Kerényi Ádám, a füst magyar nagykövete – Interjú!

Kerényi Ádám, a füst magyar nagykövete – Interjú!

MEGOSZTÁS

A Tomracing Motorsport Európa hírű driftere, Kerényi Ádám nagyon várta a King of Europe széria idei kezdetét, hiszen egy új kívül-belül teljesen új, igazi erőmenővel vághatott neki a küzdelmeknek. A bajnokságban lezajlott két verseny nem múlt el problémák nélkül, ám az ember és a gép kapcsolata jó úton halad! Ádámmal beszélgettünk:

Új autó-új év, két versenyen túl, hogyan értékeled az eddig látottakat?

13407058_10154445892357259_1801403290400321405_n

Az első fordulóban a 14. helyre kvaliztam, ezen a lengyelországi hétvégén az autó működése is kimerítette a rapszodikus kategóriát, hol ment, hol nem – kellett szerelnünk is kicsit. Aztán a top 32 rajtjánál utolért minket a végzet, nem indult el a gép, így fel is kellett adnunk a versenyt. A francia „meló” már jobban alakult, ott az első helyen zártam a kvalifikációt száraz körülmények között, jól haladtak a dolgok, az autó is jól muzsikált. Szárazon gyors is volt, jól irányítható is, aztán a top 8-as csatákból már nem mi jöttünk ki jól. Az első körben még megvertem az ellenfelem, de a második etapban már nem tudtam ugyanazt a teljesítményt megismételni.

Az elmúlt két fordulóba azért alaposan beleszólt az időjárás is…

A tapasztalatlanságom sem segített minket az időjárás mellett, hiszen az új autóval össze is kell még szokni. Mindkét alkalommal próbára tettek minket az esős körülmények is, példának okáért Franciaországban, a már említett top 8 során elhagytam a pályát négy kerékkel, és emiatt estünk ki. Szoknom kell még vízen az autót!

Azt adja az új gép, amit elvártál tőle, vagy lesznek még kisebb fejlesztések szezon közben?

13263670_1189151984458254_158212766543496519_n

Szárazon már 99%-ban készen van az autó, tudjuk, mi és, hogy zajlik, képben vagyunk. Még a vizes aszfalttal küzdünk kicsit, jobb lenne többet edzeni hasonló körülmények közepette. Alapvetően elégedett vagyok, mert a BMW remekül megy, amikor működik, maximális hatékonysággal teszi a dolgát, szárazon tökéletes. Vízre kell egy kis fejlesztést „bevinnünk”, és akkor minden rendben lehet, érzésem szerint.

Élvezed, hogy megnőttek a „korlátaid”, és kitolódtak a határok?

Nagyon élvezem a turbómotort, minden nehézségével együtt! Nincs benne ALF, viszont Nitrót tettünk bele, de azt még nem használtam eddig, egyelőre e nélkül szeretnék összebarátkozni, és kiismerni az autó minden rezdülését. Egyébként, igen, élvezem, Franciaországban voltak olyan időszakok, amikor nagyon komoly élményt nyújtott ismét a versenyzés.

Érzésed szerint hogyan alakul majd az év hátralévő része?

Minden a megbízhatóságon múlik, ha az autó korrekten működik, akkor biztos, hogy lesznek dobogós helyek, eredmények. Reményeim szerint fogunk tudni ezen a téren is fejlődni. Ha minden rendben műszakilag, akkor látom, hogy megfelelő a gyorsaság, és ütőképesek vagyunk, jó szögeket tudunk menni. Mindenképp várok dobogós pozíciót évközben, többet is – természetesen jó lenne a pódium tetején végezni, ha lehet, minél többször!

Következő futam a közeli Ausztriában lesz, hogy tudsz készülni erre?

13342895_1279178355443603_8379295107544904393_n

Egyelőre még sehogy, épp várunk egy alkatrészt, ami még nem érkezett meg, elvileg a jövő héten már itt lesz. Akkor bekerül az autóba, és minden mást is átnézünk, rendbe teszünk, mert az előző verseny óta még nem nyúltunk szinte semmihez sem, csúsztunk picit a revízióval. Ennek ellenére várom a következő fordulót, régen versenyeztem már, jó lesz visszaülni a kocsiba, és keményen meghajtani!

Szerte Európában megfordultok. Van olyan kedvenc pályád, aminek neve hallatán bizseregni kezd a talpad, és viszketni a tenyered?

A Slovakiaringet szeretem a legjobban, Ausztria sem rossz, és az Anglia sem rossz. De ha egyet kellene kiemelnem, az mindenképp a Slovakiaring lenne!

 

Képek: KOE & Kerényi Drift Team

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ