Ezen a hétvégén startol a Peugeot-kupa

Ezen a hétvégén startol a Peugeot-kupa

MEGOSZTÁS

Ezen a hétvégén startol a Peugeot-kupa : az új fejlesztésű 208 Rally4-es versenyautókkal legendás versenyzők és ifjú tehetségek is rajthoz állnak idén !

 

SAJTÓANYAG
2021. ÁPRILIS 16.

Hét páros nevezett 2021-ben a Peugeot Kupába, ebből öten már a szezonnyitón is rajthoz állnak. A negyedik évadot kezdi idén a népszerű kupasorozat, ahol azonos technikai feltételekkel versenyeznek egymás és az idő ellen az indulók. 2021-ben már a legújabb fejlesztésű Peugeot 208 Rally4-es versenyautókkal indulnak a sorozat szereplői, akik többször is teszteltek az első éles bevetés, a hétvégén megrendezendő szezonnyitó Boldogkő Rally előtt.

A rally vitathatatlanul a legnépszerűbb autósport szakág Magyarországon. A Peugeot gépjárművek magyarországi forgalmazója négy éve indította útjára kupasorozatát, ahol ugyanolyan autókkal, ellenőrzött technikai feltételekkel, pénzdíjas értékelésben versenyeznek a Peugeot Kupába nevezők. Idén autót váltott a Kupa, a legújabb, turbós, Rally4-es kategóriájú Peugeot 208 adja a sorozat alapját.

„Három sikeres évet tudhat maga mögött a kupa.” – mondta az szezonnyitó előtti közös teszt után Balkányi György, a Peugeot magyarországi ügyvezetője. „A fő célunkat elértük, a Peugeot Kupában versenyzők jó eredményeket értek el kategóriájukban, ráadásul a küzdelmek a nézőknek is tetszettek. A sorozat beváltotta az elképzeléseinket, hiszen a Kupában fiatal versenyzők tudják kipróbálni magukat, mielőtt magasabb kategóriába lépnének. Örülök, hogy az új versenyautó okozta váltás nem törte meg a sorozat lendületét. A Peugeot 208 Rally4 versenyautók sokkal gyorsabbak, könnyebben kezelhetők. Ügyes pilóták jelentkeztek idén is, biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett küzdelmek lesznek.”

A versenyzőket nem csak a tesztek alatt, hanem a futamokon is segíti a kupa állandó mentora, a hétszeres magyar bajnok Tóth János. Emellett a technikai felügyeletet ellátó Tagai Racing Technology nyújt mérnöki segítséget, valamint az alkatrészellátásban is segíti a csapatokat. A Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója a legideálisabb gumikat biztosítja minden indulónak a különböző időjárási körülményekhez.

A tavalyi bajnok, Német Gábor nagyon örül, hogy van lehetősége az új autóval is versenyezni. „Komolyabb tempót lehet vele menni, ez már az első tesztkilométereken kiderült. Megpróbáltam megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a segítőktől kaptam. Nagyon jó hangulat volt, illetve van a kupában, szeretek ebben a légkörben versenyezni.” Gábor mellé egy tapasztalt navigátor ül idén, Szőke Tamás, aki abszolút magyar bajnokként is bizonyította már rátermettségét.

A kupasorozat egyetlen női párosa a Vogel Adrien – Notheisz Ivett kettős. Az év női raliversenyzője izgatott volt a tesztek után. „Szeretném minél hamarabb megismerni a Peugeot-t, illetve a lehető legtöbb versenykilométert menni vele, és természetesen, ha lehet, megcsipkedni a fiúkat…” – mondta a versenyzőnő, aki az Európa-bajnoki futamokat helyezi idén előtérbe, de amikor teheti, elindul az itthoni versenyeken.

Hangodi Bendegúz az érettségijére készül májusban. Az elsődleges feladatának ezt tekinti a fiatal pilóta, de nem szerette volna kihagyni a szezonnyitó futamot sem, így az előzetes tervek ellenére ott lesz ő is a boldogkői rajtban új navigátorával, a Dakar Rally-t többször is megjárt Bunkoczi Lászlóval.

A Rally2 bajnokság korábbi bajnoka is átpártolt idén a Peugeot márkához. A nyíregyházi Trencsényi Vince, Szegedi Máté navigálásával szeretne ebben a sorozatban is bajnokságot nyerni. „Megtetszett a koncepció és az a támogatási rendszer, amit a Peugeot és a Rally szakág a sorozat mögé tesz.” Az első tesztkilométerek után úgy nyilatkozott a pilóta, hogy jó beállításokkal nagyon gyorsan lehet majd menni ezzel az autóval.

Viszló Csaba a második szezonját tapossa a Kupában. A gokartsportból átnyergelt versenyző szerint az új versenyautó sokkal megengedőbb, a turbó adta nyomaték

nagyobb tartományban áll rendelkezésre. Mellette is rutinos navigátor, Czakó Janek diktálja majd a kanyarokat.

A kupasorozatban leadta a nevezését, de az első futamon még nem indul Csoma András, aki a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. Könnyebben kezelhető autónak tartja a Peugeot 208 Rally4-et, de még az éles bevetés előtt szeretne minél több tesztkilométert gyűjteni. Versenyzését az idén negyvenedik rallys szezonját taposó, ikonikus versenyző-navigátor-rallysulit vezető, Radó István segíti.

Schubert István, Schmidt Tamással nevezett a sorozatba. Az ő autójuk még nem készült el, de nagyon remélik, hogy a második versenytől már ők is részesei lehetnek a küzdelmeknek.

A szezonnyitó futam a Miskolcról a hangulatos Boldogkőváraljára költözött I.Boldogkő Rally lesz, melyet április 17-18-án rendeznek meg, ahol kilenc gyorsasági szakasz vár az Országos Rallybajnokság 78 indulójára.

Újdonság, hogy idén a Peugeot Rally Cup 6 országban megrendezett külföldi versenyeire is nevezési jogot nyernek a magyar kupa résztvevői, így akár a francia, az olasz, a benelux, a spanyol vagy a cseh Peugeot kupában is megmérettethetik majd magukat.

A Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary első futamának indulói:

#22                  Német Gábor                            Szőke Tamás                                   Kole Media Center Kft.
#23                  Hangodi Bendegúz                    Bunkoczi László                             Prestige Motorsport Kft.
#24                  Trencsényi Vince                      Szegedi Máté                                   Extrém Sport Team Kft.
#25                  Vogel Adrienn                          Notheisz Ivett                                  Roger Racing Kft.
#26                  Viszló Csaba                             Czakó Janek                                    Rally Cafe Média Kft.

 

Peugeot 208 Rally 4 technikai adatok

Karosszéria Peugeot 208 széria önhordó karosszéria, hegesztett belső merevítő csővázzal
Borítólemezek acél és műanyag
Motor
Típus EB2 Turbo
Furat x löket (mm) 75 x 90,48
Lökettérfogat (cm3) 1199
Max. teljesítmény (LE@1/perc) 208@5450
Max. forgatónyomaték (Nm@1/perc) 290@3000
Fajlagos teljesítmény (LE/liter) 175
Szelepvezérlés kettős felül fekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Üzemanyag-ellátás Magnetti Marelli közvetlen befecskendező rendszer
Erőátvitel
Hajtott kerekek első
Tengelykapcsoló kéttárcsás, kerámia-fém, 183 mm átmérőjű
Sebességváltó Sadev ötfokozatú szekvenciális
Differenciálmű mechanikusan önzáró
Fékrendszer
Elöl 330 mm (aszfalt) / 290 mm (murva) féktárcsa, négydugattyús nyereg
Hátul 290 mm féktárcsa, kétdugattyús nyereg
Kézifék hidraulikus
Felfüggesztés
Típus McPherson rugóstagok
Lengéscsillapítók Öhlins, három irányban (kis és nagy sebességű berugózás, kirugózás) állítható
Kerék és abroncs
Keréktárcsák Speedline 7×17 vagy Speedline 6×15
Gumiabroncsok 19/63-17 vagy 16/64-15
Méretek
Hosszúság (mm) 4052
Szélesség (mm) 1738
Tengelytáv (mm) 2553
Üzemanyagtartály (l) 60
Tömeg (kg) 1080 min. / max 1240 versenyzőkkel együtt

 A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ