Georg Linnamäe gyorsan kezdte az FIA Rallye Európa-bajnokság hazai futamát, mivel a Delfi Rally Estonia kvalifikációs szakaszának időmérőjét megnyerte.
A szokatlan időjárás egy pillanatnyi szünetét kihasználva Linnamäe 2 perc 00,581 másodperces idővel teljesítette a 3,81 kilométeres, esővel tarkított Räbi szakaszt Michelin abroncsokkal felszerelt Toyota GR Yaris Rally2-vel, amelyet James Morgan brit navigátorának értő tolmácsolásával
Nikolay Gryazin, a négyszeres futamgyőztes Pirelli abroncsokkal felszerelt Citroën C3 Rally2-vel volt a második leggyorsabb, 0,783 másodperccel Linnamäe mögött, a Michelin-felszerelésű Mikko Heikkilä pedig egy másik Yaris-szal egészítette ki az első három sorrendjét.
“Elég tisztának éreztem a szakaszt” – mondta Linnamäe. “Próbáltam a lehető legjobban rendben lenni, elég trükkös volt odakint, de jó volt.”
Gryazin elismerte, hogy az alacsonyabb rajtpozíció előnyére vált, mivel az ERC közösségi média csatornáin élőben közvetített közvetítésen keresztül figyelhette, ahogy a korai indulók nekivágnak a szakasznak – és jobban megismerhette az időjárási körülményeket.
“Ez jót tett nekünk” – mondta Gryazin. “Nem mondhatom, hogy szupererősek vagyunk a gyors úton, de megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani. Annak is nagyon örülök, hogy itt van Mads Østberg [egy másik Citroënnel], hogy összehasonlíthassam vele, mert én csak a legjobbal akarom összehasonlítani magam.”
Heikkilä mögött, aki a körülményeket “sorsolásként” jellemezte, Robert Virves volt a negyedik leggyorsabb, akit Gregor Jeets és a feltörekvő finn csillag, Benjamin Korhola követett, aki a hatodik legjobb idővel nyűgözött le annak ellenére, hogy “túl gyorsan ment az utolsó kereszteződésbe”.
A múlt hétvégi ORLEN 80. Rally Poland Rallyn mutatott Rally1-es hőstettei után Mārtiṇš Sesks a hetedik leggyorsabb volt a Team MRF Tyres számára, míg Simone Tempestini, Miko Marczyk és Jon Armstrong (Ford Fiesta Rally2) egészítette ki a top 10-et.
A száraz és derűs szabadedzés után a kvalifikációs szakasz kezdete előtti heves esőzés kihívást jelentett az ERC-indulók számára.
A címvédő Hayden Paddon, aki a Pirellivel felszerelt Hyundai i20 N Rally2-vel elsőként indult, a 14. leggyorsabb volt, és az ERC szabályai szerint most magasabb rajtpozícióra készülhet az első szakaszon.
“Nyilvánvalóan nagyon csúszós, reméljük, hogy holnap esni fog, , mert a szabadedzésen a nyomvályúkból származó vonalak teljesen tele vannak vízzel, és mindenhol aquaplaning van” – mondta. “Nem jó elsőnek lenni az úton.”
Paddon egy hellyel végzett Mathieu Franceschi mögött, akivel három forduló után közösen vezetik az ERC tabelláját.
Andrea Mabellini, aki egy Škoda Fabia RS Rally2-t vezetett az MRF Tyres abroncsokon, “hatszor is aquaplaningünk volt” számolt be a 12. leggyorsabb időt elérve, míg a finn bajnok Teemu Asunmaa a szakaszt egy sérült bal első gumiabronccsal teljesítette, amit az okozott, hogy menet közben nekiment egy “levágásgátlónak”. Østberg eközben a 11. leggyorsabb volt. Kaspar Kasari egészítette ki a legjobb 15-öt.
Az ünnepélyes rajt Tartuban következik helyi idő szerint 18:30-tól, az SSS1, Tartu vald rajtja 19:35-kor lesz. A rajongóknak szánt 1,48 km-es szakasz az első a 14 gyors közül, amely a 2024-es FIA Rali Európa-bajnokság negyedik fordulójának, az ERC szezon utolsó murvás versenyének programjában szerepel.
matezsoltee