Velenczei idén is sokat tanult Szombathelyen

Velenczei idén is sokat tanult Szombathelyen

MEGOSZTÁS

Megismételte tavalyi eredményét Velenczei Ádám és Szedő Csaba a szombathelyi Iseum Rallyn, a Korda Racing versenyzőpárosa mégis úgy érzi, hogy sokat lépetek előre az Országos Rally Bajnokság idei harmadik állomásán.

Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett az időjárás idén is megnehezítette az Iseum Rallyn résztvevő versenyzők dolgát, az rajtot megelőző esőzések majd a nyári napsütés miatt a folyamatosan változó útviszonyok okoztak fejtörést a párosoknak. A Korda Racing Hyundai i20 R5 versenyautójával száguldó Velenczei-Szedő kettőst rögtön a nyitó gyorsasági szakasz tréfálta meg, így az összetett 21. helyről kezdték meg a felzárkózást. A páros számára a két versenynap olyan volt mintha két teljesen másik versenyen vettek volna részt, a szombati 13. hely után vasárnap a negyedik helyen végeztek, amivel az összetettben végül megismételték tavalyi hetedik helyezésüket.

Velenczei Ádám: „Csabival kicsit óvatosan kezdtünk a Szombathely Raliba. Megbeszéltük, hogy a kvalifikáción első ízben csak próbálunk visszazökkeni a murvára, és mivel három kör állt rendelkezésünkre, ezért a harmadikra már talán hozzászokunk annyira, hogy egy versenyképes idővel hangolódjunk a hétvégére. A terv nagyjából sikerült, hiszen ötödikként választhattunk magunknak rajtpozíciót szombat reggelre.

Az rali első versenynapja nem indult jól, hiszen rögtön a legelső gyorsaságin komoly hátrányba kerültünk. Egy pocsolyás részen kicsit bátrabban akartam átvágni, ez pedig nagy hiba volt – az autó elejét elkapta, mintha egy picit beakadtunk volna, és így sikerült sajnos megforogni. Ez a hiba több mint húsz másodpercet jelentett nekünk, így a következő gyorsaságik a felzárkózásról szóltak. Pontosabban szerettük volna, ha arról szólnak a gyorsaságik, ám mindig akadt valami, ami visszafogott minket, és nem tudtuk a tempónkat autózni. A második szakaszon például letört a váltókar, de szerencsére a szervizig sikerült kihúznunk és ott a srácok orvosolták a problémát. Murván viszonylag kevés tapasztalatunk van, így a gumiválasztást sem sikerült mindig jól eltalálunk – volt, hogy mellé nyúltunk, és ez sajnos a másodpercekben mutatkozott be.

A szombati nehézségek után félve vágtunk neki a vasárnapi szakaszoknak, ám meglepően jól sikerült a futam zárónapja. Ahogy gyűjtöttük a versenykilométereket, egyre jobban kezdtük magunkat érezni az autóban, és ez időben is meglátszódott, hogyha szépen-lassan is, de sikerül fejleszteni murvás tudásunkat.”

Az utolsó hosszúperesztegi gyors, melyen a Powerstage plusz pontjaiért is küzdhettünk, már szinte tökéletesen alakult, a záró szakaszon elért harmadik hellyel egy kis pluszt is hozzáadhattunk az összetettbeli hetedik pozíciónkhoz. Összességében egy nagyon hasznos hétvégén vagyunk túl, ahol sikerült olyan tapasztalatokra szert tennünk, mellyel bizakodva tekinthetünk a soron következő megmérettetésekre – legyen az aszfalt vagy éppen murvás állomás.

http://facebook.com/kordaracing
http://www.kordaracing.hu
http://youtube.com/kordaracing

Partnereink:  Betonútépítő Zrt.;Euroaszfalt Kft.; Siva Group Zrt.; Stravia Kft.; Közmű-Alagút Zrt., Forvett Kft..; Origo Cnc Kft, Hyundai WIA ; R-Carnet Service Kft.;Inter Cars.; Lubricants Hungary Kft.( Gulf); BM KOMP kompresszortechnika;  Euroll Hungária Kft.; ; Tiszta Víz Üzletház; Pápai Beton Kft.;  ; Lead Design Kft.; Szirt Bau Kft. Wimmer Trans Kft. Eftech Kft.; Otys Úttechnika Kft.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ