- A Hyundai Motorsport a versenyképes küzdelmet célozza meg a tizenhárom futamos FIA WRC szezon második svédországi futamán.
- Hayden Paddon számára az idei első futam következik, a #6 rajtszámú Hyundai i20 volánja mögött Seb Marshall-lal a jobb egyben.
- A Hyundai Motorsport Driver Development Program (HMDP) pilótája Jari Huttunen személyében készen áll debütáló WRC2 futamára.
Alzenau, Németország
2018 február 9 – A Hyundai Motorsport abban reménykedik, hogy eredményesen fogja zárni a következő hétvégén a szezon második svédországi hétvégéjén.
Annak ellenére,hogy a Monte Carlo Rallyen az esélyesek között szerepeltek a dél-koreai csapatok pilótái, a csapat mindössze egy csalódást jelentő ötödik hellyel távoztak a Nagyhercegségből, mivel mindhárom Hyundai i20 Coupe WRC bajba került a hétvége során.
A hat szakaszgyőzelem és a Power Stagen megszerzett hét pont megmentése szezonnyitón, arra ösztökéli a csapatot, hogy egy reprezentatívabb végeredményt érjenek el a skandináviába költöző havas VB futamon
Három legénységfog küzdeni a Hyundai Shell Mobis World Rally Team színeiben Svédországban. Andreas Mikkelsen és Thierry Neuville isméta #4-es és az 5-ös i20 WRC-vel indul, míg a Montén a #6-os autóval versenyző Dani Sordot, Hayden Paddon váltja.
Esély a pódiumra
Neuville és Paddon is végeztek már dobogós pozícióban a korábbi svédországi futamok során. A csapat belga pilótája 2015-ben, míg az új-zélandi 2016-ban állhatott fel a pódiumra. Azonban Andreas Mikkelsen kétszer is dobogóra állhatott korábbi csapatának színeiben – VW Motorsport . A norvég pilóta idei célja, hogy korábbi teljesítményét megismételve a Hyundai Motorsport színeiben is dobogóra állhasson a szezon egyetlen havas futamán. A tizenkilenc szakaszból álló futam pénteki hat gyorsát norvég területen teljesíti a mezőny, ami Mikklesen számára hazai pályát fog jelenteni.
A csapat mindhárom pilótapárosa január 30-február 1. között a svédországi Kall régiójában háromnapos teszttel készült. A friss havazás, az ideális téli körülmények között – a hőmérséklet a futam kezdetéig nulla °C fok alatt marad. A Hyundai i20 Coupe WRC-ket Michelin gumikkal szerelték fel a havas, jeges szakaszokon, amelyek a szezon leggyorsabb szakaszait kínálják.
Michel Nandan – csapatfőnök
A Monte csalódását hamar szeretnénk magunk mögött hagyni, így gyakorlatilag a 2018-as szezon hatékonyabb kezdete a számunkra Svédországban lesz. Míg a Monte nagyon kiszámíthatatlan körülmények között zajlik, a svéd és a norvég szakaszok gyors, havas, jeges felszíne egészen más kihívások elé állít minket. A szezon első raliját követően világosan és egyértelműen kijelenthetjük nem mehetünk biztosra. Mindenért megkell dolgoznunk, nem elég a tehetség és a név! Szeretnénk, ha a svéd futamon ez így lenne! Andreas számára ez egy különleges rali lesz, amelynek hat szakasza hazai pályán zajlik majd. Thierry [Neuville] és Hayden [Paddon] a múltban már értek eldobogós pozíciókat, úgyhogy azt hiszem erős csapatunk van. Olyan felkészültek amennyire csak lehetséges, amennyire a Svéd Rally megköveteli.
Mikkelsen / Jæger – # 4 Hyundai i20 Coupe WRC)
Andreas Mikkelsen a 2014 svédországi futamon a második, míg 2015-ben a harmadik helyen végztett.
A norvég pilótapáros a Hyundai Motorsport színeiben teljesített eddigi futamain minden alkalommal szakaszgyőzelme(ke)t aratott.
Mikkelsen: A Svéd Rally egy nagyon különleges alkalom a számomra, mert a verseny alatt – pénteken – hat gyors erejéig átlépjük a norvég határt és a szurkolóim, a barátaim és a családom előtt fogok versenyezni. Ez egy gyönyörű esemény, ez a szezon egyetlen havas, jeges futama, amelyen a megfelelő abroncsokon hihetetlen élvezetes a száguldás. Idén számos út menti hó fallal számolunk, így képesek lehetünk a határaink feszegetésére.
Neuville / Gilsoul – # 5 Hyundai i20 Coupe WRC)
Thierry a tavalyi futamot gyakorlatilag az elejétől vezette a futamot,majd egy hibát követően feladni kényszerült a ralit.
A belga pilótapáros 2015-ben a második helyen zárta a futamot, amely eddig a legjobb eredményük Svédországban.
Neuville: A tavalyi svéd és norvég szakaszokból álló futam megnyerésére meg volt az esélyünk, de a dolgok úgy alakultak, hogy nem tudtunk végigmenni és kénytelenek voltunk szombaton délután feladni a ralit. Idén arra szeretnék törekedni, hogy megszerezzem a győzelmet, vagy a lehető legjobb eredménnyel zárni. Ez egy egyedülálló futam, itt tudunk szegecselt abroncsokkal versenyezni a szezon során, ráadásul ez az egyik leggyorsabb verseny is egyben. A pilótafülkében és a szakaszok mellett szurkoló fanok számára is ez egy élvezetes rali. Szeretnénk egy remek show-t nyújtani, ami jó eredménnyel is párosul.
Paddon / Marshall – # 6 Hyundai i20 Coupe WRC)
Két évvel ezelőtt az új-zélandi pilótapáros a második helyen finiselt Svédországban
A Paddon – Marshall kettős a tavalyi harmadik helyen zárt ausztráliai versenyt követően először fog ismét világbajnoki futamon versenyezni.
Paddon: Alig várom, hogy végre elkezdődjön a számunkra is a 2018-as szezon. Hosszú idő telt el a legutóbbi ausztráliai futamunk óta. Svédországban kezdünk. Jó emlékeim vannak a korábbi futamokról. 2016-ban a dobogón álltam, igyekszem majd megismételni az akkori teljesítményemet. Jó volt újra tesztelni az autóval és ismerkedni a friss fejlesztésekkel. Remek téli körülmények között élvezetes volt a felkészülésünk. Egy tisztességes eredménnyel lennék elégedett ami tökéletes szezonkezdet lenne a számunkra.
Huttunen/Linnaketo #34 Hyundai i20 R5:
A finn páros a Sarrazin Motorsport által szervízelt Hyundai i20 R5-sel állnak rajthoz a WRC2 kategóriában a HMDP program keretében.
Huttunen: Alig várom, hogy elkezdődjön a svéd verseny, egy olyan közegben, ahol jól érezzük magunkat…
|
|
|
|
|