A Toyota Gazoo Racing WRT második szezonját kezdi a Monte-Carlo Rallyn (január 25-28.) egy erős versenyzővel és egy továbbfejlesztett Toyota Yaris WRC-vel. Ott Tänak a tavalyi szezon kétszeres futamgyőztese a Toyota Gazoo Racing gyári pilótájaként vág neki Jari-Matti Latvalával és Esapekka Lappival , akik az autó fejlesztése alatti szezon során 1-1 futamgyőzelmet arattak. Mindhárman csapatvezetőjük a Monte Carlo Rally négyszeres győztesének Tommi Mäkinennek a tanácsit követik.
A Monte Carlo Rallye a világ legrégebbi és legismertebb ralija. A futam egyik védjegye a folyamatosan változó időjárás. A száraz aszfalttól, a havas vagy akár jeges felszínig, akár egy szakaszon belül változhatnak. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncs választás óriási különbségeket hozhatnak, a csapatok jégkémeinek utolsó pillanatos tájékoztatása alapján.
A rallye csütörtökön 17:50-kor Monte Carlo egyik impozáns látványosságának számító Kaszinó térről indul el és a szezon hivatalosan két éjszakai szakasszal veszi kezdetét. A péntek lesz a futam leghosszabb napja lesz Gap régiójában 150 kilométer hosszban. Szombaton öt szakasz vár a mezőnyre, majd vasárnapi négy gyorssal, köztük az ikonikus Col de Turini kétszeri teljesítésével térnek vissza Monacoba.
Tommi Mäkinen: Tavaly ilyenkor még nem igazán tudtunk, hogy hol is vagyunk valójában, miközben a Toyota Yaris WRC bemutatkozására készültünk. Az előttünk álló szezon során sokkal következetesebbek lehetünk, ami ahhoz szükséges, hogy a bajnoki címért küzdhessünk. A tavalyi évada tanulásról szólt. Az Ausztrál Rally óta nem telt el sok idő, de mi ezalatt nagyon elfoglaltak voltunk, hogy jobbá tegyük a kocsit. A Monte Carlo Rallye, ami mindig egy nehéz futam, igazán kemény szezonkezdet. Noha pályafutásom alatt négyszer is megnyertem a futamot, nem igazán készültem eddig a Montére, inkább visszamennék síelni! A csapat három pilótája jóval alaposabban fel van készülve, a sok tesztnek köszönhetően, jó eredményben bízunk…
Jari-Matti Latvala #7 : Sokat tanultam a tavalyi szezon során. Rájöttünk, hogy hol kell javítanunk az autón, most pedig azt gondolom, hogy versenyképesnek kell lennünk. Nagyon jó a csapatunk, hiszen mindhárman futamgyőzelmet arattunk és ha mindnyájan a győzelemre hajtunk abból a csapat csak profitálhat. A Montén tavaly a Yaris WRC remekül mutatkozott be, a második helyen végeztem, ami a legjobb eredményének felel meg.
Ott Tänak #8 : A Toyota Gazzo Racingről sok élményem van már az első futam előtt. A csapat tavaly nagyszerű munkát végzett, annak ellenére, hogy az volt az első szezonjuk, már akkor versenyképesek voltak. Láttam, hogy mekkora potenciál van a csapatban, szeretnék ez elkövetkező években a csapat hasznos tagja lenni. A célunk ugyan az: megnyerni a bajnokságot. Igyekszem minél gyorsabban hozzászokni a csapathoz, de már most jól érzem magam a csapatban, nagyon jól megy a felkészülés. A Montén összetudjuk majd hasonlítani magunkat a versenytársakkal. Az biztos, hogy ez a versenynaptár legnagyobb kihívású futama. Nem tudhatod, hogy mire számíthatsz: lehet hó vagy jég, nedves vagy száraz.
Esapekka Lappi #9 – Ez lesz az első teljes WRC-s szezonom, a futam megközelítése így teljesen más, mint korábban, jóval körültekintőbbnek kell lennem. Több tapasztalatra lesz szükségem. A szezon első fele olyan futamokról szól amelyeken kevés, vagy egyáltalán nincs tapasztalatom. A Monte is ilyen. Ez egy olyan futam, ahol a korábbi tapasztalat segíthet. Mindent meg fogok tenni ezért. A szezon további részében olyan ralik következnek, ahol abban bízom, hogy versenyképesebb tudok lenni. Az előkészületek rendben vannak, csak még rajtam és az autón próbálunk javítani.
A versenyzők szereplései a Monte Carlo Rallyen
Év / Név | Jari-Matti Latvala | Ott Tänak | Esapekka Lappi |
2017 | 2 | 3 | – |
2016 | DNF | 7 | 9 |
2015 | 2 | 18 | – |
2014 | 5 | – | – |
2013 | DNF | – | DNF |
2012 | DNF | 8 | – |
Toyota Gazoo Racing Media
***
matezsoltee