Arctic Rally Finland – SS2 Sarriojärvi 2 – 31,05 km

Arctic Rally Finland – SS2 Sarriojärvi 2 – 31,05 km

MEGOSZTÁS

A futam leghosszabb szakaszát teljesíti ma a mezőny, de már sötétben a sarkköri éjszakában. Ogier takarít, míg a felértékelődő rajtpozíció és a letakarított szakasz kedvez azoknak, aki hátulról támadnak. Így nem véletlen Ott Tänak nyitó gyorson mutatott teljesítménye. Breen és Rovanperä teljesítményére leszek kíváncsi, hogy mennyire tudják majd megszorítani 2019 világbajnokát? Nézzük!

Oliver Solberg a negyedik helyen finiselt a szakaszon! Nagyon trükkös, de igazán élvezhető volt a sötétben, nagyon jó szórakoztam. Kezdem egyre jobban érezni, amit éreznem kell. A szakaszon a negyedik időt autóztam, míg az összetettben a nyolcadik vagyok! Irány a szervizpark, ahol óriási mosoly lesz az arcomon!

SS2 Sarriojärvi 2 – 31,05 km

A futam állása szakaszt követően:

1. Tänak / Järveoja – Hyundai i20 Coupe WRC 31:50.7 – 117 km/h
2. Breen / Nagle – Hyundai i20 Coupe WRC +16,2
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +20,4
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +29,8
5. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +32,0
6. Suninen / Markkula – Ford Fiesta WRC +34,5
7. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +38,8
8. Solberg / Marshall – Hyundai i20 Coupe WRC +45,9

Szakaszeredmények:

15:52.9 p – 117.3 km/h – Tänak – Az elején megpróbáltam óvni a gumikat, és 10 km után azt gondoltam – a gumik készen vannak -, és tudtam, hogy még 20 km van hátra. Végül csak kézifék volt. Próbáltam a lehető leggyorsabb lenni , de nehéz volt.
16:02.7 p – Rovanperä – Nem volt jó… A szakasz nagyon rossz állapotban van, sok helyen megjelent a murva, így az első gumijaim szinte teljesen eltűntek, és sok időt is vesztettem a szakasz végén. Ha valaki nagyon jól tudja kezelni a gumijait, akkor nagyon gyorsak lesznek.
16:05.5 p – Breen – Megdöbbentő volt utolsó 3 km… hatalmas meglepetés volt a számomra.
16:07.7 p – Oliver Solberg – Nagyon nehéz volt a sötétben, mert teljesen oldalra sodródsz, és nem tudod, mit fogsz eltalálni! Most már kezdek mindent megérteni, ezért nagyon élvezetes és nagyszerű volt ezen a szakaszon vezetni.
16:08.2 p – Evans – Nem volt könnyű, főleg a vége felé, sok volt a laza hó. Többször is nehéz volt befordítani az autót a kanyarokba, de megpróbáltuk.
16:08.6 p – Suninen – A határon voltam. A ritmus elég jó volt, a körülmények nehezek voltak. de tiszta volt a vezetésem, és gyorsan haladtam. Elégedett vagyok.
16:10.3 p – Neuville – A vége felé már nagyon alulkormányzott volt az autó, és azt hittem, hogy defektem van, ezért visszavettem a sebességemből. Alapvetően elégedett vagyok azzal, amit a mostani körülmények között nyújtottam.
16:11.8 p – Katsuta
16:16.9 p – Greensmith
16:20.0 p – Ogier – Ez egy másik történet, de a hátrányunk ugyanannyi lesz. Megtettem, amit tudtam, de elég nehéz volt. Meglátjuk, mit tehetünk a későbbiekben, de úgy tűnik, hogy már nagyon messze leszünk.

A WRC2 kategóiában Lappi, Mikkelsen (+5.5 s), Gryazin (+5.6 s) volt a legjobb három sorrendje a szakaszon. Az összetettben Lappi vezet Gryazin(+13.6 s) és Mikkelsen (+16.3 s) előtt.

17:30 – Kalle Rovanperä valamennyi versenyző közül a legnagyobb sebességet érte el a nyitó gyorson, 203,9 km / h sebességgel, míg Ott Tänaké volt  a szakaszon a legmagasabb átlagsebességet 114,4 km / h

Innen vágunk neki a második szakasznak:

1. Tänak / Järveoja – Hyundai i20 Coupe WRC 15:57.8 p
2. Breen / Nagle – Hyundai i20 Coupe WRC +3,6
3. Rovanperä / Halttunen – Toyota Yaris WRC +10,6
4. Neuville / Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +12,4
5. Evans / Martin – Toyota Yaris WRC +16,7
6. Loubet / Landais – Hyundai i20 Coupe WRC +17,4
7. Suninen / Markkula – Ford Fiesta WRC +18,8
8. Katsuta / Barritt – Toyota Yaris WRC +19,9

Tänak – Nehéz azt mondani, hogy tökéletes volt, mert még mindig nagyon alul kormányzottak voltunk. Kellemes feltételek között, ez egy igencsak igényes gyors volt. Nagyon élvezetes volt, egy biztos ez még csak az első gyors volt, hosszú út áll még előttünk.
Breen – A nagyfiúk játékában az első passztól kezdve ott kell lenned, én most lassú voltam.
Rovanperä – Egy rövid időre az egyik hófal rabja voltam, miután kiszélesítettem az utat az egyik kereszteződésben. Az időnk nem rossz, de több ilyen hiba már nem fér bele!

Sokunk kedvence Oliver Solberg első WRC futamán indul a Hyundai Motorsport második számú csapatában. Így látta afiatal svéd pilóta az első WRC-s, WRC-vel futott szakaszát!

Oliver Solberg (SS1 – 10. hely):

Túl vagyunk az első szakaszon, amelyet egy WRC autóval teljesítettem. Nagyon trükkös volt, és már ennyi idő alatt is rengeteget tanultam, talán 10-12 másodpercet veszítettünk egy hófalban, de nagyon élvezetes volt! 17:38-kor újra ezt a szakaszt teljesítjük, sötétben pedig még nagyobb kihívás lesz az biztos!

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ