Egy ideje már hallani ezt-azt a Gp2 háza tájáról. Most, hogy a Formula-1 kormányát a Liberty Media, azaz egy új tulajdonos veszi át, megint előtérbe kerülhetnek azok a hangok, melyek változásokat sürgetnek…
Az köztudott a szurkolói berkekben is, hogy az FIA a Gp2 nevelőszériát a szíve szerint a Forma-2 sorozat visszahozásával váltaná ki – pontosabban alakítaná át. Ezzel semmi nem lógna ki az „F” rendből, azaz a nemzeti F4-es bajnokságok, az európai F3 után és az F1 között az utolsó hiányzó láncszem is a helyére kerülne. Mivel a Gp2 is FIA sorozat, ennek – az évek óta történő halogatás ellenére – a változtatásoknak nagyon is életszerű a lehetősége.
További részletek egyelőre még nem láttak napvilágot, de valószínűsíthető, hogy néhány technikai fejlesztés mellett a sorozat megőrzi jellegét, célja továbbra is az első számú műhely biztosítása az F1-be készülő pilóták számára. A nemrég napvilágot látott tervek szerint 2018-tól a Gp2-ben is elbúcsúzhatunk a hangorgiától, a V8-as Mechacrome motorokat a modernebb V6-os megoldás váltja majd. De nemcsak a motorok területén közelítene a Forma-1-hez a Gp2:
A száguldó cirkusz legfőbb neveldéje a 12. szezonját futja majd idén, a kategória létezése óta a harami Dallara által gyártott versenyautóval. Ez utóbbi 2011 óta van szolgálatban, anyagi megfontolásból megszakítás nélkül ugyanezt a modellt használják a csapatok. A tervek 2018-as megújulásról beszélnek, ekkora akarják lecserélni a jelenlegi gépeket. „Óvatosnak kell lennünk, mert nincsen sok pénz a piacon” – kezdte Bruno Michel, a sorozat első embere. „A legtöbb anyagi forrás a pilótáktól származik, akik itt szeretnének versenyezni, és mindig meg kell bizonyosodnunk arról, hogy elegendő emberünk van-e ehhez.”
„Ebből kifolyólag valószínűleg nem működött volna, hogy új autókat vásároljunk, már 2017-re. Ezért óvatosságból úgy döntöttünk, hogy egy évvel elhalasztjuk ezt a projektet.” Azonban a jövő évi „sexy” szélesebb F1 abroncsokat már nem fogja megörökölni a megújuló Gp2:
„Nem tartom valószínűnek, hogy átvesszük majd ezt az újítást. Mivel az F1 szélesebb gumikra vált, így természetesen lesznek eltérések, de a Pirelli természetesen segíteni fog, hogy versenyzőink megfelelően felkészüljenek a Forma-1-re. Még ha a méretek el is térnek, a gumikopás mértéke például hasonló lesz majd.”
Öröm az ürömben, hogy a Forma-1 energia visszanyerő rendszereivel viszont nem kell számolni a sorozat fanatikusainak, Michel szerint túlköltekezés lenne, arra pedig a legkevesebb szükség nincs. Konzekvenciaként aki V8-as motorokat szeretne hallani a pályákon, az jövőre kiváltképp hegyezze a fülét! Érdeklődéssel várjuk a fejleményeket, hiszen hosszú idő óta a Gp2 adja legtöbb fiatal tehetséget az F1 számára, és a széria versenyei szolgáltatják talán a legtöbb izgalmat a Forma-1-es hétvégék alatt!
Képek: Gp2 Media Service / Sam Bloxham