A kártyák már az asztalon, a monte-carlói szezonnyitóra – M-Sport Ford World...

A kártyák már az asztalon, a monte-carlói szezonnyitóra – M-Sport Ford World Rally Team

MEGOSZTÁS

Az M-Sport Ford World Rally Team készen áll, hogy asztalra kiterítse lapjait a Rally Világbajnokság 2018-as szezonjára. Az EcoBoost motor által meghajtott Ford Fiesta WRC kormányai mögött a hagyományos szezonnyitón Sebastien Ogier, Elfyn Evans és Bryan Bouffier készülnek a rallye-k legkeresettebb győzelmére – a Rallye Monte-Carlo futamgyőzelmére.

A csapat két átfogó tesztprogrammal érkezett  nagyhercegségbe. A tavalyi év végén tesztelt a csapat, amelyet a múlt héten egy specifikusabb követett. Egy izgalmas verseny előtt áll a cumbriai csapat, amelynek eltökélt szándéka, hogy a legjobb dobással indítsa el a kockákat az idei első alkalommal.

Rally Monte Carlo – Az ikonikus kihívás

Nincs annál nagyobb dolog, mint Mont Carlo Rallyet nyerni. Ez az amit minden pilóta szeretne elérni és ez az amit mindenki megpróbál majd ezen a héten.

A FIA WRC ikonikus útvonalának köszönhetően a Monegasque szakasz jelenti a végső kihívást – a változó hegyi időjárás kiszámíthatatlan körülményeket eredményez, amelyek során a pilótapárosok egyetlen szakaszon belül találkozhat hóval, jéggel és száraz aszfalttal.

A gumiabroncs választás  kivétel nélkül kulcsfontosságúnak bizonyulhat. A versenyzőknek a lehető legjobb kombinációt és egyben a  legjobb kompromisszumot kell hozniuk. Ez lényegében a startégia végleges tesztje.

A kihívásokkal szembenézve az M-Sport Ford WRT 22 fős csapata lesz felelős a szakaszok feltételeinek bejelentéséért. A jégkémek között találjuk majd Simon Jean Joseph-t, Phil Mills-t és Jarmo Lehtinen-t is, hogy csak néhány nevet említsük közülük. Egy biztos mindent meg fognak tenni azért, hogy a legjobb döntések megszülethessenek.

Ebben az évben a kihívás felerősödik, hiszen a sportág legfélelmetesebb szakaszát az SS1 – 36. 69 km-Sisteron – 21:40 ó CET –  idén fordítva és sötétben szerepel a programban.

Ahogy a pulzusszám emelkedik a startvonalon, a kihívásokkal teli szakasszal kezdetét veszi a 2018-as szezon!

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2016 -WRC Monte Carlo (FRA) – WRC 18/01/2017 to 22/01/2017 – PHOTO : @World

Malcolm Wilson – A férfi a csapat előtt

Az M-Sport történetének legsikeresebb szezonját követően a csapat első embere Malcolm Wilson OBE eltökélt szándéka, hogy a csapat ott folytassa, ahol tavaly abbahagyta. A csapat elkötelezett a FIA WRC csapatbajnoki címének megvédése mellett, de tudatában van annak, hogy a küzdelem erősebb lesz, mint valaha.

Malcolm Wilson OBE  csapatfőnök :

Tavaly átélhettük a legsikeresebb szezonunkat a motorsportban, amit 2018-ban is szeretnénk folytatni. A kemény munka nem állt meg és mindenki azon dolgozik, hogy a címvésésünk meg tudjuk ismételni.
Bármelyik csapat képes arra, hogy megszerezze a végső győzelmet a szezon végén. Arra számítok, hogy a verseny szorosabb lesz, mint valaha. Szinte lehetetlen megjósolni, hogy a hétvégén ki fog aa dobogó tetején állni és ez önmagában fantasztikus a sport számára.
Sébastienben, Elfynben és Bryan-ban három nagyon kompetens és intelligens versenyzőnk van, akik képesek a monte-carlói győzelem biztosítására. Ezzel a céllal vágunk neki majd meglátjuk mi történik. Mint minden rally rajongó, már nagyon várom egy új és izgalmas szezon kezdetét.

Ogier – Ingrassia – Az ötszörös világbajnokok

Korábbi indulások száma: 8
Koráábbi WRC indulások száma: 6
Legjobb eredmények: 1. (2017, 2016, 2015, 2014 és 2009)
Legjobb WRC szereplések: 1. (2017, 2016, 2015, 2014)

Sebastien Ogier és Julien Ingrassia 2018-ban egy újabbgyőzelemért indulnak harcba, miközben ők a regnáló világbajnokok, illetve a Monte tavalyi győztesei.
A Monte győztesének még csak megtippelése is lehetetlen küldetés, de az biztos, hogy kevesen fogadnak SebOgier ellenében.

Az elmúlt hat alkalommal megrendezett futamból öt siker áll a nevük mellett. 2009-ben a BFGoodrich Peugeot 207-vel nyertek az akkor még IRC “szintre lefokozott” Montén. A WRC-be visszatért nagyhercegségi futamon 2014 óta veretlenek.

Sebastien Ogier #1 Ford Fiesta RS WRC

Az új szezont egy olyan futammal kezdjük, amely mindig igazi élmény a számomra – Rallye Monte- Carlo. Hazai futamom gyanánt minden alkalommal a legjobb eredményt szeretném elérni, a legjobb teljesítményt nyújtva.

A múlt évben nagyszerűen kezdtük  a szezont, amit idén is szeretnénk megismételni. Keményen kell majd dolgoznunk, mert ez a futam kőkemény lesz. Minden csapat győzelemre esélyes autóval és pilótával rendelkezik…, így mindenki veszélyes lehet ránk, készen kell állnunk az első méterektől.

Ez egy kihívásokkal teli szezonkezdet – a végső szakasz olyan extrém kihívásokkal teli, hogy a száraz aszfalttól , a havon keresztül a szín jégig minden összejöhet . Ez persze nem könnyű a jó eredményhez, de kifizetődő lehet.

Az egész futam legnagyobb kihívásával , indítjuk a futamot csütörtökön – Sisteron szakasz, fordítva, sötétben. A Monte legkeményebb gyorsával, de mint mindig a Monte már csak ilyen. Mint mindig kihívás és ez így lesz az idei első gyorson is.

Evans – Barrit – A legutoslsó győztes partnerség

Korábbi indulások száma: 4
Legjobb eredmények:6. (2017)

Miután a tavalyi Dayinsure Wales Rally GB versenyét hazai pályán sikerült megnyernie az Elfyn Evans és Daniel Barritt kettősnek, akár meglepetést is okozhatnak a 2018-as bajnokságban, miután újabb sikerekre éhesek.

A korábbi négy rajthozállásnak köszönhetően Evans és navigátora komoly tapasztalati tőkére és sebességre tett szeret a kihívásokkal teli terepen. 2014-ben debütáló első WRC futama során alig 0.5 másodperccel volt lassabb három gyorson is, mint a szakaszgyőztes. 2017-ben már három szakaszgyőzelmet (SS10, SS12, SS13) is siekrült bezsebelnie a nagyhercegségi futamon.

Elfyn Evans #2 – Ford Fiesta RS WRC:

A Monte Carlo Rallye egy olyan futam amelyre minden pilóta várakozással tekint. Mindig azt mondtam, hogy a világ legjobb aszfaltos futama a Monte, de az év ezen szakaszában a feltételek előre nem látható változásainak köszönhetően izgalmas gumi stratégia párosul. Ahhoz, hogy jól teljesíts mindennek kalppolnia kell.

Két napig teszteltünk vegyes feltételek között. A teszt szakaszokon  a sebességünk folyamatosan fejlődött, ami nagyszerű volt abban a tekintetben, hogy ráéreztünk arra az ízre ami itt fog várni ránk, ami akár kétélű is lehet, mert megnehezítheti, hogy melyik irányba induljunk el a beállításokat tekintve.

Összességében azt mondanám, hogy két remek teszten vagyunk túl, így azt gondolom, hogy sikeresen felkészültünk. A Monte egy kicsit olykor – olykor olyan, mint a lottó, de bárhogy is fog alakulni , készenállunk a szezonnyitóra. Érdemes ilyen magas szinten neki vágni a szezonnak, mindent meg is fogunk tenni mindent a legjobb eredményért, miközben nyitott szemmel figyeljük a történéseket.

Bouffier – Degout – A tapasztalat és tudás

Korábbi indulások száma: 8
Korábbi WRC indulások száma: 6
Legjobb eredmények: 1.(2011.)
Legjobb WRC szereplések: 2, (2014.)

A 86° Monte Carlo Rallyn az M-Sport Ford World Rally Team-hez csatlakozó Bryan Bouffier széleskörű tudása felbecsülhetetlen értékű lehet a cumbriai csapat számára. A rangos futam korábbi francia győztese rendelkezik azzal a tudással, amely a futamgyőzelemhez szükséges. Ráadásul több tapasztalattal rendelkezik, mint a futamon induló pilóták többsége a gyorsan változó feltételekhez való alkalmazkodás terén.

Azonban ez lesz az első alkalom amikor új generációs WRC volánja mögött fog versenyezni. A futam előtti teszten Bouffier Ogier mellett ülve a jobb egyben tanult élesben. A világbajnok jó tanácsait is meghallgatva a Bouffier – Degout kettős eredményes egynapos teszt programot hajtott végre felkészülve a Monte kihívásaira.

 Bryan Bouffier #3 Ford Fiesta RS WRC:

Úgy érzem sikerült megtanulnom a Ford Fiestát vezetnem, már nagyon várom a Monte Carlo Rallyet. Ez az egyik kedvenc futamom, ahol egy új generációs WRC-vel, ráadásul a bajnoki címvédő autóval fogok versenyezni, így válik az álmom valóssággá. 

Nagyon sok tapasztalatra sikerült szert tennem a Monte Carlo Rally-jaim során, így azt gondolom, hogy könnyen tudom majd olvasni a szakaszokat és adaptálódnom a körülményekhez. Ez a futam mindig is pokolian nehéz volt. Ez a versenynaptár legnehezebb futama. Ahhoz, hogy jól sikerüljön egy okos ralit kell teljesítened, a jó gumiválasztás mellett az autó egyensúlyát is meg kell kell találnod a megfelelő keménység és puhaság között. 

A “francia” események egyikén otthon érzem magam és már nagyon várjuk a Monte Carlo Rallyen. Mindenekelőtt jól szeretnénk szórakozni. Nyugodt lélekkel vágunk neki a futamnak abban bízva, hogy tudjuk a csapatot segíteni. Csodálatos lenne, ha sikerülne értékes gyártói pontokat szerezni.

M-Sport Media

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ