Kalandos és tanulságos volt a római futamunk

Kalandos és tanulságos volt a római futamunk

MEGOSZTÁS

Első külföldi versenyén van túl Jánosa Ákos és navigátora Szőke Tomi. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek, és örülnek, hogy ott lehettek Rómában az ERC-n.

Hogy sikerült az olasz kiruccanásotok?

– Egy hetet voltunk kint, hétfőn mentünk, hétfőn jöttünk. Kalandos volt minden tekintetben. A repülő késett egy órát, a bérelt Ford Fiesta helyett egy Smartot kaptunk, amivel nem lett volna semmi gond, csak azért pályabejárásra nem annyira volt alkalmas, alig bírtunk felmenni vele a hegyre – mondja Ákos mosolyogva. Hétfőn éjfél körül értünk a szállásra, és kedden reggel már korán mentünk a tesztre, ahol egy új beállítást próbáltunk ki, ami nagyon jóra sikerült, azt szerintem fogom alkalmazni itthon is. A teszt után volt egy kevés időnk, ahol hét különböző gyorsból hatot meg tudtunk nézni, hogy mégis miről lesz itt szó. Szerdán a vasárnapi szakaszokat lehetett bejárni, ahol az első meglepetés ért menet közben, ugyanis egy gyorsasági felírása két órát vett igénybe mindenestől, és volt aznapra négy belőle. Plusz a hazai pályabejáráshoz képest, ahol ugye megszomjazol, megéhezel, megállsz egy kútnál és haladsz tovább. Na itt automata kútnál ilyen nincs, csak tankolsz, de még nem ettél nem ittál, magyarán nem voltunk felkészülve. Délután szieszta volt mindenhol, úgyhogy igen… ott másabb az élet. Másnap már úgy mentünk pályát járni okosban, mint ha kirándulni mentünk volna, kajával és innivalóval. Tanulságos volt az elejétől a végéig az első külföldi versenyünk.

Élmény volt a pályákon menni?

– A rajtceremónia az fantasztikus volt, végig vitték a mezőnyt felvezetéssel Rómában a nevezetességek mellett, majd Róma külterületén elköszönt a rendőr, és mehettünk tovább a versenyautóval a dolgunkra. Szombaton az első nap etap lett baleset miatt, a másodikon mentünk egy közepes időt, a harmadikon kicsivel jobbat, mint közepes, a negyediken pedig kaptunk egy dupla defektet. Az egyik egy lassú defekt volt szög miatt, a másik viszont sokkal nagyon problémát eredményezett. A legnagyobb fejtörést az okozta, hogy még volt kb. 7-8 km, de annyira szűk volt a pálya, hogy kénytelenek voltunk menni amíg félre nem tudtunk állni. Kicseréltük a kerekeket, de bement egy gumidarab a hosszbordás ékszíjhoz, amit le is dobott, így se töltés, se szervó nem volt. Nem tudtuk teljesíteni az utolsó két gyorsot, de írtunk kérelmet, így másnap Szuperraliztunk.

Milyen volt a kis szűk, templomos, amiket előtte még videókon is néztél?

– Nagyon élveztem azokat a pályákat, amelyeket nézegettem verseny előtt, szenzációsak, szívesen visszamennék ugyanide, mert már tudom, hogy mi az, amit másképpen kellene csinálni. Vasárnap mentünk jobb időket, de nem volt már mit forszírozni azzal a hátránnyal, ahonnan mi rajtoltunk. Ez egy külföldi tanulófutam volt számomra, tudom, hogy van hova fejlődni, és nem is zárkózom el előle, ha versenyről versenyre jobb lehetek, akkor én már nyertem valamit. Nem úgy sikerült az első külföldi futamunk, ahogy terveztük, de semmi baj, csináljuk tovább, és remélhetőleg visszamehetünk már egy kis tapasztalattal a hátunk mögött. Addig pedig a hazai pályákon gyűjtjük a kilométereket, hogy ha arra kerül a sor, szintet tudjunk lépni. Köszönjük szépen a lehetőséget, jól éreztük magunkat, ha eredmény nélkül is, de élményekkel gazdagodtunk.

Reklámpartnereink:

D Safety Engineering & Consulting Kft. – Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás; Aluschlosser Kft. – Alumínium nyílászáró szerkezetek gyártása; Artiger Kft. – Töltőállomás üzemeltetés; Bánka Transport – Közúti árufuvarozás; Kamiker Kft. Nyomda; ConTruck Kft. – Tengeri konténerszállítás; Asonáj 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Tétény-Ker Kft. – Épületgépészet, Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; CSMBT. Kft. – Fémmegmunkálás; Luxor-Szinter Kft. – Porfestés-Szemcseszórás; Triskelion Group Kft – Autóalkatrész Kereskedelem; Duna Logistic Kft. – Szállítás, Raktározás; ECS Hungary Kft. – Építőipari kivitelezés; Várkörnyéke Kft. – Építőipari kivitelezés; HK Trans Kft. – Ömlesztett áruszállítás; HSC Motor Kft. – Mezőgazdasági Gépek; Berti-Klaus Kft. – Közúti áruszállítás; Szatmári Kft. – Épületgépészet; Consult Team Kft.; Ferro Press Kft. – Fémipari szolgáltatás; Signal Print Kft. – Nyomdaipar; GPR & PARTNERS Kft. – Tanácsadás; Decran Hungary Kft. – Húsfeldolgozás; Ecover Global Trade Kft. – Húsfeldolgozás; Ali-Transport Kft. – Áruszállítás; Pedro 2006 Kft. – Áruszállítás; MaRo CAD Kft. – Egyedi kiállítási standok kivitelezője; Sikoplast Recycling Kft. – Speciális gép gyártása; Belcor Trade Service Kft. – Élelmiszer gyártás; Simon Zoltán e.v.;

Szöveg: Tiba Anita

Fotó: At World / Ricardo Oliveira – Fotografia / MGR Images

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ