89° Rallye Monte-Carlo – Evans az élen, Ogier defektje után

89° Rallye Monte-Carlo – Evans az élen, Ogier defektje után

MEGOSZTÁS
2021 FIA World Rally Championship / Round 01 / Monte Carlo Rally / 21-24 January, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

A pénteki öt gyorsot követően az Elfyn Evans – Scott Martin kettős vezeti a 89° Rallye Monte-Carlo futamát. A világbajnoki címvédő Sébastien Ogier- Julien Ingrassia páros a második 7.4 másodperces hátrányban. Az Ott Tänak-Martin Jarveojä páros jelenleg a harmadik helyen áll. Egy kivételével minden gyorsot Ogier nyert meg. Az SS6 Aspremont – La Bâtie-des-Fonts 2 szakaszon azonban a hétszeres világbajnok defektet kapott és a szakaszon 34.7 másodperces hátrányba került a szakaszgyőztes csapattárs Evans mögött. Az SS5 Montauban-sur-l’Ouvèze – Villebois-les-Pins 1 gyorson Neuville megforgott, miután a hyundai-os jégkémek balesetbe kerültek, így nem volt a belgának ellenőrzött információja a szakaszról, és írjuk le bátran elgumizta magát, Sordohoz hasonlóan. Tänak ugyanezen a gyorson “túlélt” ez izgalmas megcsúszást.

A futam állása a pénteki versenynapot követően – 104.7 km

1. Evans / Martin Toyota Yaris WRC 1:3 3:57.5
2. Ogier / Ingrassia Toyota Yaris WRC +7,4
3. Tänak / Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +25,3
4. Rovanperä / Halttunen Toyota Yaris WRC +53,1
5. Neuville / Wydaeghe Hyundai i20 Coupe WRC +59,1
6. Sordo / del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1:49,6
7. Mikkelsen / Fløene Škoda Fabia Rally2 evo+3:50,8
8. Katsuta / Barritt Toyota Yaris WRC +4:05.0

Elfyn EvansSebnek fantasztikus napja volt – kár, hogy defektet kapott. Azt gondolom, hogy más lenne most a történet, ha nem így történt volna. Figyeltük a szakaszidőket, ahogy nőttek a különbségek, úgy kellett egyre jobban küzdenem. Holnap jobb helyzetben leszünk, reméljük tudunk változtatni a helyzetükön. Tudtuk, hogy van egy kis előnye annak, aki elsőként fut a szakaszokon, de igazságos szeretnék lenni Sebbel szemben, ez nem 16 másodperc.Ma nagyon jól vezetett és snehéz volt lépést tartani vele, így meg van a holnapi feladatunk, nagy harcra számítok. A Montén készen kell állni arra, bármi [időjárás] megtörténhet. Ma este van esély arra, hogy havazhat, így biztosan nem lesz könnyű.

Sebastien Ogier:  A  délutánunk a várakozásoknak megfelelően alakult. Az első körhöz képest sokkal sárosabb és rosszabb körülmények voltak a szakaszokon.  Azonban élvezetes volt rajtuk  téli gumikkal vezetni . Természetesen számunkra a nagy kérdés a defekt volt, ami sok időnkbe került, de azt hiszem, ma a legjobbunkat adtuk. Azért jöttem ide, hogy megnyerjem ezt a rangadót, és mindent megteszek annak érdekében, hogy ez megvalósuljon. Azt hiszem, elég szerencsések voltunk a defekt miatt, de nem tehetünk ellene semmit.

Ott Tänak – “A lényeg az, hogy itt vagyunk. Ez egy igényes és nehéz nap volt, minden órában változtak a körülmények. Még csak péntek van, két nap van még hátra, ezért túl korai a pozíciónkra koncentrálni. Sokkal fontosabb, hogy hogyan tudjuk kezelni az ilyen típusú feltételeket. Nem működött az autó, úgy ahogy szeretteük volna. Többféle karrakterű szakaszunk volt ma. A felfelé vezető utakon jól vagyunk, de a lejtőkön valami nagyon hiányzik. Nagy feladata lesz ez a mérnököknek, meg kell tudniuk, hogy mi is történt. Leginkább a lejtős szakaszokon vannak problémáink, ahol nem kapok megfelelő visszajelzést a fékutakon.

A mai nap egyik legnagyobb vesztese Loubet, aki megtörte a Hyundai i20 Coupe WRC-t!

A délutáni gumiválasztás – SS6-SS7

OGIER / KATSUTA / EVANS / GREENSMITH / ROVANPERÄ:
4x havas (snow), 2x szöges SottoZero

SORDO / LOUBET / TÄNAK / NEUVILLE:
5x havas (snow) SottoZero

A reggeli gumiválasztás SS3-SS5 :

OGIER / LOUBET / TÄNAK / KATSUTA / EVANS / ROVANPERÄ:
4x szuperlágy P Zero, 2x szeges SottoZero

SORDO / NEUVILLE:
3x szuperlágy P Zero, 3x szeges SottoZero

GREENSMITH:
4 lágy, P Zero, 2 szeges SottoZero

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ