A Hansen World RX Team továbbra is ki van éhezve a dobogóra a nehéz nyirádi kettős verseny után
A Hansen World RX Team dobogós tempót mutatott Nyirádon a Kárai Trans World RX of Hungary (július 27-28.) versenyen, de nem tudta sem a futamgyőzelemre , sem Top 3-as eredményre váltani a 2024-es FIA World Rallycross Championship 3. és 4. fordulójában.
A csapat pilótái, Timmy és Kevin Hansen a bajnoki tabella hatodik, illetve hetedik helyéről vágtak neki a hétvégének, így a szezon második dupla futamán fontos volt a pontszerzés. A páros a két forduló során tanúsított következetességüknek köszönhetően egy-egy helyet javítottak, miközben az előttük álló karnyújtásnyira zártak előttük, Timmy mindössze tíz pontra van a második helyezettől.
A „technológiák csatája” egyre forróbb, mivel az elektromos és a belső égésű autók továbbra is versenygyőzelmeket cseréltek egymással. Mivel a versenyzők egyre jobban hozzászoknak a nemrég bevezetett Hoosier Racing Tires gumikhoz, a verseny egyre szorosabbá válik.
A World RX jövő hónapban egy újabb zsúfolt hétvégével tér vissza, amikor a bajnokság a belgiumi Mettetbe látogat egy újabb dupla futamra (augusztus 17-18.).
Szombat
A Hansen-csapat a magyarországi futamán a 2024-es év első dobogós helyezésére vadászik, miután a hónap elején Höljesben csalódást keltően szerepelt.
Kevin az előfutamok és az elődöntők után három futamgyőzelemmel a háta mögött úgy tűnt, hogy a legjobb háromba kerülhet. A mindent eldöntő döntőben azonban a Johan Kristofferssonnal való érintkezés az első kanyarban mindkét pilótát kiütötte. Bár Kevin napja egy DNF-el zárult, a csapat előtt jelentős feladat állt, és a szerelők késő éjszakáig dolgoztak, hogy a 71-es rajtszámú, teljesen elektromos Peugeot 208-as autót a másnapi 4. fordulóra formába hozzák.
A kvalifikáció sajátos kihívások elé állította Timmyt. A 2. futamban Kristoffersson műszaki problémái gyors kitérő manőverre kényszerítették Timmyt, aki közben összeütközött OC Veibyvel. Mindkét autó folytatni tudta a versenyt, és Timmy az 1. futamban szerzett negyedik helyéhez egy P2-es helyezést is szerzett.
Timmy ugyanabban az elődöntőben állt rajthoz, mint Kevin, és mindkét Hansen autó az élre állt az 1-es kanyarban. A szélesebb vonalon Timmy a harmadik helyre szorult a második kanyarból kifelé jövet, de hamarosan visszavette a második helyet, így biztosította a Hansen 1-2. helyét és a döntőbe jutást.
A döntő 1. kanyarjában Kevin és Kristoffersson között történt incidens után a 2. kanyarban Timmy, Grönholm és Veiby is érintkezett egymással. Az autója elején keletkezett jelentős sérülésekkel Timmy a negyedik helyen hozta haza az autót, és ezzel lezárta a 2024-es World RX szezon 3. fordulóját.
Vasárnap
A szombati verseny kemény befejezését kemény vasárnapi kezdés követte. Az 1. futamban Kevin a nyitókanyarban kívülről megkerülte Kristoffersson-t, és mivel mindkét autó szélesre csúszott, az érintkezés következtében Kevin a falnak csapódott és kiesett a versenyből. A vezető páros mögött Timmy ismét összeakadt Grönholmmal és Veibyvel, és jól elkerülte a nagyobb koccanást, majd a harmadik helyet szerezte meg.
A 2. futamban a Hansen-csapat erősen visszatért a versenybe, mivel Kevin a rajt-cél győzelemig vezetett, és megszerezte a nagyon szükséges futamgyőzelmet. Nem sokkal lemaradva Timmy tökéletes stratégiát követett, és a jokerét korán bevetve Veiby alávágott, és megszerezte a második helyet.
A Hansen World RX Team 1-2-vel a tarsolyában, a Hansen World RX Team visszanyerte önbizalmát az elődöntőben. Ahogy a versenyzők elhagyták az 1-es kanyart az 1. elődöntőben, Timmy és Kevin a második, illetve a harmadik helyre került. Kevin korai jókere azonban kifizetődött, és a svéd gyors köröket tett meg, hogy felzárkózzon az élen álló pároshoz. Kevin lett a győztes, Timmy pedig a harmadik helyen haladt át a célvonalon, így mindkét Hansen autó bejutott a 4. forduló döntőjébe.
A vasárnapi látványos versenyen Kevin és Timmy a harmadik és negyedik helyet tudta megszerezni a mezőnyben, mivel az autók az első kanyarokban összezsúfolódtak. A CE Dealer Team versenyzőjének, Klara Anderssonnak a hátulján a Hansen testvérek elkezdték növelni a nyomást, de közben folyamatosan időt veszítettek Veibyvel szemben, aki korán elővette a jókerét.
Timmy nem tudta megelőzni Anderssont, aki ugyanakkor a jókert is elvitte, hogy segítsen magának az élen maradni. Ahogy a páros befordult a kanyarba, Veiby átvette a második helyet, Kevin pedig a negyedik lett, ahogy az autók újra összeértek. Egy késői előzéssel Timmy ellopta a negyedik helyet Kevintől, aki ötödikként haladt át a célvonalon, így zárva a hétvégét.
Kenneth Hansen, a Hansen World RX Team csapatfőnök: “Most fejeztük be a hétvégét, és ismét mindkét autót bejuttattuk a döntőbe mindkét nap, de nem sikerült a dobogóra állnunk, ami frusztráló a csapat számára. A második versenynap itt Magyarországon jobban sikerült, miután az éjszaka folyamán rengeteget dolgoztunk, és úgy gondolom, hogy sikerült elég sokat fejlődnünk. A döntőben a joker-stratégia nem nekünk kedvezett, és azt hiszem, ott maradtunk le a dobogóról. Előre tekintünk, és ezt a versenyt követően az FIA meg fogja nézni a ‘Technológiák csatájának’ eddigi adatait, így remélhetőleg a következő versenyen már más lesz a súlyelosztás az EV és az ICE autók között.”
Kevin Hansen, a Hansen World RX Team versenyzője elmondta: “Ez a hétvége mindannyiunk számára kemény volt. Nagyon meleg volt ebben a pár napban, így igazi kihívás volt, de a csapat csodálatos volt, és lépésről lépésre folyamatosan javítottuk az autót. Ma sokkal inkább harcban voltunk, és ez jó érzés volt. Sajnos ezen a hétvégén egyik nap sem tudtunk egészen a dobogóig eljutni, de addig nyomulunk, amíg meg nem szerezzük a győzelmet.”
Timmy Hansen, a Hansen World RX Team versenyzője így nyilatkozott: “Óriási köszönet a csapatunknak. A kora reggeli órákig dolgoztak a mai napra való felkészülésen és a tegnapi sérülések kijavításán. Csodálatos munkát végeztek, és az autók olyanok voltak, mintha újak lennének. A „technológiák csatája” még mindig az ICE autók javára dől el, 160 kg-mal nehezebbek vagyunk náluk, és úgy tűnik, még a plusz teljesítményünkkel sem tudunk előnyt szerezni. A CE Dealer csapattal harcolunk az elektromos autók között, és ez a küzdelem nagyon szorosnak tűnik.„ Holnap tesztelünk szóval mindent megvizsgálunk, hogy hol tudunk javítani Belgium előtt.”
matezsoltee