Citroen C3 WRC-k a felhők felett – 15. Rally Guanajuato México 2018

Citroen C3 WRC-k a felhők felett – 15. Rally Guanajuato México 2018

MEGOSZTÁS

A svédországi kemény hideg után, ahol a Citroen Total Abu Dhabi WRT megszerezte első 2018-as pódiumát, a FIA WRC mezőnye az Atlanti-óceánt átrepülve Mexikó magaslatai között folytatja a bajnoki pontvadászatot. Mexikó várja a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb és Daniel Elena visszatérését, akik Kris Meeke és Paul Nagle mellett igyekszik majd a csapat jó szezonkezdetét megerősíteni.

Nincs helyettesítő tapasztalat és ez különösen igaz a Mexikó Rallyra. A nagy tengerszint feletti magasság és a nagy meleg együttes hatásai olyan hatásokat gyakorolnak az autókra, amelyeket máshol nem lehet tapasztalni. Ezen különleges jegyek miatt nehéz európai tesztprogram alapján felkészülni. A futamon szerzett tapasztalatok segíthatik a pilótákat abban, hogy autóikkal esélyt kapva az élen tudjanak autózni. A WRC programjában szereplő mexikói futamot a Citroen Total Abu Dhabi WRT pilótái hét alkalommal nyerték meg, A csapat így rendelkezik azzal a tapasztalattal, amely szükséges a szezon harmadik, első murvás futamának megnyeréséhez, Különösen igaz ez a Kris Meeke – Paul Nagle kettősre, akik tavaly – 2017 – szerezték meg a csapat  legutóbbi győzelmét, míg a Sebastien Loeb – Daniel Elena páros hatszor bizonyult a leggyorsabbnak a közép – amerikai futamon – 2006,2007,2008,2010,2011,2012.

A tavalyi futam korai stádiumában a rajtpozíciójának köszönhetően állt az élen Kris Meeke azonban többet tett, mint csupán visszaverte az azóta már ötszörös világbajnok – Sebastien Ogier – támadását. A C3 WRC-nek köszönhetően  megérdemelte a győzelmet, annak ellenére, hogy az utolsó méterekben alaposan magára ijesztett. A pilótapáros tehát tudja, hogy ezen a futamon versenyképesek lehetnek, éppen ezért reménykedhetnek, hogy idei teljesítményükkel megerősíthetik a csapat sikeres szezonkezdetét.

Sebastien Loeb számára azonban a helyzet egészen más lesz. A kilencszeres világbajnok idén három futamon áll korábbi csapata rendelkezésére – 15. Guanajuato Rally México, Tour de Corse, Rally RACC- Rally de Espana. Loeb legutóbb 2015-ben a Montén állt rajthoz és 2012. volt az utolsó olyan szezonja amikor minden versenynaptárban szereplő futamon Ő viselte az #1 rajtszámot. Annak ellenére, hogy több kategóriában is aktív Seb – WRX, Dakar Series – kérdéses, hogy ilyen rövid idő alatt milyen teljesítményre lesz képes egy új generációs WRC-vel. De kétség sem férhet hozzá, hogy tehetségének köszönhetően meglepetést okozhat egyik kedvenc futamán.

A gumiválasztás lehet az egyik kulcs

A mexikói szakaszok híresek a változatosságukról, így minden csapat számára megadatott a helyes adaptációhoz. A szakaszokat borító finom homokos, kavicsos réteg, könnyen tisztul, ahogy egyre több autó befejezi a gyorsokat. Ezért nagyon fontos, hogy a lehető legjobb első napi teljesítménnyel zárjanak a pilótapárosok. A gumiválasztás jelentős hatással lehet a végeredményre. A szokásosnál alacsonyabb kopást eredményező homokos, laza talaj és az autók alacsonyabb motorteljesítménye miatt a csapatok a várható hőség ellenére haboznak a Michelin kemény és lágy abroncsai között. Ennek a döntésnek a meghozatala mindig nehéz egy ilyen futamon. 

Pierre Budar – Ciroen Racing csapatfőnök:

A célunk a svédországi teljesítményünk megismétlése. Remek hangulatban jöttünk el Skandináviából. Nagyon jól ismerjük az előttünk álló futam különleges tulajdonságait. Ezen a futam szerezte meg a C3 WRC az első győzelmét, ugyanakkor azt is tudjuk, hogy a szezon murvás futamaival szemben a nagy tengerszint feletti magasság miatt itt megkeveredhetnek a dolgok. Kris egy remek győzelmet ért el tavaly, köszönhetően a rajtpozíciójának, amit idén is megismételhet és egy jó eredményt érhet el értékes pontokat szerezve. Nagy öröm a számomra Sebastient és Danielt a csapatban tudni. Bár régen versenyeztek WRC futamon,  továbbra is azt a professzionalizmust és elszántságot mutatják, mint amikor első alkalommal rajtoltak el itt. Csak remélni tudom, hogy a lenyűgöző és tapasztalt felállású párosaink jól szerepelnek a Leon központú jubileumi futamon.

Kris Meeke:

Mexikó egy kicsit olyan a számomra, mint Katalónia. Ez az egyik olyan murvás futamahol tavaly versenyképesek voltunk. Azóta további fejlesztéseket hajtottunk végre a C3 WRC-n. Így nagy reményekkel érkezem. Több riválisunk a tavalyi tengerszint feletti nagy magassághoz kapcsolódó megbízhatósági fejlesztéseket végeztek, felkészülve erre a területre. Ez egy olyan futam, amelyet határozottan szeretek. Mivel nem áll rendelkezésre az autó motorereje a lehető legtisztább vezetést kell hoznom. Elégedett vagyok a legutóbbi tesztjeinkkel, sikerült fejlődnünk több területen is. Különösen az Öhlins-szel járó lengéscsillapításnak köszönhetően. Ezt is Sebastien benyomásai alapján változtattuk meg. Nagyon várjuk a futam első napját! A hetedik helyről rajtolunk majd, ami kulcsfontosságú lesz a jó eredmény eléréséhez.

Mexikói rajtok száma: 3

Legjobb eredmény: 1. hely (2017)

 

Sebastien Loeb:

Ez az a futam, amelyet mindig is szerettem, ezért reménykedem abban, hogy ezzel az izgalmas autóval, mert a C3 WRC egy ilyen autó, élvezni fogjuk a gyorsokat. Emellett bizonytalan vagyok, mert fogalmam sincs, hogy tudom e majd tartani a lépést a mezőny többi tagjával. Már nagyon várom, hogy nekivágjunk, miközben egyetlen pillanatra sem szabad elfelejteni, hogy ez a világbajnokság. Elégedett vagyok tesztprogramunkkal. Közel 500 kilométert vezettem két nap alatt. A legutóbbi 2017-es évvégi tesztem óta sokkal kiegyensúlyozottabb lett a C3 WRC. Megajándékoztam magam azzal, hogy a DS3WRC-t is vezettem, hogy visszatérjenek a régi reflexek és az érzések. Megnéztem több régi belsőkamerás felvételt a korábbi futamokról. A futam 28% lesz a számomra új, a többi pilótával szemben, akiknek !% ugyanez az érték, de ez pozitív a számomra, mert ez az a rali, amelyet a legjobban ismerek. A régebbi 72 %-kal kapcsolatos emlékeim, hat évvel ezelőttiek. Visszamenve az időben végeztem egy kis felkészülést, hogy ne érezzem magam teljesen megzavarodva. Azt remélem, hogy a pénteki tizenegyedik rajtpozícióm segíteni fog abban, hogy megvalósítsam a tervem, mert a jelenlegi szabályoknak köszönhetően egy tényleg jó első napra van szükséged, különben szenvedni fogunk a futamon

Mexikói rajtok száma: 8

Legjobb eredmény: 1. (2006, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012)

***

 A futam érdekességei:

 22 mért szakasz vár a mezőnyre, amelynek távja 344.49 km

2737 méteres tengerszint feletti magasság lesz a futam legmagasabb pontja, az 1786 méter magasságban található leoni szerviz parkkal szemben

A Citroen 7 győzelmet aratott eddig a Mexikó Rallyn – hatszor a Loeb – Elena kettős (2006 – Xsara WRC, 2007, 2008 és 2010 – C4 WRC, 2011 és 2012 – DS3 WRC), míg a Meeke – Nagle páros egyszer (2017 – C3 WRC)

10%-os a teljesítményvesztés 1000 méterenként a tenger szintje felett az autók erőforrásainak

Citroen Racing Media

***

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ