A Hansen World RX Team továbbra is ki van éhezve a dobogóra...

A Hansen World RX Team továbbra is ki van éhezve a dobogóra a nehéz nyirádi kettős verseny után

MEGOSZTÁS

 

Timmy Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team compete during the FIA World RX in Nyirad, Hungary on July 28, 2024. // Mihai Stetcu / Red Bull Content Pool // SI202407280441 // Usage for editorial use only //

A Hansen World RX Team továbbra is ki van éhezve a dobogóra a nehéz nyirádi kettős verseny után

A Hansen World RX Team dobogós tempót mutatott Nyirádon a Kárai Trans World RX of Hungary (július 27-28.) versenyen, de nem tudta sem a futamgyőzelemre , sem Top 3-as eredményre váltani a 2024-es FIA World Rallycross Championship 3. és 4. fordulójában.

A csapat pilótái, Timmy és Kevin Hansen a bajnoki tabella hatodik, illetve hetedik helyéről vágtak neki a hétvégének, így a szezon második dupla futamán fontos volt a pontszerzés. A páros a két forduló során tanúsított következetességüknek köszönhetően egy-egy helyet javítottak, miközben az előttük álló karnyújtásnyira zártak előttük, Timmy mindössze tíz pontra van a második helyezettől.

A „technológiák csatája” egyre forróbb, mivel az elektromos és a belső égésű autók továbbra is versenygyőzelmeket cseréltek egymással. Mivel a versenyzők egyre jobban hozzászoknak a nemrég bevezetett Hoosier Racing Tires gumikhoz, a verseny egyre szorosabbá válik.

A World RX jövő hónapban egy újabb zsúfolt hétvégével tér vissza, amikor a bajnokság a belgiumi Mettetbe látogat egy újabb dupla futamra (augusztus 17-18.).

Timmy Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team, Johan Kristoffersson (SWE) of the KMS – HORSE Powertrain Team, Kevin Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team , Niclas Groenholm (FIN) of the CE Dealer Team by Volvo Construction Equipment Team, Ole Christian Veiby (NOR) of the Kristoffersson Motorsport Team compete during the FIA World RX in Nyirad, Hungary on July 27, 2024. // Mihai Stetcu / Red Bull Content Pool // SI202407270440 // Usage for editorial use only //

Szombat

A Hansen-csapat a magyarországi futamán a 2024-es év első dobogós helyezésére vadászik, miután a hónap elején Höljesben csalódást keltően szerepelt.

Kevin az előfutamok és az elődöntők után három futamgyőzelemmel a háta mögött úgy tűnt, hogy a legjobb háromba kerülhet. A mindent eldöntő döntőben azonban a Johan Kristofferssonnal való érintkezés az első kanyarban mindkét pilótát kiütötte. Bár Kevin napja egy DNF-el zárult, a csapat előtt jelentős feladat állt, és a szerelők késő éjszakáig dolgoztak, hogy a 71-es rajtszámú, teljesen elektromos Peugeot 208-as autót a másnapi 4. fordulóra formába hozzák.

A kvalifikáció sajátos kihívások elé állította Timmyt. A 2. futamban Kristoffersson műszaki problémái gyors kitérő manőverre kényszerítették Timmyt, aki közben összeütközött OC Veibyvel. Mindkét autó folytatni tudta a versenyt, és Timmy az 1. futamban szerzett negyedik helyéhez egy P2-es helyezést is szerzett.

Timmy ugyanabban az elődöntőben állt rajthoz, mint Kevin, és mindkét Hansen autó az élre állt az 1-es kanyarban. A szélesebb vonalon Timmy a harmadik helyre szorult a második kanyarból kifelé jövet, de hamarosan visszavette a második helyet, így biztosította a Hansen 1-2. helyét és a döntőbe jutást.

A döntő 1. kanyarjában Kevin és Kristoffersson között történt incidens után a 2. kanyarban Timmy, Grönholm és Veiby is érintkezett egymással. Az autója elején keletkezett jelentős sérülésekkel Timmy a negyedik helyen hozta haza az autót, és ezzel lezárta a 2024-es World RX szezon 3. fordulóját.

Vasárnap

A szombati verseny kemény befejezését kemény vasárnapi kezdés követte. Az 1. futamban Kevin a nyitókanyarban kívülről megkerülte Kristoffersson-t, és mivel mindkét autó szélesre csúszott, az érintkezés következtében Kevin a falnak csapódott és kiesett a versenyből. A vezető páros mögött Timmy ismét összeakadt Grönholmmal és Veibyvel, és jól elkerülte a nagyobb koccanást, majd a harmadik helyet szerezte meg.

A 2. futamban a Hansen-csapat erősen visszatért a versenybe, mivel Kevin a rajt-cél győzelemig vezetett, és megszerezte a nagyon szükséges futamgyőzelmet. Nem sokkal lemaradva Timmy tökéletes stratégiát követett, és a jokerét korán bevetve Veiby alávágott, és megszerezte a második helyet.

A Hansen World RX Team 1-2-vel a tarsolyában, a Hansen World RX Team visszanyerte önbizalmát az elődöntőben. Ahogy a versenyzők elhagyták az 1-es kanyart az 1. elődöntőben, Timmy és Kevin a második, illetve a harmadik helyre került. Kevin korai jókere azonban kifizetődött, és a svéd gyors köröket tett meg, hogy felzárkózzon az élen álló pároshoz. Kevin lett a győztes, Timmy pedig a harmadik helyen haladt át a célvonalon, így mindkét Hansen autó bejutott a 4. forduló döntőjébe.

A vasárnapi látványos versenyen Kevin és Timmy a harmadik és negyedik helyet tudta megszerezni a mezőnyben, mivel az autók az első kanyarokban összezsúfolódtak. A CE Dealer Team versenyzőjének, Klara Anderssonnak a hátulján a Hansen testvérek elkezdték növelni a nyomást, de közben folyamatosan időt veszítettek Veibyvel szemben, aki korán elővette a jókerét.

Timmy nem tudta megelőzni Anderssont, aki ugyanakkor a jókert is elvitte, hogy segítsen magának az élen maradni. Ahogy a páros befordult a kanyarba, Veiby átvette a második helyet, Kevin pedig a negyedik lett, ahogy az autók újra összeértek. Egy késői előzéssel Timmy ellopta a negyedik helyet Kevintől, aki ötödikként haladt át a célvonalon, így zárva a hétvégét.

Kenneth Hansen, a Hansen World RX Team csapatfőnök: “Most fejeztük be a hétvégét, és ismét mindkét autót bejuttattuk a döntőbe mindkét nap, de nem sikerült a dobogóra állnunk, ami frusztráló a csapat számára. A második versenynap itt Magyarországon jobban sikerült, miután az éjszaka folyamán rengeteget dolgoztunk, és úgy gondolom, hogy sikerült elég sokat fejlődnünk. A döntőben a joker-stratégia nem nekünk kedvezett, és azt hiszem, ott maradtunk le a dobogóról. Előre tekintünk, és ezt a versenyt követően az FIA meg fogja nézni a ‘Technológiák csatájának’ eddigi adatait, így remélhetőleg a következő versenyen már más lesz a súlyelosztás az EV és az ICE autók között.”

 

 

 

 

Kevin Hansen, a Hansen World RX Team versenyzője elmondta: “Ez a hétvége mindannyiunk számára kemény volt. Nagyon meleg volt ebben a pár napban, így igazi kihívás volt, de a csapat csodálatos volt, és lépésről lépésre folyamatosan javítottuk az autót. Ma sokkal inkább harcban voltunk, és ez jó érzés volt. Sajnos ezen a hétvégén egyik nap sem tudtunk egészen a dobogóig eljutni, de addig nyomulunk, amíg meg nem szerezzük a győzelmet.”

 

Timmy Hansen, a Hansen World RX Team versenyzője így nyilatkozott: “Óriási köszönet a csapatunknak. A kora reggeli órákig dolgoztak a mai napra való felkészülésen és a tegnapi sérülések kijavításán. Csodálatos munkát végeztek, és az autók olyanok voltak, mintha újak lennének. A „technológiák csatája” még mindig az ICE autók javára dől el, 160 kg-mal nehezebbek vagyunk náluk, és úgy tűnik, még a plusz teljesítményünkkel sem tudunk előnyt szerezni. A CE Dealer csapattal harcolunk az elektromos autók között, és ez a küzdelem nagyon szorosnak tűnik.„ Holnap tesztelünk szóval mindent megvizsgálunk, hogy hol tudunk javítani Belgium előtt.”

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ