Toyota Yaris WRC +53,1
5. Neuville / Wydaeghe Hyundai i20 Coupe WRC +59,1
6. Sordo / del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1:49,6
7. Mikkelsen / Fløene Škoda Fabia Rally2 evo+3:50,8
8. Katsuta / Barritt Toyota Yaris WRC +4:05.0

Elfyn Evans: Sebnek fantasztikus napja volt – kár, hogy defektet kapott. Azt gondolom, hogy más lenne most a történet, ha nem így történt volna. Figyeltük a szakaszidőket, ahogy nőttek a különbségek, úgy kellett egyre jobban küzdenem. Holnap jobb helyzetben leszünk, reméljük tudunk változtatni a helyzetükön. Tudtuk, hogy van egy kis előnye annak, aki elsőként fut a szakaszokon, de igazságos szeretnék lenni Sebbel szemben, ez nem 16 másodperc.Ma nagyon jól vezetett és snehéz volt lépést tartani vele, így meg van a holnapi feladatunk, nagy harcra számítok. A Montén készen kell állni arra, bármi [időjárás] megtörténhet. Ma este van esély arra, hogy havazhat, így biztosan nem lesz könnyű.

Sebastien Ogier: A délutánunk a várakozásoknak megfelelően alakult. Az első körhöz képest sokkal sárosabb és rosszabb körülmények voltak a szakaszokon. Azonban élvezetes volt rajtuk téli gumikkal vezetni . Természetesen számunkra a nagy kérdés a defekt volt, ami sok időnkbe került, de azt hiszem, ma a legjobbunkat adtuk. Azért jöttem ide, hogy megnyerjem ezt a rangadót, és mindent megteszek annak érdekében, hogy ez megvalósuljon. Azt hiszem, elég szerencsések voltunk a defekt miatt, de nem tehetünk ellene semmit.

Ott Tänak – “A lényeg az, hogy itt vagyunk. Ez egy igényes és nehéz nap volt, minden órában változtak a körülmények. Még csak péntek van, két nap van még hátra, ezért túl korai a pozíciónkra koncentrálni. Sokkal fontosabb, hogy hogyan tudjuk kezelni az ilyen típusú feltételeket. Nem működött az autó, úgy ahogy szeretteük volna. Többféle karrakterű szakaszunk volt ma. A felfelé vezető utakon jól vagyunk, de a lejtőkön valami nagyon hiányzik. Nagy feladata lesz ez a mérnököknek, meg kell tudniuk, hogy mi is történt. Leginkább a lejtős szakaszokon vannak problémáink, ahol nem kapok megfelelő visszajelzést a fékutakon.

A futam időterve:

A futam szakaszainak  összefoglaló videófalatkái:

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ