A FIA World Rallycross (WRX) vezető testülete 2021-re halasztja a bajnokság „elektromossá tételét”. A döntés meghozatalának hátterében az áll, hogy a gyártóknak több idő álljon rendelkezésre fejlesztési, tesztelési terveik végrehajtására. A gyári csapatoknak 2019. március 29-ig kell megerősíteniük részt vételüket, a 2021-ben elrajtoló eWRX-ben.
A FIA WRX 2019-ben és 2020-ban továbbra is az érvényben lévő belsőégésű (ICE) Supercar autókkal fog zajlani. 2020 után az ICE Supercar továbbra is a WRX programján fog szerepelni, de a „fő műsorszámot” már az eWRX Supercarok fogják jelenteni.
„A motorsportok új korszakának hajnalán vagyunk. Az elektromos autók egyre nagyobb szerepet kapnak a mobilitás minden területén. A rallycross tökéletes platform az elektromos autók hihetetlen teljesítményének bemutatására, szórakoztató, versenyképes és költséghatékony környezetben – nyilatkozta Paul Bellamy, az IMG Motorsport alelnöke. Az első 2017. júniusi első hivatalos találkozó óta, rövid idő alatt rengeteg minden megvalósult. A rallycross autók teljesen új típusát fogalmazzák meg, amiért érdemes egy kicsivel többet várni, a lehető legjobb eredmény eléréséért. Úgy véljük, hogy azautókat. új és a régi RX fanok szeretni fogják az új formátumot.
Az autók az Oreca által szállított szénszálas karosszéria alapon épülnek és a Williams Advanced Engineering elemeit használják majd. Minden autó két darab 250 kW-os motorral működik majd, amelyet a gyártók fejlesztenek ki.
Privát csapatok is nevezhetnek az eWRX-be, akár gyári autókkal, vagy saját a FIA által jóváhagyott alapmodelljeikből kifejlesztett autóikkal.
Több 2020-as WRX futamon lesz lehetőség a gyártók és a privát csapatok számára, hogy bemutassák majd elektromos autóikat.
matezsoltee