Az M-Sport Ford Rally Team fiatal csapata készen áll, hogy megragadja esélyeit a FIA WRC jövőhéten elrajtoló szezonnyitó futamán a Rallye Monte-Carlo-n. A nagyhercegségi futam egy olyan rally, amelyet az EcoBoost motoros Ford Fiesta WRC az elmúlt három évben kétszer nyert.
A szezon tradicionálisan kezdő futama az egyik legnehezebb eseménye a versenynaptárnak. A WRC3 kategória Pedroja szerint „a változó időjárás ugyanolyan kiszámíthatatlan, mint egy rulettkerék”.
A hegyvidéki szakaszok, mindenféle feltételeket kínálnak, a száraz aszfalttól, a teljesen jeges, havasig kell a pilótapárosoknak megküzdeniük mindezzel nappal és sötétedés után is. Ilyen változatos körülmények között Ilyen változatos körülmények között számos kompromisszumot kell kötni, miközben a volán mögött a megfelelő önbizalom elengedhetetlen.
A hónap elején ennek a bizalomnak a kiépítésével foglalkozott egy négynapos teszt során Esapekka Lappi, Teemu Suninen és Gus Greensmith egy top specifikációjú Fista WRC-vel. Mindhárman készen állnak arra, hogy 2020-as szezonjukat a lehető legjobban kezdjék.
A csapat pilótáinak 25 éves életkora a jövőre nézve több mint izgalmas, de ez a múltra is jellemző volt, amikor két finn már szerepelt a csapatban #3-mas és #4-es rajtszámmal. Ez a két szám 2011. után szerepel ismét a csapat autóin. A két finn pilóta [Teemu Suninen, Esapekka Lappi], lelke legmélyén örömmel ismételné meg honfitársuk Marcus Grönholm 2006-os sikerét, amikor #3 Ford Focus RS WRC volánja mögött megnyerte a Rallye Monte–Carlo futamát.
Richard Miller – M-Sport Ford WRT, csapatvezető
Nagyon és izgatottan várom ezt a szezont, kíváncsi vagyok arra, hogy mire leszünk képesek a következő 12 hónapban, meglátjuk. Van egy fiatal csapatunk, amely egy tapasztalt és ambiciózus. Azt gondolom, hogy minden esélyünk meg van arra, hogy hazahozzunk néhány futamgyőzelmet.
Nincs szigorúbb szezonkezdet a Rallye Monte-Carló-tól, de mi készen állunk a harcra. Ha a futam előtti tesztvideókba beletekintünk, láthatjuk, hogy Esapekka, Teemu és Gus nagyon gyorsak voltak a Fiesta kormánya mögött. Nyugodtan mondhatom, hogy mind a hármójuknak meg van a lehetősége a jövő héten egy jó eredményt.
LAPPI / FERM
Esapekka Lappi és navigátora Janne Ferm készen állnak első futamukra a Ford Fiesta WRC-vel. és egy izgalmas új évad elindítására. A finn pilóta eddig négy alkalommal vett részt a futamon és tisztában van a rallye szakaszainak igényességével. Az eddigi tapasztalatok ötvözésével pozitív rajtban bízik az M-Sport család részeként. A Fiesta volánja mögött a futam előtti teszten szerzett tapasztalatok alapján nagyon bízik egy erőteljes kezdésben.
Részvételek száma: 4 alkalom
Legjobb eredmény: 7. hely (2018)
A Monte-Carlo mindig egy nagyon trükkös szezonnyitó, de már nagyon várom, hogy elrajtoljunk. A Fiesta az első méterek után logikus és könnyen vezethető autónak mutatta magát és sok önbizalmat adott. Nagyon bízom abban, hogy a jövő héten képes leszek ezt az önbizalmat felhasználni. De! A Monte mindig egy kihívás, mert soha nem tudhatod, hogy mire számíts a következő pillanatban.
A teszt nedves feltételek mellett zajlott. Az autó könnyen vezethető volt ezek között a változó körülmények között. De a Montén az sem kizárt, hogy a nedves, a száraz, a jeges és a teljesen havas részek egy szakaszon is lehet. Nagyon meg kell tisztelnünk ezt a futamot, de azt tervezzük és akarjuk, hogy az új partnerségünk a jövő héten eredményesen kezdődjön.
SUNINEN / LEHTINEN
Második teljes FIA WRC szezonját kezdi és első alkalommal egy tapasztalt navigátor Jarmo Lehtinen mellett Teemu Suninen készen áll az idei évre. A fiatal finn pilóta gyors és nyitott arra, hogy olyan konzisztens teljesítményt nyújtson, amellyel rendszeresen a legjobbak között tud szerepelni. A Rallye Monte-Carlo mindig is kihívást jelentő szezonnyitó volt, Suninen három alkalommal indult a futamon, legjobb eredménye 2018-ban a WRC2 kategóriában elért 3. helye. Tavaly több versenyképes szakaszidőt sikerült autóznia a Fiesta WRC volánja mögött, amire bátran építhet a 2020-as futamon.
Részvételek száma: 3 alkalom
Legjobb eredmény: 11. hely (2019)
Nagyon várom ezt a szezont. Az első pillanattól érzem, hogy Esapekkával, nagyon jól együtt fogunk működni. Nagyon hasonló volt a tesztjeink felépítése és úgy tűnik, hogy ugyanabba az irányba szeretnénk vinni az autót. ”
Száraz aszfalton teszteltem és nagyon jól éreztem magam az autóval, de a trükkös szakaszokon, ahol jég és hó lesz a tapasztalataimra kell támaszkodnom. Ez lesz a negyedik Montém, így egy kicsit jobban ismerem a szakaszokat. Ez a rallye egy igazi lottó, de van egy nagyon tapasztalt „jégkém” csapatom, akikben 100%-ig megbízom, így bármi lehetséges.
GREENSMITH / EDMONDSON
Részvételek száma: 2 alkalom
Legjobb eredmény: 7. hely (2019)
Gus Greensmith tökéletes példája a Ford ’ A lehetőségek létrája” programjának, amely sehol máshol nem reprezentatívabb, mint Rallye Monte-Carlo korábbi versenyein. A fiatal brit pilóta 2018-ban egy Ford Fiesta R2-sel szerezte meg tapasztalatait monegasqui szakaszokról. Tavaly lenyűgöző teljesítménnyel érte el első győzelmét egy Ford Fiesta R5-sel. Idén Elliott Edmondson navigálásával tér vissza a versenynaptár legendás futamára, egy EcoBoost motorral meghajtott Ford Fiesta WRX erejével és teljesítményével.
A Monte nagyon különleges a számomra. Itt nyertem először és nincs még egy másik futam, amely ekkora boldogsággal tölt el a kormány mögött. Tudva, hogy idén Ford Fiesta WRC-t fogok vezetni ezeken a csodálatos szakaszokon, a legvadabb álmaimat is felülmúlja.
Mindenki nyerni szeretne itt, hiszen a változó feltételek miatt ez a naptár legnagyobb kihívása. A legkisebb hiba is drágán fizet, szerintem ez nekem egy jó futam lehet. Mindig is tiszteltem a trükkös feltételeket, de ezen kívül itt szükség van a korábbi tapasztalatokra. Ezzel kell megküzdenem és azt remélem, hogy jó teljesítménnyel tudom elkezdeni a 2020-as évet.
M-Sport Media
matezsoltee