Tom Flower, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója rávilágított Sébastien Ogier katasztrofális törökországi versenyhétvégéjére.
Ogier motorproblémája előtt komoly sebességváltási problémákkal küzdött, amelynek okát egy mágnes törése okozott.
A sebességváltáshoz használt rendszert egy elektromos motor működteti – nyilatkota a DrtFish-nek Flower. A mágnes része annak a motornak. Összetört. Ez egy kis alkatrész, 40 milliméter átmérőjű és 60 milliméter a hossza. Hihetetlen, hogy ilyen nagy problémát tudott okozni.
Soha nem tapasztaltunk ilyen hibát, ami nagyon idegesítő. A mágnes jött, ment – a motorban és vele együtt a probléma is -, egyszer elakadt, majd visszaállt.
Szerintünk gyártási hibás lehet a mágnes. Jelenleg elemezzük a helyzetet és kémiai vizsgálatnak vetjük alá a mágnest, hogy lássuk, pontosan miért tört össze. Szerintünk azért sérült meg, mert nagyon új volt. Mielőtt Ogier használta volna ezt a motort, a bejáratási protokoll szerint került előkészítésre. Az élettartamának kevesebb, mint 10%-a került elhasználásra. Ez a motor gyakorlatilag attól a pillanattól kezdve rossz volt, ahogy elhagyta a gyárat.
1:54 perctől…
matezsoltee