Ogier átvette a vezetést Portugáliában, miközben a Toyota csapattársai “szenvedtek”
Sébastien Ogier az élre ugrott a Vodafone Rally de Portugal versenyen, miközben Toyota Gazoo Racing kollégái, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta kiestek a futam brutális szombat reggelen.
Amikor úgy tűnt, hogy az éjszakai éllovas Rovanperä megerősíti pozícióját a szezon ötödik fordulójában, a kétszeres világbajnok rosszul ítélt meg egy jobbos kanyart Montimban – szélesre húzódott és egy fának csapódott, ami miatt a GR Yaris Rally1-es fénysérüléseket szenvedett és a bal oldalára borult.
Ogier az élre állt a délelőtti utolsó előtti szakaszon – Amarante -, de a 37 km-es szakaszon további szerencsétlenség érte a japán gyártó csapatát, mivel Katsuta, aki korábban délelőtt pozíciót vesztett a Hyundai-os Ott Tänakkal szemben, kénytelen volt az út szélén leparkolni a Toyota sérült hátsó felfüggesztésével.
Tänak uralta Amarante-t, 3,6 másodperccel megelőzve Ogier-t, így 12 különleges szakaszon az ötödik különböző szakaszgyőztes ként. Azonban az észt Paredes hátsó gumiabroncsának sérülése lehetővé tette a francia Ogier számára, hogy a kör végén visszaszerezze az irányítást, és 13,6 másodperces előnnyel mehessen a szervizbe.
“Az utolsó szakaszon mindenki keményen nyomta, de őszintén szólva a rali kezdete óta nem volt olyan nagy különbség” – mondta Ogier. “Mindent beleadunk, amit csak tudunk.”
Az elöl zajló dráma további jó híreket hozott Thierry Neuville számára, aki a délelőttöt 40,8 másodperccel csapattársa Tänak mögött fejezte be, miután a hatodik helyről a harmadikra emelkedett. Annak ellenére, hogy az i20 N egy hajtűkanyarban megakadt, a belga pilóta arra készül, hogy tovább növelje előnyét a bajnokságban – amely a rali előtt hat pont volt – Elfyn Evansszel szemben, aki jelenleg a hatodik helyen áll.
A spanyol Dani Sordo révén három Hyundai is bekerült az első négybe, Tänak mögött 3,6 másodperccel lemaradva, miután a nap első szakaszán lemaradt kollégája mögött. Az M-Sport Fordos Adrien Fourmaux 20,4 másodperccel hátrébb, az ötödik helyen végzett, 1 perc 20,9 másodperces pufferrel Evans előtt, akit egy megpördülés hátráltatott a 11. szakaszon.
Grégoire Munster katasztrofálisan teljesítette az Amarante szakaszt, kétszer megállt, és több mint hat percet veszített, miközben megpróbált diagnosztizálni egy rejtélyes hajtáslánc-hibát. Munster kezdetben generátorhibára gyanakodott, de később kiderült, hogy nem erről van szó, és a probléma magától megoldódott.
A futam állása az SS18 után:
1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 3:01:55.8
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +11.9
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:11.4
4. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:25.6
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:32.9
6. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +3:23.8
7. Gryazin/Aleksandrov – Citroën C3 Rally2 +9:25.5
8. Solans/Sanjuan – Toyota GR Yaris Rally2 +9:35.2
matezsoltee