Ogier átvette a vezetést Portugáliában

Ogier átvette a vezetést Portugáliában

MEGOSZTÁS
Seastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen racing during the World Rally Championship Portugal in Porto, Portugal on 11th May 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202405110591 // Usage for editorial use only //

Ogier átvette a vezetést Portugáliában, miközben a Toyota csapattársai “szenvedtek”

Sébastien Ogier az élre ugrott a Vodafone Rally de Portugal versenyen, miközben Toyota Gazoo Racing kollégái, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta kiestek a futam brutális szombat reggelen.

Amikor úgy tűnt, hogy az éjszakai éllovas Rovanperä megerősíti pozícióját a szezon ötödik fordulójában, a kétszeres világbajnok rosszul ítélt meg egy jobbos kanyart Montimban – szélesre húzódott és egy fának csapódott, ami miatt a GR Yaris Rally1-es fénysérüléseket szenvedett és a bal oldalára borult.

Ogier az élre állt a délelőtti utolsó előtti szakaszon – Amarante -, de a 37 km-es szakaszon további szerencsétlenség érte a japán gyártó csapatát, mivel Katsuta, aki korábban délelőtt pozíciót vesztett a Hyundai-os Ott Tänakkal szemben, kénytelen volt az út szélén leparkolni a Toyota sérült hátsó felfüggesztésével.

Tänak uralta Amarante-t, 3,6 másodperccel megelőzve Ogier-t, így 12 különleges szakaszon az ötödik különböző szakaszgyőztes ként. Azonban az észt Paredes hátsó gumiabroncsának sérülése lehetővé tette a francia Ogier számára, hogy a kör végén visszaszerezze az irányítást, és 13,6 másodperces előnnyel mehessen a szervizbe.

“Az utolsó szakaszon mindenki keményen nyomta, de őszintén szólva a rali kezdete óta nem volt olyan nagy különbség” – mondta Ogier. “Mindent beleadunk, amit csak tudunk.”

Az elöl zajló dráma további jó híreket hozott Thierry Neuville számára, aki a délelőttöt 40,8 másodperccel csapattársa Tänak mögött fejezte be, miután a hatodik helyről a harmadikra emelkedett. Annak ellenére, hogy az i20 N egy hajtűkanyarban megakadt, a belga pilóta arra készül, hogy tovább növelje előnyét a bajnokságban – amely a rali előtt hat pont volt – Elfyn Evansszel szemben, aki jelenleg a hatodik helyen áll.

A spanyol Dani Sordo révén három Hyundai is bekerült az első négybe, Tänak mögött 3,6 másodperccel lemaradva, miután a nap első szakaszán lemaradt kollégája mögött. Az M-Sport Fordos Adrien Fourmaux 20,4 másodperccel hátrébb, az ötödik helyen végzett, 1 perc 20,9 másodperces pufferrel Evans előtt, akit egy megpördülés hátráltatott a 11. szakaszon.

Grégoire Munster katasztrofálisan teljesítette az Amarante szakaszt, kétszer megállt, és több mint hat percet veszített, miközben megpróbált diagnosztizálni egy rejtélyes hajtáslánc-hibát. Munster kezdetben generátorhibára gyanakodott, de később kiderült, hogy nem erről van szó, és a probléma magától megoldódott.

A futam állása az SS18 után:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 3:01:55.8
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +11.9
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:11.4
4. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:25.6
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:32.9
6. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +3:23.8
7. Gryazin/Aleksandrov – Citroën C3 Rally2 +9:25.5
8. Solans/Sanjuan – Toyota GR Yaris Rally2 +9:35.2

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ