Monte-Carlo Rallye jegyzetek és Citroën titkok by Sebastien Ogier, Julien Ingrassia

Monte-Carlo Rallye jegyzetek és Citroën titkok by Sebastien Ogier, Julien Ingrassia

MEGOSZTÁS
Sesbastien Ogier and Julien Ingrassia testing the Citroen C3 WRC, south of France on january 16, 2019

2019.01.22. – 12:15 ó

87th Rallye Monte-Carlo – 2019.01.22-27. – előzetes

Monte-Carlo Rallye jegyzetek by Sebastien Ogier

A hatszoros világbajnok Sebastien Ogier válaszol néhány kérdésre, miközben mesél a Monteval kapcsolatos különleges kapcsolatáról.

Melyik a kedvenc szakaszod?

Nagyon élveztem a Col du Perty – Col Saint Jean szakaszt. Annak ellenére, hogy idén nem a szokott konfigurációban fogjuk teljesíteni, a szakasz célja Laborelben lesz. Tavaly az özönvízszerű esőben , fantasztikus gyors volt.

Milyen kellemes emlék ugrik be elsőként a futammal kapcsolatban?

Ez egy kemény kérdés, mert sok jó emlékem van a futamról. Azt hiszem, azt kell, hogy mondjam, a 2009-es futamgyőzelmem, amiről beszélnem kell, hiszen az volt az első nagy nemzetközi győzelmem.

Melyik a legkellemetlenebb emléked?

Az egyértelműen 2012., amikor az S2000-sel versenyeztem. A hatodik helyen álltunk egy S2000-sel a WRC-k között, de talán egy kicsit túltoltuk, és egy hatalmas baleset lett a vége.

Melyik nézői pontot ajánlod a szurkolóknak?

A St.Léger – les Mélézes szakaszt ajánlom, amelynek a célja mindig gyönyörű, feltéve ha a megengedett területen maradsz és követed a versenybírók utasításait. Van néhány igazán gyors és látványos rész, ráadásul ezen a szakaszon hógumikon vagyunk, de ez a rész mindig meglehetősen száraz.

A rally melyik részét kedveled a legjobban?

Amikor eljutunk a Hercegi Palota előtti pódiumra. A Monte egy nagyon különleges hangulatú futam, mint a szezonelső rallyja. Nem egyszer annyira kemény verseny, hogy örülsz, hogy csak véget ér. Így ha sikerül megnyerned, még különlegesebb.Ez különösen akkor igaz, hogy egy olyan szakaszt kezdesz meg, amelyiken tudod, hogy a megfeleő abroncsok vannak fenn, mert nem mindig ez a helyzet.

Szereted, ha a szakasz nedves, hagy havas és a nedves, jeges, havas kombinációja?

Nagyon szeretem, ha van egy kis keverék és a tapadási szintek folyamatosan változnak. Meg kell választanod a helyes tempót, mert akkor tényleg változtathatsz.

 

Sesbastien Ogier and Julien Ingrassia testing the Citroen C3 WRC, south of France on january 16, 2019

Citroën titkok by Julien Ingrassia

Mielőtt a Citroen Racing WRC programjához csatlakozott a Sebastien Ogier – Julien Ingrassia kettő 2009-ben indult először a Montén., amikor a futam az IRC része volt. Egy Peugeot 2007 S2000-sel nyerték meg a futamot. Julien Ingrassia emlékezik vissza arra a sikeres kirándulásra.

A BF Goodrich választott ki minket, hogy álljunk rajthoz a hazai IRC futamunkon. Ez közvetlenül a WRC Junior Világbajnoki címének megszerzése után volt, ami karrierünk korai szakaszában volt. Először úgy döntöttünk, hogy a következetességra összpontosítunk,mielőtt lépésről, lépésre gyorsítanánk. A nevünk mellett egyetlen szakaszgyőzelem állt – Montauban sur l’Ouvèze – Eygalayes – aminek köszönhetően az összetettben az élre álltunk. Szó szeri megelőztük Freddy Loixot, ahogy elkezdtünk emelkedni a Szent János kolostorhoz, közvetlenül Laborel falu után, amit nem látsz nagyon gyakran verseny közben. De még előttünk állt az éjszakai gyors és a Col de Turini. A mai nap is előttem van az pillanat, amikor Lucéramban rájöttünk, hogy első nemzetközi győzelmünket követtük el. Onnantól nem volt megállás a közös munkában.

– Citroen Media Center –

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ