A futam állása az első szakaszt követően:
1. Tänak / Järveoja – Hyundai i20 Coupe WRC 15:57.8 p – 116
2. Breen / Nagle – Hyundai i20 Coupe WRC +3,6
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +10,6
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +12,4
5. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +16,7
6. Loubet / Landais – Hyundai i20 Coupe WRC +17,4
7. Suninen / Markkula – Ford Fiesta WRC +18,8
8. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +19,9
Tänak – Nehéz azt mondani, hogy tökéletes volt, mert még mindig nagyon alul kormányzottak voltunk. Kellemes feltételek között, ez egy igencsak igényes gyors volt. Nagyon élvezetes volt, egy biztos ez még csak az első gyors volt, hosszú út áll még előttünk.
Breen – A nagyfiúk játékában az első passztól kezdve ott kell lenned, én most lassú voltam
Rovanperä – Egy rövid időre az egyik hófal rabja voltam, miután kiszélesítettem az utat az egyik kereszteződésben. Az időnk nem rossz, de több ilyen hiba már nem fér bele!
A mai első SS1 Sarriojärvi 1 – 31,05 km – szakaszt Ott Tänak a Hyundai Shell Mobis WRT észt pilótája teljesítette a leggyorsabban, egyedüliként 16 percen belül, 15:57.8 perces idővel. Mögötte csapattársa Craig Breen, majd a harmadik helyen Kalle Rovanperä csillogtatta meg a tudását az első gyorson, amelyet a szakértők vízválasztónak tartanak, különösen a második, már sötétben teljesítendőt a verseny végkimenetelét tekintve.
Az eredmények alapján látható, hogy felértékelődtek a rajtpozíciók. A már tisztább, takarított nyomvonalon jobb időeredmények születtek. Azért a tapasztalat és a versenyzői kvalitás sem elvetendő faktor, de lássuk be, hogy az elsőként elrajtoló Ogier és a szakaszt megnyerő, hetediknek rajtoló Tänak időeredménye között 22.7 másodperc jelenleg a különbség. Érdekes kérdés lehet még az autók beállításai és az új Pirelli SottoZero Ice J1A – 384 wolfrám szegecs / gumi – abroncsok harmonikus kapcsolata, hiszen első alkalommal “tesztelik élesben” a speciális havas-jeges abroncsokat.
Ogier nem volt elégedett a teljesítményével, de a délelőtti shakedown szakaszhoz képest már jobbnak ítélte meg a teljesítményét az általa a várthoz képest puhább, így lassabb hóban. A Hyundai Motorsport komoly tesztprogrammal készült és Andrea Adamo alaposan ostorozta az övéit, különösen a Monte után, ami nem sikerült valami jól az alzenauiaknak. Eddig panaszra nem lehet okuk, mert mind az öt Hyundai i20 Coupe WRC a legjobb tízben van – 1. Tänak, 2. Breen, 3. Neuville, 6. Loubet, 10. Oliver Solberg. Igaz, hogy még hosszú lesz ez a rali, de a dél-koreai márka versenyzői jól rajtoltak.
A tisztuló pályán azt várom az RC1 kategóriában, hogy a Rovanperä, Evans, Ogier Toyota trió közelebb kerül, majd az éllovasokhoz!
A WRC2 kategóriában Esapekka Lappi áll az élen, Gryazin és Mikkelsen előtt. A két Wolksvagenes eddig tartja Mikkelsenet, aki a Montén imponáló teljesítménnyel nyerte meg a kategória nyitó futamát.
Lappi 16:40.6 p
Gryazin + 8 s
Mikkelsen +10.8 s
Brynildsen +17.8 s
Fourmaux +26.7 s
Prokop +54.3 s
A mai rajtlista:
- Ogier
- Evans
- Neuville
- Rovanperä
- Katsuta
- Greensmith
- Tänak
- Suninen
- Breen
- Solberg
- Loubet
- Tuohino
matezsoltee