Az M-Sport Fiesta WRC-i megkapták a finn felszállási engedélyt

Az M-Sport Fiesta WRC-i megkapták a finn felszállási engedélyt

MEGOSZTÁS
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2017 -WRC Finland (FIN) – WRC 26/07/2017 to 31/07/2017 – PHOTO : @World

Az M-Sport Ford World Rally Team három EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC- je már csak a felszállási engedélyre készen állva várja a FIA Rally Világbajnokság egyik leginkább várt futamának – hatalmas ugratók és semmi máshoz nem hasonlítható, egyedi atmoszféra-, a Neste Oil Rally Finland rajtját.

A VB hathetes szünetét követően a csapat és a Sebastien Ogier – Julien Ingrassia világbajnoki címvédő kettős is a második helyről várja a folytatást. Természetesen a cumbriai csapat elsőszámú célja, riválisaival szembeni hátrányuk csökkentése, a felzárkózás.

Ogier és Ingrassia számára a felzárkózás egyik kulcsa lehet a csapat elsőszámú autóján található fejlesztések, amelyekből szemlátomást észrevehető az új aerocsomag, amelytől a csapat azt várja, hogy pilótapárosuk az egyik leggyorsabb lehet a finn erdőkben. Az új hátsó lökhárító és a diffúzor a hatékonyabb leszorítóerő érdekében, növelve a tapadást az első példája az M-Sport és a Ford Performance folyamatos fejlesztéseinek sorában.

Miután rekordidő alatt készültek el a Fiesta fejlesztésével, Finnországban csak egy EcoBoost meghajtású legfrissebb evolúciójú Fiesta fog versenyezni az új aerocsomaggal, de mindhárom autó képes a futamgyőzelem kritériumának megfelelni – Elfyn Evans és Teemu Suninen egy évvel ezelőtt lenyűgöző teljesítményt nyújtottak.

Malcolm Wilson OBE – M-Sport Ford WRT csapatvezető – Hosszú volt a nyári szünet, de a csapat nem állt meg egyetlen pillanatra sem, ebben a pillanatban is annak érdekében dolgozik. hogy Finnországra készen álljon az új aerocsomag. Ebben a pillanatban csak egy autóra kerül fel ez az új fejlesztés, de biztosak vagyunk abban, hogy ez az új fejlesztés Sebastien és Julien számára egy olyan extra lesz, amely ha nem is számottevő, de értékes extra lesz a futam során.

A szezon második felében az a célunk, hogy minden frontos csökkentsük riválisainkkal szemben a hátrányunkat. Mindenképpen legjobb teljesítményünket fogjuk nyújtani és biztos vagyok abban, hogy , hogy a versenynaptár hátralévő futamain – többek között Finnországban is – pontgazdag teljesítményt tudunk majd nyújtani.

Mindenki tudja, hogy milyen erős verseny vár ránk, de a Fiesta tavaly rendkívül jól teljesített itt és három olyan pilótánk van, akik képesek teljesíteni a legmagasabb elvárosok szintjén is. Sébastien korábbi győztese a futamnak, tavaly Elfyn második helyen zárt és Temmu nagyon közel volt az első hazai pódiumához, úgy, hogy az volt második világbajnoki futama.

Nem kétséges, hogy egy újabb izgalmas Finn Rally előtt állunk, amelyen ott vagyunk az esélyesek között.

Les & Deirdre
Finn Rally
A murva Grand Prix

A Finn Rally a leggyorsabb eseménye a FIA Rally Világbajnokságának. A murvás rally a WRC történetének tizenkét leggyorsabb futamából tizenegyet a skandináv futamon teljesítettek a pilótapárosok. A mai napig a legnagyobb győzelmek egyike ezt a futamot megnyerni.

A hihetetlenül gyors szakaszokat óriási ugratók jellemzik, amelyek a legprecízebb itinert igénylik, különösen a nemegyszer beláthatatlan ugratók miatt.

Az itinereknek tökéleteseknek kell lenniük, a felépítésének bizalmat kell sugároznia a pilóta irányába. A legkisebb hibát is azonnal megtorolják a finn szakaszok. A pilóták között minimálisak a különbségek és csak hibátlan teljesítménnyel lehet kiérdemelni a dobogó középső fokát a magas átlagsebesség miatt.

Az idei verseny huszonhárom gyorsasági szakaszból áll, amelyek hossza összesen 317.26 kilométer. A „rallyk, rallyja” csütörtök este kezdődik és a legendás Ohninpohja szakasz hiányában a Ruuhimäki gyors, amely egyben a záró Power Stage is lesz, lehet a futam csúcsa, ugratóival, sodró ritmusával. A szakasz második teljesítésével és a bónusz pontok kiosztásával zárul majd az idei finnországi száguldás.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2017 -WRC Finland (FIN) – WRC 26/07/2017 to 31/07/2017 – PHOTO : @World

A világbajnoki címvédő páros tizedik alkalommal indul a rallyn.

Legjobb eredménye a 2013-as futamgyőzelem.

 

Sébastien OgierJó volt ez a kis szünet. Sikerült a családdal és a barátaimmal is elidőznöm, de most már készenállok a folytatásra és teljes mértékben a futamra koncentrálok.

Számos ember számára ez a futam az év csúcspontja, amit könnyű megérteni, hogy miért is van így. Itt olyan légkör uralkodik, amely sehol máshol és a szakaszok is testreszabottak.

Ez a leggyorsabb futam a naptárban és olyan magas az átlagsebessége, hogy mindössze tizedmásodpercekért harcolsz. A verseny nagyon nehéz lesz, de az M-Sport és a Ford Performance mérnökei és tervezői fáradhatatlanul dolgoztak annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyzetből vágjunk neki.

Több aerodinamikai frissítést használunk a versenyhétvége során az autó hátulján, amelyek reményeink szerint a teljesítmény szempontjából minimális extrát jelentenek, de mindenképpen hozzájárulnak ahhoz, hogy jobbak legyünk, annak érdekében, hogy küzdhessünk a legjobb eredményért.

Tudjuk, hogy az autó tavaly erős volt és remek érzésekkel zártuk a teszteket, de ez egy olyan rally, amely nem bocsájtja meg a legkisebb hibát sem. A legjobbunkat szeretnénk nyújtani és a cél, hogy a lehető ponttal térjünk haza.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2018 -WRC PORTUGAL (POR) – WRC 16/05/2018 to 20/05/2018 – PHOTO : @World

Elfyn Evans hetedik alkalommal rajtol el a futamon.

Legjobb eredménye: 2. hely a tavalyi – 2017. – rallyn.

Elfyn Evans: Nagyon távolinak tűnik amikor utoljára versenyeztünk, de egyetlen pillatara sem álltunk meg! A csapat rendkívül keményen dolgozott. Nagyon jól sikerült a tesztünk, miközben számos PR munkát végeztem a Ford és a Red Bull számára.

Az új Fiesta ST- egy remek kis közúti autó – bemutatásában vettem részt. A Fiesta WRC kormánya mögött is szerepeltem a Red Bull promóciójával a Goodwood Festival of Speed rendezvényén. A fesztivál nagyszerű volt, de most már visszatérve a rendes kerékvágásba, a szezon második felét kezdjük, az év egyik csúcspontjával,  a Finn Rallyval.

Most azokhoz szólok, akik azt mondják, hogy nem élvezik a finnországi murvás szakaszokat a WRC-ben! A nagy sebesség, a szakaszok technikai kívánalmaival fűszerezve, egyszerűen hihetetlen az az érzés amikor ezt jó ritmusban csinálod!

Tavaly sikerült jól teljesítenünk és az idei teszt is jó érzésekkel töltött el, de a hibahatárok olyannyira finomak, hogy a legcsekélyebb hiba is drágán fizet. Az idei verseny nagyon erős lesz, ezért tökéletesnek kell lennünk, tisztán és precízen kell vezetnem. Ha ezt meg tudjuk tenni és minden rendben lesz, akkor lehet esélyünk.

Teemu Suninen negyedik alkalommal vág neki a rallynak.

Legjobb eredménye a tavalyi – 2017. – negyedik hely.

Teemu Suninen: Nagyon jó tesztünk volt, így készen állunk és felkészültünk a rallyra. A tesztnapon több mint 200 kilométert sikerült teljesítenünk. Az alapbeállításokkal kezdtük, csapattársaimmal azonos módon. Mindhárman minimális változtatásokkal zártunk. Az biztos, hogy az autó nagyon gyorsnak tűnik.

Mint tavaly, idén is a dobogó a célom. Nehéz lesz elérni, de mindent meg fogunk próbálni. Végül is nagyon kicsi a határ, amely eldönti, hogy a harmadik, vagy a hatodik helyen fejezed e be a versenyt.

A tavalyi első kör elején nagyon ideges voltam, de amikor megláttam az időnket és láttam, hogy elég gyorsak vagyunk, azonnal jobban éreztem magam. Idén is hasonló szakaszok várnak ránk. A nagy sebességű gyorsok fekszenek nekem. A saját ritmusomban szeretnék nekivágni, majd folytatni a futamot, a határon autózva!

M-Sport Media

-matezsoltee-

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ