88° Rallye Monte-Carlo 2020 – SS1-SS2

88° Rallye Monte-Carlo 2020 – SS1-SS2

MEGOSZTÁS
2020 FIA World Rally Championship / Round 01 / Rallye Monte Carlo / Jan 23-26, 2020 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

SS2 Bayons – Bréziers – 25.49 km

Így látta a futam első három helyezettje a szervízpark előtti médiazónában:

Thierry Neuville: Az első gyors valószínűleg a legkönnyebb volt, amit valaha eddig vezettem Monte-Carlo-ban! Tudtam, hogy az időm jó, és a második szakaszra a gumiválasztásunk is jó választásnak bizonyult. Magabiztos voltam és kényelmes, az autó nagyon puha beállítást kapott erre a estére, amely nagyon jól működött a trükkös körülmények között. Az útviszonyok olvasására koncentráltam, és ez láthatóan működött.

Sébastien Ogier: Örülünk, hogy itt vagyunk, mert tudtuk, hogy az első szakasz a hétvégének egyik legegyszerűbbike lesz, de a második szakasz nagy kihívás lehet. Örültek, hogy megnyertük az első gyorsunkat a Yaris-szal,a második szakaszban talán egy kicsit túl óvatos voltam. Soha nem könnyű megtalálni a határt egy ilyen trükkös színpadon, de nem volt olyan rossz, ráadásul még mindig itt vagyunk “

Ott Tänak: Nehéz volt. Azt hallottuk a jégkémeinktől, hogy fagyos és elég sok fekete jég van, de sokkal nagyobb kihívást jelentett, mint amire számítottam. Bármelyik autóban ugyanezt tettem volna. Természetesen soha nem könnyű egy új autóban, de most ilyen volt a ritmusom.

Thierry Neuville – A szezon első gyorsát nyertük – SS2 – és ma este mi vezetjük a Rallye Monte-Carlot. Tudjuk, hogy hosszú még ez a rally, de nagyszerű érzés, így kezdeni.

A futam állása a szakaszt követően:

1. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 26:23.05 p
2. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC +19.1 s
3. Tänak/Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +25.1 s
4. Evans/Martin Toyota Yaris WRC +25.4 s
5. Loeb/Elena Hyundai i20 Coupe WRC +51.0 s
6. Lappi/Ferm Ford Fiesta WRC +1:07.8 p
7. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +1:18.5 p
8. Camilli/Buresi Citroën C3 R5 +1:58.6 p

Szakaszeredmények:

16:23.7 p – Neuville – Nagyon bonyolult körülmények voltak. Megpróbáltam minél jobban olvasni az utat, és nem vállaltam semmiféle kockázatot – azt hiszem, jó lett az időnk, most megvárjuk, hogy Ogier mögött mi történik.
16:49.2 p – Ogier – Nem tudom – látnunk kell, mit csinálnak a srácok mögöttünk. Nem vállaltunk semmiféle kockázatot, és gyorsabban menhettünk volna, de ez csak a kezdet.
16:53.4 p – Tänak – Örülök, hogy életben vagyok! Ez nagyobb kihívás volt, mint amire számítottam.
16:53.6 p – Evans – Egyes helyeken a szögek segítettek, máshol pedig sokat akadályoztak bennünket. Bonyolult volt – talán egy kicsit gyorsabbak kellett volna lennünk, de ki tudja.
17:10.2 p – Loeb – Nagyon nehéz volt és nem vagyok biztos benne, hogy ez volt a legjobb gumiválasztás, de rendben van, itt vagyunk, és holnap meglátjuk.
17:16.3 p – Lappi – Többé, kevésbé rendben vagyunk…
17:38.4 p – Rovanperä Bonyolult volt. Első alkalommal vezettem ezzel az autóval Montés körülmények között, így fogalmam sem volt, hogy mire számíthatok. A keresztezett gumikkal rendben volt minden, biztonságban voltunk.

A szakasz történései:

23:20 – Mads Østberg vezeti a WRC 2 kategóriát és az összetett 8. helyén áll az első versenynap után. Nagyon sok támogatást kpatunk odakinn, ami elég meglepő, mert nagyon sok ember van kinn a szakaszon. Az autó rendben működik, míg a körülmények nagyon nehézek. Nem voltam teljesen elégedett a mai nappal, de hosszú még ez a rally.

22:46 – Suninen megállt a gyorson! Hajtásproblémái vannak a finnek!

22:40 – 17.26 kilométernél 11.2 s Neuville előnye Tanak előtt! Ogier 14 másodpercre van Neuville mögött.

22:35 – A szakaszon addig Neuville a leggyorsabb – 7.72 km – az Ogier +10 s Tanak +7.7 s, Neuville összevetésben!

22:28 – Tanak 4 db szuperlágy gumin elrajtolt a gyorson, amely a futam leghosszabb szakasza.

22:10 – A szervizparkból érkező infók alapján az M-Sport Ford WRT egy olyan hűtőrácson dolgozik, amely mindhárom Fiesta számára megoldást jelenthet a hűtőrácsokat eltömöszkélő falevelekkel szemben.

22:05 – Csütörtök este egy száraz nyitó gyorssal (Malijai-Puimichel) kezdődik a Monte, amelyet egy sokkal jegesebb teszt követ a Bayons-Bréziers.
Sebastien Ogier az elmúlt hat évben minden alkalommal megbírkózott a futam kihívásaival, Ezt mondta a következő szakaszról: … A pályabejárás során nagyon trükkös feltételekkel találkoztunk, de valójában most szerintem nem lesz annyira trükkös. Akkor sok volt a jég, könnyű lenne a gumiválasztás, szöges abroncsok lennének a legjobbak, de most pozitív a hőmérséklet és olvad. Így nagyobb kihívás lesz a gumiválasztás. A csütörtök esték erre mindig trükkösek! Azt hiszem, ha megmérnénk az esti gyors rajtjában a pulzust mérnénk, akkor minden pilótánál jólval magasabb lenne!

21:45 – A Monte-Carlo Rallye 1973 óta íródó története során a 853 gyorsasági szakaszból 508 alkalommal a Michelin abroncson futók voltak a leggyorsabbak.

21:30 – A WRC2 kategória élén a francia Adrien Fourmaux – M-Sport Ford WRT – Ford Fiesta R5 Mk II.

1.Fourmaux 10:31.9 p
2.Østberg + 5.2s
3.Veiby + 6.8s
4.Gryazin + 19.5s
5.Yates + 29.9s

21.25 – Sebastien Ogier futam előtt nyilatkozta: Ez lesz a 10. rajtom ezen a rallyn, de soha nem volt ugyanaz kétszer. Mindig van valami váratlan és kiszámíthatatlan.

SS1 Malijai – Puimichel – 17.47 km – 20:38 ó

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC 9:53.4 p
2. Tänak/Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +1.8 s
3. Evans/Martin Toyota Yaris WRC +1.9 s
4. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +6.4 s
5. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +10.2 s
6. Loeb/Elena Hyundai i20 Coupe WRC +10.9 s
7. Suninen/Lehtinen Ford Fiesta WRC +17.1 s
8. Lappi/Ferm Ford Fiesta WRC +21.6 s

SS1 Malijai-Puimichel (17.47 km):A szakasz győztese SebOgier, ő volt a leggyorsabb az első Yaris WRC-vel futott szakaszán. Mindhárom pilótánk brilliánsan rajtolt Elfyn Evans csak 1.9 másodperccel lemaradva a 3., míg Kalle Rovanperä az ötödik első gyorsán ezen a szinten [kategóriában].

Szakaszeredmények:
9:53.4 p – Sébastien Ogier – Azt hiszem, hogy ez volt a hétvégén a legegyszerűbb szakasza – nagyon száraz volt. A következő szakaszban szigorúbb körülményekre is számíthatunk. A szakasz vége jobb volt nekünk, bár a gumiabroncsok nagyon sokat mozogtak.
9:55.2 p – Ott Tänak – A feltételek meglehetősen konzisztensek. Ez egy trükkös szakasz volt, de a feltételek rendben voltak.
9:55.3 p – Evans – Sokkal jobb is lehetett volna, de legalább itt vagyunk!
9:59.8 p – Thierry Neuville – Az eleje rendben volt. Az út nagyon koszos volt,ez nagyon zavart, mert több levágás volt itt-ott , ami nem szerepelt az itinerünkben. A szakasz vége felé kezdtek elmelegedni a gumijaim.
10:03.6 p – Rovanperä – Jó volt – szuperlágy gumiabroncsokon vagyunk, egy kicsit túl agresszív voltam, így a gumiabroncsok elmelegedtek, de jó szakasz volt, élveztem az autót.”
10:04.3 p – Loeb – Egy több a felhordás, sok kavics van az úton, és rengeteg falavél levél. Nagyon csúszott!
10:10.5 p – Suninen – A vízhőfok magas volt a szakasz céljábn Mennünk kell…
10:15.0 p – Lappi – Nem adott nyilatkozatot!
10:20.6 p – Katsuta – Az elején óvatos voltam, de élveztem az első gyorsot.
10:27.1 p – Greensmith – nem adott nyilatkozatot, de az Ő vízhőfoka is magas volt!

A szakasz történései:

21:26 – A WRC2 kategória élén eddig Östberg.

21:15 – Gondok lehetnek mindhárom M-Sport Fiesta RS WRC hűtésével.

Gumiválasztás: Evans: 3xSS, 1xS, 2xszöges. Rovanperä / Katsuta: 4xSS, 2xszöges. Tänak: 3xSS, 3xS. Ogier / Neuville / Loeb: 4xSS, 2xS Suninen / Lappi / Greensmith: 2xSS, 2xS, 2xszöges. S=lágy. SS=Szuepelágy

20:38 – Tanak a gyorson! Őt 2 perc múlva Neuville követi!

20:35 – A gyorsot 1884-ben használták utoljára. 1988-1994. között rendszeresen szerepelt a futam programjában.

20:15 – A két gyors régiójában a hőmérséklet jelenleg 2 ° C körüli, nagyon enyhe szél fúj. Az első szakaszban az aszfalt viszonylag száraz az infók alapján. Az SS2 több pontján is jeges részek alakultak ki.

19:30 – Főszerepben a gumiválasztás! AZ RC1 kategóriában legfeljebb 40 sb Michelin gumiabroncs használható a teljes 80 db gumiabroncsból. Aszfaltra 44 db – 24 db SS6s (szuperlágy) 20 db S6s (lágy), míg a havas, jeges feltételekre 36 db abroncs használható fel – 24 db szöges A41s és 12 db szöges A41s.

19:00 – A 88° Rallye Monte Carlo futama lesz a Sébastien Ogier – Julien Ingrassia páros 150. WRC futama. Idén a Toyota GAZOO Racing WRT pilótapárosa hetedik világbajnoki címét szeretné megszerezni.

18:30 – Esapekka Lappi nyilatkozta még tegnap a shakedown során – M-Sport Ford WRT: Nagyon izgultam, hogy őszinte legyek még egy kicsit remegtem is! Ez egy új kaland és olyan vagyok, mint egy kisfiú -, nagyon izgalmas.

18:30 – 88°Rallye Monte-Carlo 2020 csütörtöki rajtlista:

</embed >

Sébastien Ogier volt a leggyorsabb a Rallye Monte-Carlo shekedownján. A 3.35 kilométeres szakaszt Ogier első alkalommal még tiszta pályán 1:57.1 másodperces időt autózott. A feltételek szárazak voltak, azonban az egyre nagyobb felhordások miatt már nem tutak az éllovas pilóták javítani az idejükön. Ogier 0.1 másodperccel előzte meg Thierry Neuvillet és 0.6 másodperccel csapattársát Elfyn Evanst. A világbajnoki címvédő Ott Tänak a negyedik lett + 1.2 s

Sébastien Ogier: Eddig minden úgy megy, ahogy annak kell. A shakedownt nem kell túl értékelni és nem kell messzemenő következtetéseket levonni az eredményekből, de az mindig jó jel, ha megfelelő a ritmusod. Még a szezon előtt szárazon tudtam tesztelnem az autót. Természetesen van még több olyan dolog, amit meg kell tanulnom, de a jó általános érzésem megvan és a shakedownon a tesztek beállításai azonnal működtek. Biztos vagyok abban, hogy ahogy egyre jobban benne leszünk a futamban, minden egyre jobb lesz, de ez a szezon egyetlen olyan futama, ahol a rajtnál alázatosnak kell maradni, mert a feltételek kiszámíthatatlanok lehetnek.

1 Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 1:57.1 p
2 Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) + 0,1 s
3 Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC) + 0,6 s
4 Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) + 1.2 s
5 Teemu Suninen / Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) + 2.3 s
6 Esapekka Lappi / Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) + 2.6s
7 Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) + 2.9 s
8 Gus Greensmith / Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) + 3. 1 s
9 Sébastien Loeb / Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) + 3.3 s
10 Takamoto Katsuta / Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) + 4,8 s

matezsoltee

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ