Hibjánék kikapcsolják a robotpilóta üzemmódot…

Hibjánék kikapcsolják a robotpilóta üzemmódot…

MEGOSZTÁS

Salgón remélhetőleg már csak a versenyzésre kell koncentrálnia Hibján Jocinak és Szollár Csabinak, nem úgy, mint Orfűn, ahol önállósította magát a Ford. Bár még így is 3. helyen végeztek a srácok.

Orfűn voltatok hétvégén tesztelni, volt egy kis technikai gondotok, sikerült azóta orvosolni?
– Mindenképpen hasznos volt az indulás ezen a kis versenyen, mert a technika ördöge most villamossági problémákat küldött számunkra. Sajnos ezért kicsit szenvedősre is sikeredett, de rajta vagyunk, hogy kibogozzuk a szálakat, hogy mégis mi lehet a Fordnak a baja. Jelenleg még nincsen rajtprogramunk, elment a kihangosítás, megszűnt a főáramkör, folyamatosan átkapcsolt etap üzemmódba a kocsi a gyorsasági szakaszon, teljesen önálló életet élt. Szeretném visszakapni az irányítást felette, hogy én csináljam, amit kell, nem pedig a versenyautó. Nincs szükségünk robotpilóta üzemmódra.

Harmadik helyen végeztetek most Orfűn és tavaly Salgón is. Elégedettek lennétek hasonló eredménnyel a hétvégén?
– Persze… örülnénk, hiszen annyira nem volt jó még a kocsink előző évben sem, így mindent elölről kellett kezdeni teljesen az alapoktól. Olyan, mintha most ülnék először benne. Főleg egy ilyen mezőnyben, ahol nagyon-nagyon jó pilóták és autók lesznek az ellenfeleink. Erősnek gondolom az idei RC4 kategóriát, ezért mindkettőnk nevében mondhatom, hogy egy harmadik hely kiváló lenne részünkre. Kíváncsian várjuk, hogy milyen élményekkel gazdagodunk ebben a szezonban.

Idén marad a Ford és a további tapasztalatgyűjtés?
– Igen, nem titkoljuk, hogy van még mit tanulni az új autóval kapcsolatban, de mindent megteszünk, hogy fejlődjünk. A tesztet is arra szántuk, hogy még jobban érezzük majd az autóban magunkat. A kocsi jó, és nagyon sok van benne, és lehet vele gyorsan menni, de sajnos mi még nem bírunk el úgy vele, mint anno mondjuk a Citroennel vagy a Peugeottal. Teljesen más ezzel versenyezni, és technikailag is próbáljuk kihozni belőle a legjobbat.

Belőttétek magatokat nagyjából, hogy hová fértek majd be RC4-ben?
– Az év első pár futama után okosabbak leszünk, a tavalyi bukásból legalább már átlibbentem, azzal nem foglalkozom, viszont ténylegesen a technika az, amin még tornáznunk kell, hogy olyan legyen, amilyennek szeretnénk. Amikor ez meglesz… és felhőtlenül csak a viadalra kell figyelnünk, akkor újból előjön az eredménycentrikusság, remélhetőleg a jó eredmények sem lesznek távol tőlünk.

Partnereink:

KOMPRESSZOR VARGA-GH KFT.; SECURITY BÁRÁNY KFT.; GERDA-TRANS KFT.; SZIMITA TRADE KFT.; FEHÉRTÓI CSEMEGE; FEHÉRTÓ-TRANS SNACK KFT.; SMALL-EAST BT.; NYÍRSÉGTEFU 2009 KFT.; NYÍR-TEL KFT.; K+K SPEDIT KFT.; LAKI-SZIG KFT.; CHARON-TRADE KFT.; SZAKÁCS ÉS TÁRSAI KFT., GARA KAROSSZÉRIA KFT.; FASTRACERS.HU; CSMBT KFT.; ERERKONDI KFT.; HSC MOTOR KFT.; BÁNKA TRANSPORT; BERTI KLAUSZ KFT.; ASONÁJ 2003 KFT.;

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: FastRacers.hu

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ