– A Hyundai Motorsport a Japán Rallye-ra, a 2023-as FIA Rallye Világbajnokság (WRC) 13. és egyben utolsó fordulójára utazik, a szezon pozitív befejezését tűzve ki célul.
– A rali két hegyvidéki régiót, Aichit és Gifut öleli fel, a festői kilátás hátteret biztosít a több mint 300 km hosszú, kanyargós aszfaltos szakaszokhoz.
– Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm és Dani Sordo/Cándido Carrera párosok fogják vezetni a Hyundai i20 N Rally1 Hybridet az évzáró távol-keleti futamon.
A Hyundai Motorsport készen áll a jövő heti Japán Rallye-ra, a 2023-as FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonjának 13. és egyben utolsó fordulójára. A sorozat egyetlen ázsiai eseményén 304,12 km-es versenytávot fog teljesíteni a mezőny, november 16-19. között.
A Hyundai Shell Mobis World Rally Team erős aszfaltos formában vág neki a Rally Japánnak, miután az előző fordulóban győzelmet aratott a Közép-Európa Rally. Japán tavaly sikeres helyszínnek bizonyult a csapat számára; a koreai gyártó a 2022-es futamon 1-2. helyezéssel dominált a versenyen. Ennek az eredménynek a megismétlése lesz a végső cél a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid minden egyes párosa számára – Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm és Dani Sordo/Cándido Carrera.
A 2023-as verseny 2010 óta csak a második alkalommal kerül megrendezésre, így a versenyző csapatok és legénységek számára meglehetősen új kihívást jelent. A rali bázisa Nagoya, Japán fő szigetének déli részén található városa. Az esemény szakaszain található egyenetlen aszfaltfelület gyakran csúszós, amit az erdős szakaszokon végig lehullott levelek tovább nehezítenek. Ez a kombináció kiszámíthatatlan feltételeket jelenthetnek a szakaszokon. A szűk alagutak, amelyek leginkább az SS2/5 Isegami alagútban találhatók, a Rally Japan egyedi jellemzői, amelyek precizitást és tempót követelnek a versenyzőktől.
Az esemény a 2,10 km-es szuperspeciális szakasszal kezdődik a Toyota Stadionban. A vadonatúj nyitó szakasz hasonlít az Acropolis Rally első szakaszára – a rajongók kedvencére, amely garantáltan a japán WRC rajongók tömegeit fogja vonzani. Annak érdekében, hogy minél több néző láthassa az autókat akció közben, a szakaszt pénteken és szombaton este is lefutják. A rali három szakasszal bővült, így a 2022-es 19-ről idén 22-re nő. Ezzel a teljes táv is 30 kilométerrel nőtt. A megnyúlt verseny miatt a Hyundai Motorsport legénysége nem engedheti meg magának a koncentrációban való kiesést; a teljes összpontosítás fenntartása a rajttól a célba érkezésig létfontosságú lesz a pozitív eredmény eléréséhez.
Cyril Abiteboul – Hyundai Motorsport csapatfőnöke: “Az év utolsó futama nagyon gyorsan elérkezett, és ez az utolsó esélyünk arra, hogy a Hyundai i20 N Rally1 Hybridet és magunkat is próbára tegyük. A csapat tizenkét hónappal ezelőtti 1-2. helyezése Japánban bizonyítja, hogy az autó képes a győzelemre ezen a versenyen. Emellett a Közép-Európai Rallye-n aratott győzelmünk, valamint a monte-carlói és a horvátországi dobogós helyezések is azt mutatják, hogy megvan a teljesítményünk, amire szükségünk van ahhoz, hogy aszfalton is sikeresek legyünk. Az a feladatunk, hogy ezt a lendületet összekapcsoljuk Thierry és Dani tapasztalataival, és a lehető legeredményesebb eredménnyel zárjuk a szezont. Egy győzelem lenne az ideális befejezése a 2023-as évnek.”
Thierry Neuville / Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– A belgák a Közép-Európa-ralin aratott győzelem után folytatni szeretnék a győzelmi sorozatot
– A 2022-es Japán Rallyn a dobogó legfelső fokán végeztek
Thierry Neuville: “A Közép-Európa Rallye aszfaltos kilométereivel és a tavalyi győzelemmel megyünk Japánba. Ez egy izgalmas esemény egy olyan országban, amelyet nagyon szeretek, különösen a kultúrát és a légkört. A rajongók nagyon izgatottak a WRC miatt, és azt hiszem, idén még több lelkes rajongót fogunk látni, akik támogatnak minket, nem is tudtam, hogy ennyi rajongó van Japánban, amíg tavaly oda nem érkeztem – olyan gyönyörű volt látni. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, biztosítanunk kell, hogy elkerüljük az alulkormányzottságot, és helyesen kell döntenünk a gumikról; az évnek ebben az időszakában a körülmények trükkösek lehetnek. Remélhetőleg folytathatjuk a sikereinket, és újabb nagyszerű élményben lesz részünk odakint.”
Esapekka Lappi / Janne Ferm (#4 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– A finn csapat először versenyez Japánban
– Mind a 22 szakaszon a tiszta célba érés a céljuk
Esapekka Lappi: “A célom az, hogy jól végezzek. Szeretném a lehető legmagasabban zárni a szezont, és ismét a dobogóra állni. Sok mindent meg kell tennünk ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjük, de a gumiválasztás döntő fontosságú lesz. A múltkori korai kiesés az európai aszfalton azt jelenti, hogy itt mindent bizonyítanunk kell, hiszen ez a második egymást követő aszfaltos verseny és egyben a szezon utolsó rallye-versenyén Úgy hallottam, hogy remek a hangulat, és nagyon szenvedélyes japán rallyrajongók vannak, így izgatottan várom, hogy egy jó show-t nyújtsak nekik a szezon zárásaként.”
Dani Sordo/Cándido Carrera (#6 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– A spanyol legénység az Akropolisz Rallye óta először tér vissza a Hyundai csapatába
– A duó a megváltást keresi, miután a tűz korán véget vetett a 2022-es Rally Japan erőfeszítéseinek.
Dani Sordo: “A Rally Japan nehéz, mivel a szakaszok gyakran szűkek és kanyargósak, de egy szép futam. Bár tavaly nem tettünk meg túl sok kilométert a tűz miatt, ez egy olyan rali, amit élvezek. Japánban elképesztő a hangulat; az emberek nagyon szeretik és tisztelik a ralit. Mindig sok szenvedélyes rajongó van, különösen az etapokon, mivel sok szakasz a hegyekben van, ahová nehéz odamenni és látni az autókat. Számunkra a siker kulcsa a jó itiner és az erős beállítások. Nagyon fontos, hogy az autó könnyen vezethető és jól működjön a kanyarokban. Ami a célunkat illeti, mindenképpen nyerni szeretnék.”
A hétvége áttekintése
– Csütörtök délelőtt shakedown, majd este SSS1 Toyota Stadion (2,10km).
– A pénteki hét szakasz nem sokkal napfelkelte után kezdődik, az SS2 Isegami alagút (23,67km) 7:04-kor veszi kezdetét.
– A szombati nap további nyolc próbát tartogat, amelyek összesen 84,68 km-t tesznek meg, beleértve a Toyota Stadion szuperspeciális szakasz harmadik és egyben utolsó szakaszát.
– A zárónap hat utolsó szakaszt tartogat, amely a 14:15-kor kezdődő SS22 Asahi Kougen Power Stage (7,52km) szakasszal zárul.