A 2023-as szezon 46 nappal ezelőtt ért véget. A 2024-es szezon már csak 20 nap múlva kezdődik. Az FIA rali-világbajnokság holtszezonja az egyik legkisebb a globális sportban. Ez csak egy újabb aspektusa annak a hihetetlen kihívásnak, amit a WRC jelent.
Már a kezdetektől fogva izgalmas változások várnak a sorozatra az idei szezonban. Az e havi Rally Monte-Carlo nagy részét a Parti-Alpokban tölti, ahol a helyi hős és ralilegenda Sébastien Ogier egy példátlan 10. győzelemre hajt a szezonnyitó hegyi párharcban.
Mikołajkiban több visszatérő szakasz is szerepel a programban, mivel az ORLEN 80. Rally Poland 2017 óta először szerepel újra a naptárban – és a WRC száguldó nyara tovább bővül a Tet Rally Latvia bevezetésével.
A naptár szempontjából a másik nagy változás, hogy a Safari Rally Kenya előrébb ugrik a menetrendben, és március végén harmadik fordulóként kerül megrendezésre. Kenya visszatért a hagyományos időpontjához.
A színpadok készen állnak, de mi a helyzet a szupersztárokkal? Vannak bőven, mint mindig.
A 2024-es év egyik legérdekesebb aspektusa a Hyundai Motorsport megerősített csapata lesz, amelyben a 2019-es világbajnok Ott Tänak, Thierry Neuville, Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo összeállításban állnak rajthoz.
A koreai csapat célja, hogy a 11 hónap múlva esedékes 13. fordulóban megszabadítsa a rivális Toyotát némi ezüsttől.
A walesi Elfyn Evans vezeti a GR Yaris Rally1-esek csapatát, Takamoto Katsuta, Sebastien Ogier és természetesen a regnáló világbajnok Kalle Rovanperä is a sarkában van.
Az M-Sport Ford World számára az Adrien Fourmaux és Grégoire Munster rendkívül izgalmas párosa lesz. A szezon egyik csúcspontja lesz, ahogyan a Puma Rally1 Hybridek fedélzetén ez a pilóta párosok fejlődnek és kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket.