Megkésett áprilisi tréfa? – Fiestát Pumára?

Megkésett áprilisi tréfa? – Fiestát Pumára?

MEGOSZTÁS

Az M-Sport Ford WRT csapata arra készül, hogy a 2022-es szezontól a Fiestát a Pumára cserélje

Míg az M-Sport tagadja, hogy bármilyen döntést hoztak a 2022es szezonnal kapcsolatban, a csapathoz közelálló hírforrás szerint azonban az innovatív, „emberközpontú” dizájnú, merész SUV formákkal bíró és kifinomult hibrid motorú Ford Puma” lesz a csapat első hibrid Rally1-es autója.

A 2011-ben vezetett új technikai szabályok bevezetése óta használta az Fistát – 1.6 literes turbómotor. Jelenleg az az egyik főkérdés, hogy meddig fogja a Fiesta sorozatgyártását folytatni a Ford, így napirendre kell, hogy kerüljön a Ford és az M-Sport közötti szövetségben az új típuskiválasztása.

A FIA-hoz közeli forrás a következőket árulta el a témában „Nem véletlenül érdeklődik az M-Sport a 2022-es szabályok közül az autó méreteire vonatkozók iránt, hiszen a Pumát szeretnék a Fiesta helyett. Az új szabálytervezet szerint erre meg lesz a lehetőség. Ne felejtsük el, hogy Puma, mint utcai autó hibrid, ami lényeges lehet.”

A méretekre vonatkozó szabályok lehetővé teszik a gyártók számára, hogy nagyobb méretű autót is választhassanak, ugyanis a prototípus csőszerkezet lesz a mérvadó és nem az utcai változat karossszériájának a mérete.

Malcolm Wilson rövidre zárta a Pumára irányuló kérdést: Egy potenciális 2020-as autón dolgozunk! Ennyit szeretnék erről mondani. Bármilyen kérdés estén, se fogok mást mondani!

Az M-Sport egyik forrása rámutatott arra, hogy háromszoros gyártói világbajnok csapat még nem döntött a 2022-es folytatásról: Nem vagyok meglepve, hogy Malcolm nem mondott semmit. Nekünk sem mondott semmit. Ugyanaz a történet, 2022-ért dolgozunk, ez a terv, de messze vagyunk még attól, hogy bármi konkrétum kijelenthető lehetne.

Az sem kizárt, hogy megtartják a jelenlegi WRC-jüket és abba építik be a Compact Dynamics által elkészített hibrid elemeket.

A 2022-es szabályok meghatározzák a sebességváltó módosításait (ötfokozatú sebességváltó, amelyben nincs középső differenciálmű); változatlan felfüggesztés mellett. Mindkettő beépíthető a Puma Rally1-es autóba.

A Puma név nem ismeretlen a rally világában. Francois Duval a 2001/2002-es szezonban a Junior WRC  kategóriában  már versenyzett egy S1600-as specifikációjú Pumával.

A cikk eredetie április 1-én jelent meg. Majd pár nap mulva több szakértő is kifejtette a véleményét arról, hogy ez egy ésszerű lépés lehet az M-Sport Ford részéről.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ