88° Rallye Monte-Carlo – Neuville-é a délután, Evans vezet az összetettben

88° Rallye Monte-Carlo – Neuville-é a délután, Evans vezet az összetettben

MEGOSZTÁS
2020 FIA World Rally Championship / Round 01 / Rallye Monte Carlo / Jan 23-26, 2020 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

Ma négy gyors várt a 88° Rallye Monte-Carlo mezőnyére 75.2 kilométer hosszban. A nap során az összetettben a Toyoták álltak az élen váltott vezetésben Ogier-Evans-Ogier-Evans sorrendben. A szombati négy gyorsból hármat nyert Thierry Neuville és a nap végére az első három pilóta között mindössze 6.4 másodperc lett a különbség. Megjósolhatatlan a győztes személye. A mezőny mozgásban van, irány Monaco! Vasárnap még négy gyors van hátra a futamból.

A futam állása a szombati gyorsok után:

1. Evans/Martin Toyota Yaris WRC 2:28:35.1 ó
2. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC +4.9
3. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +6.4
4. Loeb/Elena Hyundai i20 Coupe WRC +2:24.3
5. Lappi/Ferm Ford Fiesta WRC +2:38.4
6. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +3:27.3
7. Katsuta/Barritt Toyota Yaris WRC +10:31.1
8. Camilli/Buresi Citroën C3 R5 +11:15.2
9. Østberg/Eriksen Citroën C3 R5 +12:13.7 p
10. Ciamin/Roche Citroën C3 R5 +12:39.5 p

1.Østberg 2:40:48.8 ó
2.Veiby + 57.4s
3.Fourmaux +03:24.5
4.Gryazin +04:34.9
5.Yates +12:06.1

1.Camilli 2:39:50.8 ó
2.Ciamin +01:24.8
3.Bonato +02:04.9
4.Rossel +02:11.2
5.Munster +02:21.5

2020 FIA World Rally Championship
Rallye Monte-Carlo 2020
22-26 January 2020
Thierry Neuville, Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC
Photographer: Helena El Mokni
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

SS11 St-Léger-les-Mélèzes – La Bâtie-Neuve 2 – 16.87 km

Neuville volt a leggyorsabb a szakaszon 9:34.6 perces idővel. A mai második kör első gyorsán 0.8 másodperccel volt gyorsabb, mint Ogier és 5.6 másodperccel, mint Evans. Esapekka Lappi lett a negyedik, aki a nap során egyre jobban megismerte a Ford Fiesta RS WRC-t. Loeb lett az ötödik, aki továbbra is légüres térben autózik, de azért a szemzugából érdemes lesz figyelnie Lappit! Rovanperä a hatodik helyen továbbra is tanulja a Yaris WRC-t.

Az összetettben Evans és Ogier azonos idővel álltak az összetett élén! Neuville hátránya 11 másodperc volt ekkor. A legjobb tízben három R5-s technikát terelgető pilóta szerepel. Cammili a 7., Ciamin a 9., míg Østberg a 10. helyen, külön érdekesség, hogy mindhárman egy Citroen C3 R5 volánja mögött teljesítették az eddigi versenykilométereket.

SS12 La Bréole – Selonnet 2 – 20.73 km 

Újabb szakaszt írhattunk be Neuville neve mellé. A Hyundai Shell Mobis WRT belga pilótájának 12:12.0 perces ideje 4.6 másodpccel volt gyorsabb, mint Evansé és 9.5 másodperccel, mint Ogieré. Lappi újabb negyedik helye, már azt jelentette, hogy a hatodik helyen finiselő Loeb és közte az összetettben mindössze 14.1 másodpercre csökkent. Rovanpera stabilan hatodik, míg Katsuta visszavette a hetedik helyét az R5-s technikával versenyző Camillitől, Østberg a tizedik.

Így látták a nap végén:

Elfyn Evans:

Nagyon jól sikerült a délelőttünk. A feltételek nem voltak egyszerűek és a tapadás is meglehetősen változékony volt, de a Yaris nagyfokú magabiztosságot adott nekem, nagyon élveztem a vezetést, ami így pihentető volt. A délutánunk nem sikerült ilyen jól.  Az utolsó gyorson minden autó után romlottak a feltételek, miközben mi meg nagyon bátrak voltunk a gumiválasztás terén. Általánosságban jó napunk volt és remélhetőleg holnap is az lesz.

Sébastien Ogier:

Összességében elégedett vagyok a napunkkal. Reggel nem éreztem magam tökéletesen kényelmesnek az autóban és kissé óvatos is voltam, így nem volt tökéletes a ritmusom. Délutánra néhány beállításon változtattunk. Magabiztosabbnak éreztem magam és sikerült jó időket autóznom. Tartottam attól, hogy a gumiválasztásunk nem lesz a legjobb, de végül nem volt olyan rossz, mert a második körben sokkal szárazabbak voltak a gyorsok. Az időkülönbségek nagyon kicsik, de jó helyzetben vagyunk.

Thierry Neuville:

Örülök annak, amit ma elértünk köszönhetően az egész csapat teljesítményével. Nagy változáson vagyunk túl tegnaphoz képest és sokkal magabiztosabb vagyok. A mai négy szakaszból hármat sikerült megnyernünk és a győzelemért küzdünk. Ez az a pozitív eredmény, amelyet ma elértünk! Elégedett vagyok a mai teljesítményükkel. A szakaszokról kapott információk korrekciójával, sokkal gyorsabbak tudtunk lenni úgy, hogy nem kellett kockáztattunk.  Ez fontos volt a számomra, mert nem maradt hiányérzet bennem. Az a holnapi tervünk, hogy a győzelemre törekedve, de ugyanakkor biztonságosan vezessük az i20 Coupe WRC-t

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ