A 16. Guanajuato México 2019 futama után nézzük, hogyan látták és értékelték teljesítményüket a célba ért gyári WRC pilóták.
Hyundai Shell Mobis WRT
Thierry Neuville: Nem erre a hétvégére számítottunk. A péntek délelőtti defekttől, a rajtpozíciónkon keresztük kemény kihívást jelentő futamunk volt az első pillanattól kezdve az utolsóig. Időnként eltünt a sebességünk és csak küzdöttünk. Úgy éreztem, hogy jó ritmusban vezetek, de ez nem volt a szokásos ritmusunk.Ma igyekeztem egy jó ritmust autózni, arra az esetre számítva, hogy az éllovasokkal hátha történik valami, de a Power Stagre így elfogytak a gumijaim, néhány ellenfelemmel ellentétben. Ezt a futamot a helyére kell tennünk és erőinket újra kell rendezni Korzikára.
Dani Sordo: A mai [vasárnap] célunk az volt, hogy a lehetőségeink határán belül mozogva a lehető legtöbb, a csapat számára fontos gyártói pontot megszerezzük. A Power Stage elején nagyon élveztem az autót és bátrabban nyomtam a gázpedált, de semmi őrültséget nem vállalva. Nagyon élveztem a szakaszokat a hétvége során, A szurkolók sokaságának támogatása csodálatos volt még annak ellenére is, hogy nem azzal a végeredménnyel zártunk, amelyet vártunk. Pénteken harcban álltunk az élen a problémánkig, addig a potenciálunk egyértelműen látható volt. Sokkal erősebben fogunk visszatérni a következő futamra Korzikán.
Andreas Mikkelsen: Nem sikerült azt az eredményt elérnünk, amiért erre a WRC futamra érkeztünk, de nem lehetünk sem frusztráltak sem csalódottak. Az i20 Coupe remekül teljesített ezeken a murvás szakaszokon, amelyek vissza is tükröződtek a pénteki szakaszidőkben. Magától értetődően így nem tudtunk csatában maradni,ami sajnos olykor, olykor előfordul. A futam zárónapja tiszta volt a számunkra és elégedett voltam a Power Stage szakaszon nyújtott teljesítményükkel. Első alkalommal tudtam teljesíteni a Las Minas szakaszt a pénteki kimaradásom miatt. Nem volt tökéletes, de egy nagyon hasznos lecke volt.
Citroën Total WRT
Sebastien Ogier: Mexikó mindenképpen különleges, hely a számomra. Annak meg különösen örülök, hogy sikerült itt megszereznem az ötödik futamgyőzelmemet és maximális pontszámmal zártunk. Ezért jöttünk, bár nem volt problémamentes a hétvégénk, de jól sikerült az elejétől a végéig. A C3 WRC-ben rejlő lehetőségek továbbra is igazolódni látszanak, lehetővé téve a számunkra, hogy a hétvége legjobbjai lehessünk. Most már rajtunk és a kemény munkán, múlik a bajnoki cím, amely most közelebb került hozzánk, mint valaha. Szeretném megköszönni a csapatnak a hétvégén nyújtott nagyszerű munkát. Most Korzika következik, ahol hasonló teljesítményt szeretnénk nyújtani.
Esapekka Lappi: Nagyon örülök annak, hogy sikerült megtanulnom ezen a konkrét felszínen vezetni a C3 WRC-t és annak is, hogy sikerült előrébb lépnem a gumistartégia megértése terén. Már a Tour de Corse futamára koncentrálok, amelyen szeretnék visszatérni az éllovasok közé.
M-Sport Ford WRT
Elfyn Evans: Ez egy jó eredmény, de nagyon csalódott vagyok, mert ezt a hétvégén a második helyen kellett volna zárnunk. Sajnos néhány apró dolog sokba került. A második Otates szakasz nagyon sokba került a számunkra, míg ma reggel [vasárnap] elrontottuk a gumiválasztást. Ez összességében azt jelenti, hogy ez egy jó és egyben pozitív hétvége volt a számunkra. Nem hibáztunk egyszer sem, aminek köszönhetően értékes pontokat szereztünk és ez egy jobb rajtpozíciót jelent majd a számunkra Korzikán. Ami a legfontosabb, hogy láthattuk az autón végrehajtott változtatások működőképességét. Folytatjuk a kemény munkát és igyekszünk egész évben építkezni.
Toyota Gazoo Racing WRT
Ott Tänak: Jó hétvégénk volt. Ez egy rendkívül igényes futam volt. Kemény volt minden autó számára, alaposan igénybe vette a gumikat és a pilótapárosokat is az utastérben. Elégedett vagyok, mert nem hibáztunk és problémamentes volt a hétvégénk. Ez azt mutatja, hogy erősek vagyunk. A Power Stage-en defektünk volt, de semmi más, ráadásul a korábbi két szakaszunk jól sikerült és sikerült előrébb lépnünk a második helyre. Remekül indult a számunkra a bajnokság. Három futam, három dobogó, amit nagyszerű lenne folytatni.
Kris Meeke: Az összetett 5. helyén álltunk, így igyekeztem az abroncsaimat megvédeni a Power Stage-re ez jó stratégiának bizonyult a korábbi két szakasznak köszönhetően. Azután a Power Stage-en minden beleadtam a biztos ötödik hely tudatában. Kemény rally volt a számunkra a defekt után, amikor vezettük a futamot, de a végén 14 ponttal zártunk ami pozitív a számunkra. Az értékes gyártói pontoknak köszönhetően ez egy nagyon erős futam volt a csapat számára.
Jari-Matti Latvala: Nem gondolom, hogy valaha is így harcoltam volna négy pontért, mint most. A második vasárnapi gyors végén megsérült a kartervédőnk. Azt hittem, hogy nincs esélyünk arra, hogy folytassuk, de azt mondtam, hogy itt nem adhatjuk fel. A Power Stage-en sem tudtam gyors lenni, ráadásul a szakasz előtti időellenőrzőbe is késve érkeztünk és négy másodperccel elbuktuk a hetedik helyet, de legalább végig értünk. A hétvégén rengeteg minden történt velünk, azt remélem, hogy a következő futam nyugisabb lesz.
*****
16. Rally Guanajuato México 2019 végeredménye
1 S. Ogier J.- Ingrassia Citroën C3 WRC 3: 37: 08,0 ó
2 O. Tänak – M.Järveoja Toyota Yaris WRC 30,2 s
3 E. Evans – S. Martin Ford Fiesta WRC 49,9 s
4 T. Neuville – N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:27,0
5 K. Meeke – S. Marshall Toyota Yaris WRC +6: 06.2
6 B. Guerra – J. Zapata Škoda Fabia R5 +15: 35.5
7 M. Bulacia – F. Cretu Škoda Fabia R5 +18: 51.5
8 JM Latvala – M. Anttila Toyota Yaris WRC +18: 55.9
9 D. Sordo – C. del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +22: 44.1
10 R. Triviño – M. Martí Škoda Fabia R5 +26: 21.7
FIA WRC – pilóták
- Ott Tänak – 65 p
- Sébastien Ogier – 61 p
- Thierry Neuville – 55 p
- Kris Meeke – 35 p
- Elfyn Evans – 28 p
- Esapekka Lappi – 20 p
- Sébastien Loeb – 18 p
- Jari-Matti Latvala – 14 p
- Andreas Mikkelsen – 12 p
FIA WRC – Gyártók
- Toyota Gazoo Racing – 86 p
- Citroën Total WRT – 78 p
- Hyundai WRT – 77 p
- M-Sport Ford WRT – 45 p
matezsoltee