19. Guanajuato Rally Méxicó – SS20 – SS23

19. Guanajuato Rally Méxicó – SS20 – SS23

MEGOSZTÁS
Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on 18,March 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202303190016 // Usage for editorial use only //

Sébastien Ogier a rekordot jelentő hetedik Guanajuato Rally México-gyõzelem küszöbén áll, miután szombaton átvette a vezetést a balesetet szenvedő Esapekka Lappitól. A futam záró napján négy gyors – 61.53 km – vár a mezőnyre köztük az SS21 Otates – 35.63 km – is, amely akár előre nem látható nehézség elé állíthatja a még versenyben lévő pilótapárosok.

Így áll a pilóták pontversenye a 19. Guanajuato Rally México után:

Sebastien Ogier hetedik diadala volt ezen a futamon – és ezt a Wolf Power Stage győzelmével tetézte Vicent Landis-sal a jobb1-ben!

SS23 El Brinco[Power Stage] – 9.59 km

A futam nem hivatalos végeredménye:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 3:16:09.4
2. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +27.5
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +27.9
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:55.3
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:58.8
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +12:31.5
7. Lindholm/Hämäläinen – Škoda Fabia Rally2 evo +13:04.4
8. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 +13:37.7

Szakaszidők:

5:14.8 p – Ogier – “Szeretem ezt a szakaszt! Az autó remek volt ezen a hétvégén, ami hibátlan hétvége volt tőlünk és a csapattól. Mivel a következő rallyn [Horvátországban] amin indulok, fontos, hogy elsőként induljak el az ottani úton, és fontos volt, hogy szerezz pontokat a csapatnak is. Büszke vagyok, de ez a győzelem a barátomé, akit nem sokkal ezelőtt elvesztettem. Rá gondolok.”
5:16.9 p – Tänak – “Nincs sok mondanivalóm… remélhetőleg nem ismételjük meg ezt többet. Változtatnunk kell – az biztos, hogy nem így folytatjuk.”
5:17.1 p – Neuville – “Megtettem, amit tudtam. Tänak két lágy abroncson volt, úgy gondolom, hogy ebből egy kis előnyt tudott kivenni. Egész hétvégén a határon voltunk, és nagyon kimerítő volt a vége felé. Remélem, a második helyen végzünk.”
5:19.3 p – Rovanperä – “Elvesztettem a hátsó szárnyat, amikor egy helyen szélesre mentem. Nem tudtuk elérni az időt, amit szerettünk volna, mert nem volt leszorítóerőnk. Az biztos, hogy több pontot szerettem volna szerezni a Power Stage-en.”
5:19.5 p – Sordo – “Nagyon élveztem ezt a szakaszt, de nem akartam hibázni. Most várnunk kell a következőre Portugáliában.”
5:20.2 p – Evans – “Ez sajnos nem meglepő. Ma reggel óta szereljük a elhajlott felfüggesztőkart. Néhány helyen lazán kellett vennünk, hogy biztosan visszajussunk. Kár.”
5:23.9 p – Katsuta – “Aaron azt mondta, nyomjam! Követnem kellett a navigátorom utasítását, tudod? Egy hajtűnél hibáztam, de a végén élveztem az etapot. Sajnálom a csapatot a péntek miatt. Az autó csodálatos volt, de csak nem tudom használni. Remélhetőleg legközelebb jobb eredmény érdekében tudom majd használni.”
5:27.0 p – Loubet – “Nehéz hétvége volt az biztos. Néhány hibát elkövettem a a vezetésemben. Gyűjthetünk tapasztalatot, és tudom, hogy ez jó lesz a jövőre nézve. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még szebb napjaink.”
5:43.7 p – Lindholm – “Nem volt könnyű hét. Az eredmény, azt csináltuk, amit akartunk, de őszintének kell lennünk – többé-kevésbé azért, mert a többi versenyzőnek problémái voltak. Jó pontok a bajnoksághoz és sok tanulság.”
5:44.4 – Greensmith – “Az SS6-tól kezdve ez az egész rally az irányításom alatt volt. Amikor gyorsabban kellett mennünk, mindenkit el tudtunk hagyni, és utána már csak az volt a dolgunk, hogy irányítsunk, és ne kövessünk el hibákat. Tökéletes módja annak, hogy kezdjük az évet.”
5:53.4 p – Kajetanowicz – “Még két napot akarok csinálni! Ez hihetetlen volt. Ezen nem tudtunk többet tenni, mert sokat takarítottunk. Nincs vonal, így mindenhol ott lehetsz, és ez jó móka! Biztos vagyok benne, hogy javíthatunk a tempónkon a szezon során, talán a következő rallyn.”
5:58.9 p – Solberg – “Az előző szakaszon volt kompresszióm, utána három hengeren voltunk. Megpróbáltam megnézni, hogy mi a hiba, minden érzékelőt ellenőriztem, de nem találtam semmit. Nem volt eszközünk a gyújtógyertyák cseréjéhez szóval ez az egyetlen dolog, amit nem tudtunk megtenni. Szerintem a P3 mindenesetre nagyszerű a bajnoksághoz.”
6:11.2 – Serdiridis – “Ez egy nagyon szép rally volt, sokat tanultunk. Továbbra is minden pozitív.”

 

A Wolf Power stage rajtsorrendje:

  1. Kajetanowicz (WRC2)
  2. Solberg (WRC2)
  3. Lindholm (WRC2)
  4. Greensmith (WRC2)
  5. Loubet
  6. Serderidis
  7. Katsuta
  8. Tänak
  9. Sordo
  10. Rovanperä
  11. Neuville
  12. Evans
  13. Ogier
  • Elfyn Evans az előző szakaszon elgörbült kormánykarral bajlódott. A GR Yaris fedélzetén van egy cserealkatrész, és azt a Wolf Power Stage előtt a walesi toyotás beszereli.

SS22 San Diego – 12.61 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +22.5
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +25.2
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:50.8
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:54.1
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +12:01.9
7. Lindholm/Hämäläinen – Škoda Fabia Rally2 evo +12:35.5
8. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 +12:53.6

Szakaszeredmények:

7:11.8 p – Neuville
7:13.3 p – Tänak
7:14.9 p – Evans
7:15.6 p – Ogier
7:18.9 p – Rovanperä
7:22.1 p – Sordo
7:30.5 p – Loubet
7:32.8 p – Katsuta
8:07.3 p – Serderidis

Bajban Solberg. Három hengerezik az autója. Lindholm lefullasztotta az autóját, Fourmaux is technikai problémával küzdött, lemerült az akkumulátora, elment a kormányszervója, segéd szíjat kellett cserélnie. Lindholm lefullasztotta az autóját az egyik kereszteződésben.

SS21 Otates – 35.63 km 

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 3:03:39.0 ó
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1        +23.2 s
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +29.0 s
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:47.5 p
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:47.6 p
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +11:39.7
7. Lindholm/Hämäläinen – Škoda Fabia Rally2 evo +12:14.3
8. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 +12:29.4

Szakaszeredmények:

24:37.7 p – Evans
24:39.4 p – Neuville
24:46.7 p – Ogier
25:02.1 p – Rovanperä
25:06.9 p – Sordo
25:24.2 p – Tänak
26:05.5 p – Katsuta [SR]
26:27.3 p – Loubet [SR]
27:52.5 p – Serderidis [SR]

Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on 18,March 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202303190016 // Usage for editorial use only //

Evans: “Nehéz munka volt! Nagyon csúszós és nagyon nehéz megítélni a tapadást. Úgy tűnik, nem jártunk olyan rosszul.”

Neuville: “Jó szakaszom volt, hogy őszinte legyek. Volt néhány szikla, ahol lassítanom kellett, és a végén már nem lett olyan jó az időm. Megtettem, amit tudtam a tapadásunkkal, ami tényleg alacsony volt.”

A szakasz történései:

Fourmaux megállt a gyorson!

Loubet defekttel teljesítette a szakaszt.

SS20 Las Dunas Superspecial 4 – 3.53 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 2:38:52.3
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +32.2
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +36.3
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:32.1
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:27.4
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +10:35.0
7. Fourmaux/Coria – Ford Fiesta Rally2 +11:07.8
8. Lindholm/Hämäläinen – Škoda Fabia Rally2 evo +11:10.2

Szakaszidők:

3:10.9 p – Neuville
3:11.1 p – Evans
3:11.5 p – Tanak
3:12.8 p – Rovanperä
3:13.9 p – Lindholm (WRC2)
3:14.3.p – Katsuta
3:14.4 p – Solberg (WRC2)
3:14.7 p – Ogier

Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on 17,March 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202303180063 // Usage for editorial use only //

A szakasz történései:

Neuville: “Intenzív küzdelem lesz. Éreztem, ahogy a testem felmelegszik a színpadon, mert meg kellett küzdeni az autóval a nyomokban! Tegnap defektem volt itt, így ma egy kicsit óvatosabb voltam a hátsóval gumik a nyomokban.”

Evans: “Jobb, mint amire számítottam, hogy őszinte legyek! Az autó beleragadt a keréknyomokba, és nagyon nehéz volt hibátlannak lenni. Jól van, még hosszú utat kell megtennünk.”

Ogier: “Nagyon hepehupás, ezért a terv az volt, hogy nagyon lazán veszünk, és nem vállalok semmilyen kockázatot, ami miatt leválhatna a gumi a felniről. Sok kilométer van hátra, és a következő egy nagyon hosszú szakasz.”

A vasárnapi program 15:05 órakor kezdődik.

61.53 kilométer vár a mezőnyre.

Pilóta KEMÉNY
Pirelli

Lágy
Pirelli

Dani SORDO Toyota 4 1
Pierre-Louis LOUBET Ford 2 3
Ott TÄNAK Ford 3 2
Jourdan SERDERIDIS Ford 5
Thierry NEUVILLE Toyota 4 1
Sébastien OGIER Hyundai 4 1
Takamoto KATSUTA Hyundai 3 2
Elfyn EVANS Hyundai 4 1
Kalle ROVANPERÄ Hyundai 4 1

Két év szünet után a Mexikói Rally visszatér a WRC-naptárba a gyakran szélszőséges hőmérsékletekkel, a szezon legdurvább murvás útjaival és hegyi pályáival, amelyek éppoly megterhelőek az autók és a pilóták számára, valamint a gumiknak is . A zord körülmények miatt gyakran „brutálisnak” nevezett Guanajuato Rallyt két elem jellemzi, amelyek mindegyike nagy hatással van az abroncsokra:

  • a teljes bajnokság legmagasabb magasságai (akár 2700 méter tengerszint feletti magasságig), ami az autók aerodinamikai terhelésére is hatással van, amelyek az alacsonyabb légköri nyomás miatt akár 20%-os motorteljesítményt is veszítenek;
  • a Sierra de Lobos és Sierra de Guanajuato utak homokos és köves terepe, amelyen a 23 gyorsasági szakasz nagy része, 320,71 versenykilométert tesz ki.

PIRELLI GUMIABRONCSOK MEXIKÓBAN
A kapható gumiabroncsok a következők:

Scorpion KX WRC : a csúcskategóriára kifejlesztett Pirelli murvás gumiabroncs a Rally1 autókhoz kétféle keverékben érhető el, mindkettő az evolution 2022-ben, amely megerősített szerkezetekkel és optimalizált kialakítással rendelkezik. Mexikó számára a HA kemény keverék változat az elsődleges, amely nagyobb tartósságot és nagyobb ellenállást kínál a leginkább koptató és nagyobb tapadású felületekkel szemben. Választható az SA lágy keverék változat, amely még csúszós felületen is optimális tapadást biztosít.

A szabályok 24, illetve 8 gumiabroncsot írnak elő a prime-re és az opciókra, amelyekhez négyet kell hozzáadni a shakedownhoz, a legénység által választott keverékben.

Scorpion K : A WRC2 és WRC3 kavicsos gumiabroncsok kemény és lágy keverékekben is kaphatók, sok jellemzőjük megegyezik a Rally1 autók KX-eivel. Mexikóban a Rally2-es autók K4B (kemény) és K6B (lágy) abroncsokkal, míg a Rally3-autók K4-es (kemény) és K6-os (lágy) gumikkal rendelkeznek.

Ezekben az autókategóriákban 22, illetve 8 abroncs van kiosztva a prime és az opció számára, amelyekhez hozzá kell adni egy készletet a shakedown számára.

Terenzio Testoni – Pirelli menedzsere : “Örülünk, hogy visszatérhettünk Mexikóban, a verseny szépsége miatt és azért, mert a Guanajato Rally egy kicsit olyan, mint az otthonunk, tekintettel az egyik legmodernebb és technológiailag legmodernebb versenyünkre. fejlett gyárak, mindössze 30 percre a szervizparktól. Technikai szempontból a 2023-as bajnokság murvás bemutatkozása nem is lehetne ennél nagyobb kihívás: a rally durva útjai körültekintő gumikezelést igényelnek az egész versenyen. A nagy kopás miatt a kemény keverék Scorpions megteszi a részét, hogy biztosítsa a vezetők megbízhatóságát és kompenzálja az autók kisebb terhelését.” .

Innen indulunk vasárnap:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 2:35:37.6
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +35.8
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +40.1
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:34.0
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:21.2
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +10:33.4
7. Fourmaux/Coria – Ford Fiesta Rally2 +11:05.0
8. Lindholm/Hämäläinen – Škoda Fabia Rally2 evo +11:11.0

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ