A Tomracing Motorsport Európa hírű driftere, Kerényi Ádám nagyon várta a King of Europe széria idei kezdetét, hiszen egy új kívül-belül teljesen új, igazi erőmenővel vághatott neki a küzdelmeknek. A bajnokságban lezajlott két verseny nem múlt el problémák nélkül, ám az ember és a gép kapcsolata jó úton halad! Ádámmal beszélgettünk:
Új autó-új év, két versenyen túl, hogyan értékeled az eddig látottakat?
Az első fordulóban a 14. helyre kvaliztam, ezen a lengyelországi hétvégén az autó működése is kimerítette a rapszodikus kategóriát, hol ment, hol nem – kellett szerelnünk is kicsit. Aztán a top 32 rajtjánál utolért minket a végzet, nem indult el a gép, így fel is kellett adnunk a versenyt. A francia „meló” már jobban alakult, ott az első helyen zártam a kvalifikációt száraz körülmények között, jól haladtak a dolgok, az autó is jól muzsikált. Szárazon gyors is volt, jól irányítható is, aztán a top 8-as csatákból már nem mi jöttünk ki jól. Az első körben még megvertem az ellenfelem, de a második etapban már nem tudtam ugyanazt a teljesítményt megismételni.
Az elmúlt két fordulóba azért alaposan beleszólt az időjárás is…
A tapasztalatlanságom sem segített minket az időjárás mellett, hiszen az új autóval össze is kell még szokni. Mindkét alkalommal próbára tettek minket az esős körülmények is, példának okáért Franciaországban, a már említett top 8 során elhagytam a pályát négy kerékkel, és emiatt estünk ki. Szoknom kell még vízen az autót!
Azt adja az új gép, amit elvártál tőle, vagy lesznek még kisebb fejlesztések szezon közben?
Szárazon már 99%-ban készen van az autó, tudjuk, mi és, hogy zajlik, képben vagyunk. Még a vizes aszfalttal küzdünk kicsit, jobb lenne többet edzeni hasonló körülmények közepette. Alapvetően elégedett vagyok, mert a BMW remekül megy, amikor működik, maximális hatékonysággal teszi a dolgát, szárazon tökéletes. Vízre kell egy kis fejlesztést „bevinnünk”, és akkor minden rendben lehet, érzésem szerint.
Élvezed, hogy megnőttek a „korlátaid”, és kitolódtak a határok?
Nagyon élvezem a turbómotort, minden nehézségével együtt! Nincs benne ALF, viszont Nitrót tettünk bele, de azt még nem használtam eddig, egyelőre e nélkül szeretnék összebarátkozni, és kiismerni az autó minden rezdülését. Egyébként, igen, élvezem, Franciaországban voltak olyan időszakok, amikor nagyon komoly élményt nyújtott ismét a versenyzés.
Érzésed szerint hogyan alakul majd az év hátralévő része?
Minden a megbízhatóságon múlik, ha az autó korrekten működik, akkor biztos, hogy lesznek dobogós helyek, eredmények. Reményeim szerint fogunk tudni ezen a téren is fejlődni. Ha minden rendben műszakilag, akkor látom, hogy megfelelő a gyorsaság, és ütőképesek vagyunk, jó szögeket tudunk menni. Mindenképp várok dobogós pozíciót évközben, többet is – természetesen jó lenne a pódium tetején végezni, ha lehet, minél többször!
Következő futam a közeli Ausztriában lesz, hogy tudsz készülni erre?
Egyelőre még sehogy, épp várunk egy alkatrészt, ami még nem érkezett meg, elvileg a jövő héten már itt lesz. Akkor bekerül az autóba, és minden mást is átnézünk, rendbe teszünk, mert az előző verseny óta még nem nyúltunk szinte semmihez sem, csúsztunk picit a revízióval. Ennek ellenére várom a következő fordulót, régen versenyeztem már, jó lesz visszaülni a kocsiba, és keményen meghajtani!
Szerte Európában megfordultok. Van olyan kedvenc pályád, aminek neve hallatán bizseregni kezd a talpad, és viszketni a tenyered?
A Slovakiaringet szeretem a legjobban, Ausztria sem rossz, és az Anglia sem rossz. De ha egyet kellene kiemelnem, az mindenképp a Slovakiaring lenne!
Képek: KOE & Kerényi Drift Team