Hadik ködben is gyors!
A jó hír után, hogy a nyíregyházi verseny bekerült a rali Európa-bajnokság (ERC) jövő évi előzetes versenynaptárába, a párosok izgatottan készülődtek az esti, belvárosi gyorsasági szakaszra, amely a vártnál több nehézséget tartogatott a köd miatt.
A látási viszonyok korlátozottak voltak, estére az aszfalt már csúszott is egy kicsit, ez azonban nem akadályozta meg az élversenyzőket abban, hogy rálépjenek a gázra. Hiszen ez a szakasz már beleszámított a versenybe, s bár sokat nyerni nem lehetett rajta, veszíteni viszont annál többet.
A négy kilométeres gyorsaságin az összetett pontverseny harmadik helyén álló Hadik András, Deák
Attila kettős volt a leggyorsabb: s ezzel lélektani előnybe került.
„Érdekes gyorsasági szakasz volt, nagyon nagy ködben autóztunk, ennek ellenére megpróbáltam a lehető leggyorsabban menni – mondta Hadik. – Elég nagyra kellett nyitni a szememet, hogy mindent lássak, próbáltam biztonságosan és gyorsan menni, s azt hiszem, ez sikerült is. Ilyenkor, amikor köd van, meg csúszik az út, nagyon könnyű elrontani valamit, szerencsére mi nem hibáztunk.”
A bajnokaspiránsok közül Vincze Ferenc harmadikként végzett a szakaszon, annak ellenére, hogy belülről párásodott a szélvédője, emiatt szinte vakon kellett teljesítenie a kacskaringós szuperspeciálist.
A bajnokság második helyén álló Turán Frigyes nála is rosszabbul járt, a ködben megpördült, s emiatt 17.4 másodperces hátrányba került Hadikhoz képest.
Mindenképp ki kell még emelnünk ifj. Érdi Tibor teljesítményét, a pilóta az ERC2-es kategória kétszeres Európa-bajnokaként kilenc év után tért vissza a magyar bajnokságba egy futam erejéig, és rögtön megvillantotta oroszlánkarmait: második lett. „A rajt előtt elfelejtettem felkapcsolni a lámpasort, úgyhogy menet közben keresgéltem a kapcsolót. Ezt leszámítva minden rendben volt, tudtam, hogy úgysem ezen a szakaszon dől el a verseny. Próbáljuk majd folyamatosan fokozni a tempót.”
A Nyíregyháza Rally szombaton 8 gyorsasági szakasszal folytatódik.
NYÍREGYHÁZA RALLY A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút sorrend a szuperspeciális után: 1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing,
Ford Fiesta R5) 2:58.0, 2. ifj. Érdi, Kovács Sz. (Érdi Rally Team, Škoda Fabia R5) 2.0 másodperc
hátrány, 3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 3.2 mp h.