70,48 kilométernyi mért szakasz van hátra a Kennard Hire Rally Australia futamából, illetve a FIA WRC 2017-es szezonjából. Az élen Thierry Neuville, mögötte ugrásra készen, Latvala és Tänak. A futam zárónapján szereplő öt szakaszból négynek tíz kilométernél rövidebb a hossza, A Bucca 16 31.90 kilométere hozhat akár váratlan meglepetéseket.
Thierry Neuville nyerte a Kennard Hire Rally Australia futamát!
Victoria de @thierryneuville en @RallyAustralia, y cierra la temporada del #WRC en segunda posición.
1️⃣ Neuville
2️⃣ Ott Tänak
3️⃣ Hayden Paddon? https://t.co/MkNyOHqwZg vía @AUTOhebdoSPORT pic.twitter.com/35T5BwyCt5
— RallyRACC (@RallyRACC) 2017. november 19.
SS21 – Wedding Bells 16 2 – 6.44 km – Power Stage
Ogier nyerte a szakaszt, Neuville szezonbéli negyedik győzelmét aratta Ausztráliában. Latvala eldobta a Toyotát és a második helyről kellett ki. Az M-Sporttól búcsúzó Tänak bejött a második helyre, míg Paddon lett a harmadik!
The boss says goodbye to @OttTanak, forever a part of our special family #WRC pic.twitter.com/1po5BDIUCW
— M-Sport (@MSportLtd) 2017. november 19.
SS20 – Pilbara Reverse 1 – 9.93 km
A gyorsot törölték! Óriási a sár és a víz. Gyakorlatilag majdnem járhatatlan a szakasz!
SS19 – Wedding Bells 16 1 – 6.44 km
3:55.5 perccel Neuville nyerte a szakaszt!
Lappi: Ez egyszerűen őrület! Annyi a víz, hogy az autó hajóként viselkedik és gyakorlatilag irányíthatatlan. Soha nem láttam még ilyen körülményeket!
23:00 – Ömlik az eső!
SS18 – Bucca 16 – 31.90 km
Neuville 2:28:13.1 ó
Latvala +9.9 s
Tänak + 21.3 s
Paddon + 47.5 s
Ogier + 2:23.8 p
Evans + 2:52.8 p
Lappi + 3:45.5 p
Meeke: Szörnyű! Pokoli! Ijesztő, mintha jégen autóznánk pár centire a fáktól!
Paddon: A szakasz közepén volt egy komoly zápor, ami jött, s majd ment. Ezen a hétvégén ugyanazokkal a dolgokkal találkoztunk, amelyek a szezon során befolyásolták az önbizalmunkat. Sajnos túl későn jöttünk rá pár dologra.
Paddon 16:57.4 p
Lappi 17:01.1 p
Evans 17:05.9 p
Ogier 17:10.4 p
Tänak 17:11.9 p
Latvala 17:24.2 p
Neuville 17:33.3 p
22:35 – Tänak: Nagyon bonyolult volt a nedves rész, a záró rész száraz volt. Nem volt egyetlen extrém pillanat sem.”
22:32 – Breen?
22:25 – Ogier: Ismét ugyanaz a probléma, mint a hétvége során végig a váltónk rakoncátlankodik.
22:23 – Evansnek váltó problémájuk van.
22:14 – Az előző gyorson semmi kockázatot nem vállaltak a pilóták!
SS17 – Pilbara Reverse 1 – 9.93 km
Az összetett állása:
Evans: Minden rendben, nincs probléma! A szakasz vége felé nagyon mélyek voltak a víztócsák. A láthatóság gyorsan váltott a pocsolyákon át haladva, miközben csöpörgött az eső. Nem volt semmi gond!
5:23.1 p Evans
5:25.6 p Lappi
5:26.7 p Ogier
5:27.1 p Latvala
5:28.2 p Neuville
5:30.3 p Tänak
5:30.5 p Paddon
5:32.4 p Breen
5:36.4 p Meeke
7:28.6 p Lefebvre
Meeke: Nem láttam az utat! A lapátok alig bírták törölni az esőt, ugyanis ez egy monszun volt!
22:00 – Esik az eső Coffs Harbour-ban!
21:53 – Lefebvre balesetet szenvedett! “Egy fával üzköztem!” A Citroen bejelentette, hogy Lefebvre feladta a futamot!
Another tree stump snd it could be #lefebvre day done. #wrc #RallyAustralia pic.twitter.com/KFDan2qSk8
— Sam Tickell (@RacerViews) 2017. november 18.
21:47 – Az utolsó két, három kilométerben óriási tócsák vannak a pályán és nagyon csúszik.
21:30 – Gumiválasztás: Lappi kivételével minden pilóta 5 db lágy abroncsot választott, míg a Toyota finnje 4 db lágy mellett 1 kemény gumitválasztott,
21:30 – Rajtlista: 1. Lappi, 2. Evans, 3. Lefebvre, 4. Ogier, 5. Paddon, 6. Breen, 7. Tänak, 8. Latvala, 9. Neuville, 10. Meeke, 11. Mikkelsen
21:30 – Jelenleg 17°C fokot mutatnak a hőmérők,délutánra 23°C fok várható. Az éjszakas során esett az eső, a mai nap során is több zápor várható.
Morning service is ? as we get ready for #RallyAustralia last leg
?? #WRC @MSportLtd pic.twitter.com/FwJurHCrVG— Sébastien Ogier (@SebOgier) 2017. november 18.
Neuville: Nagyon jó érzés a rallyt vezetni a zárónap előtt. Természetesen nagyon messze van még a vége, de nagyon elégedett voltam a mai trükkös szakaszok megközelítésével. A ritmusunk nagyon jó volt, ami több szakaszgyőzelmet jelentett. Nagyon elszomorodtam, mert nem tudtam tovább csatázni Andreas-sal kiesését követően. Hibamentes napunk volt majdnem. A Newry szakaszon hibáztam, az egyik kerszteződést elrontottan, szerencsére nem veszítettünk sok időt. Valami elromlott a sebességváltónkban, amit a srácok a déli szervízben megcsináltak. A délután a terveink szerint alakult,és kényelmes előnyt sikerült kiautóznunk. De! Elegendő előny nem létezik!
Innen vágunk neki a szezon utolsó versenynapjának:
matezsoltee