A C3 WRC készen áll, hogy megmutassa akrobatikus képességeit

A C3 WRC készen áll, hogy megmutassa akrobatikus képességeit

MEGOSZTÁS

A FIA WRC a nyári szünet után tér vissza a szezon egyik csúcspontjának számító kilencedik futamához a Finn Rallyhoz. A futam hullámvasút jellegű rendkívül gyors szakaszai és a Citroën Total World Rally Team pilótapárosai Sébastien Ogier – Julien Ingrassia és Esapekka Lappi – Janne Ferm, a futam korábbi győztesei azzal a céllal vágnak neki az idei rallynak, hogy dobogón fejezzék be azt.

A tavalyi második helyezett C3 WRC összesen öt szakaszt nyert [Mads Østberg] és egyetlen autóként volt képes megnehezíteni a helyi csapat uralmát [Toyota Gazoo Racing WRT]. Az idei szezonban már hét pódiumot ért el, két futamgyőzelmet (Monte-Carlo, Mexikó), a Citroën által fejlesztett autó a tavalyi teljesítménye alapján az ikonikus Finn Rallyn jó eredményre számít. Ez nem elérhetetlen, hiszen az Ogier – Ingrassia és a Lappi – Ferm párosok már nyertek itt, 2013-ban és 2017-ben, azokon a kényes, nagy sebességű  és kiegyensúlyozott teljesítményt igénylő szakaszokon, amelyeken a sebesség, a pontosság és a bizalom a legfontosabb összetevők.

A Sebastien Ogier – Julien Ingrassia  kettős egyike azoknak a kevés nem skandináv pilótapárosnak, akik megnyerték a futamot, amelyet régóta a skandináv kettősök uralnak. Jelenleg másodikak a bajnokságban – mindössze négy pont a lemaradásuk az éllovas [Ott Tänak] mögött – és hetedik egymást követő világbajnoki címükért küzdenek a C3 WRC-vel, nagy reményekkel az előttük álló futamon is.

Mint Sebastien Ogier és Julien Ingrassia kettős 2008-ban, Esapekka Lappi és Janne Ferm három évvel később debütált a futamon egy C2R2 Max volánja mögött. Az említett hasonlóságok itt véget érnek a Citroën Total World Rally Team pilótapárosai között, ugyanis Lappi és Ferm negyedik WRC futamukon megnyerték első alkalommal a rallyt, bizonyítva és megerősítve gyors emelkedésüket a VB pontversenyében és ezzel tagadhatatlan tehetségüket. Kétségtelen, hogy idén is jól fognak teljesíteni hazai futamukon  a Sisun, amely egy különleges murvás bátorság forma, amely segíti a finneket hazai versenyzésük során. Az a tény, hogy a Lappi – Ferm nyolcadikként rajtol el a szakaszon csütörtökön és pénteken, ami jelentős előnyt jelenthet, amennyiben szárazak maradnak a feltételek.

A Lappi – Ferm páros az Észt Rallyn hasonló típusú szakaszokon, majd három napos finnországi tesztelés után a francia csapat számára minden esélyt adott, hogy jól teljesítsenek. A C3 WRC  szélesebb körű beállítási lehetőségeket kínál az autó első tengelyén , miután a csapat felhasználta a szezonra érvényes fejlesztéseinek egyik bónuszát. A futam előtti tesztek során ezt az opciót sikeresen tesztelte a csapat.

Pierre Budar – Citroën Racing Team csapatfőnök

A nagy sebesség és a pilótapárosok közötti rendkívül kis különbségek jellemzik ezt a futamot. A rajtvonaltól kezdve azonnal meg kell találnod a bizalmat, nincs időd még arra sem, hogy egyet is pislogj… Az Észt Rallyn a lehető legalaposabban előkészítettük az autót és sikerült tovább finomítanunk a C3 WRC beállításait a három napos finnországi teszten, amely olyan szakaszokon zajlott, amelyek hasonlítottak a versenyen várhatókra. Ezen a futamon debütál az első tengelyünk friss fejlesztése, amelynek köszönhetően a pilóták számára sokkal szélesebb beállítási lehetőségek adódnak. Mindkét pilótánk nyerte már a futamot korábban, azt gondolom, hogy jól felkészültünk a futam kihívásaira és a célunk a dobogó megszerzése.

Sebastien Ogier – #1 – Citroën C3 WRC

Ez a futam nagyrészt fő riválisaink területén zajlik, ami komoly kihívást jelent. A nyári szünet alatt képes voltam feltöltődni, frissnek érzem magam. Mint mindig, most is készen állok a harcra. A szakaszok magas átlagsebességei miatt ezen a futamon teljesen eggyé kell válnia az autójával a jó teljesítmény érdekében. Azt kell, hogy mondjam a két napos tesztünket jó érzésekkel fejeztem be a C3 WRC-vel. A futamon bemutatkozó frissítéseink azt jelentik, hogy a szezon második felében jobb beállításokkal fogunk rendelkezni.

A Finn Rallyn való indulások száma: 11

Győzelmek száma: 1 (2013)

Esapekka Lappi – #4 – Citroen C3 WRC

Miután a nagysebességű Észt Rallyn, majd az azt követő finnországi tesztnapok során sikerült finomítanunk az alap beállításainkat. Nőtt az autó tapadása és tovább javult a C3 WRC kezelhetősége. Ez a futam nagyon különleges a számunkra. A fő dolog a számunkra, hogy élvezzük a vezetést, ha ez jön, akkor az eredmény sem fog elmaradni. Magabiztos vagyok és eltökélt szándékom az, hogy mindent megteszek a sikerért.

A Finn Rallyn való indulások száma: 7

Győzelmek száma : 1 (2017)

A Finn Rally kulcsmomentumai:

23 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre – 307.58 km
A Citroen négyszer nyert Finnországban – C4 WRC (2008) , DS3 WRC (2011, 2012, 2016)
A 2018-as verseny győztesének [Ott Tänak] az átlagsebessége 122.6 km/h volt
A C3 WRC tavaly a második helyet szerezte meg Finnországban [Mads Østberg]

A Neste Rally Finland 2019 programja

Augusztus 1. Csütörtök

9.00am: Shakedown Vesala (4,26 km)

6.37pm: Start (Jyväskylä Paviljonki)

7.00pm: SS 1 – Harju 1 (2,31 km)

7.20pm: Parc ferme

Augusztus 2. – Péntek

6.40am: Start & service A (Jyväskylä Paviljonki – 15 mins)

8.18am: SS 2 – Oittila (19,34 km)

9.21am: SS 3 – Moksi 1 (20,04 km)

10.24am: SS 4 – Urria 1 (12,28 km)

11.16am: SS 5 – Ässämäki 1 (12,33 km)

12.39pm: SS 6 – Äänekoski 1 (7,80 km)

1.56pm: Service B (Jyväskylä Paviljonki – 40 mins)

3.24pm: SS 7 – Moksi 2 (20,04 km)

4.27pm: SS 8 – Urria 2 (12,28 km)

5.19pm: SS 9 – Ässämäki 2 (12,33 km)

6.42pm: SS 10 – Äänekoski 2 (7,80 km)

8.00pm: SS 11 – Harju 2 (2,31 km)

8.30pm: Flexi service C (Jyväskylä Paviljonki – 45 mins)

Augusztus 3. – Szombat

6.25am: Start & service D (Jyväskylä Paviljonki – 15 mins)

8.08am: SS 12 – Pihlajakoski 1 (14,42 km)

9.10am: SS 13 – Päijälä 1 (22,87 km)

10.08am: SS 14 – Kakaristo 1 (18,70 km)

11.34am: SS 15 – Leustu 1 (10,50 km)

1.00pm: Service E (Jyväskylä Paviljonki – 40 mins)

3.08pm: SS 16 – Pihlajakoski 2 (14,42 km)

4.10pm: SS 17 – Päijälä 2 (22,87 km)

5.08pm: SS 18 – Kakaristo 2 (18,70 km)

6.34pm: SS 19 – Leustu 2 (10,50 km)

7.47pm: Flexi service F (Jyväskylä Paviljonki – 45 mins)

 

Augusztus 4. – Vasárnap

7.30am: Start & service G (Jyväskylä Paviljonki – 15 mins)

8.38am: SS 20 – Laukaa 1 (11,75 km)

9.38am: SS 21 – Ruuhimäki 1 (11,12 km)

11.01am: SS 22 – Laukaa 2 (11,75 km)

1.18pm: SS 23 – Ruuhimäki 2 Power Stage (11,12 km)

matezsoltee

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ