– A WRC ezen a hétvégén (április 21-24.) visszatér, a szezon harmadik versenyével, a Horvát Rallyval, ahol a Hyundai Motorsport célja, hogy erős eredményt érjen el.
– A 20 szakaszból álló, 291,84 km hosszú aszfaltos rali a 2021-es sikeres debütálást követően csak másodszor ad otthont a WRC-nek.
– A Hyundai Motorsport három párosa indul Horvátországban a Hyundai i20 N Rally1-gyel: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja és Oliver Solberg/Elliott Edmondson.
A Hyundai Motorsport újult elszántsággal vág neki a Horvátország Rallynak, a 2022-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonjának harmadik fordulójának.
A Croatia Rally az első teljes aszfaltos verseny, amelyen az új hibrid Rally1-es autók részt vesznek. Az ország fővárosa körül, Zágráb és környékén a futam mezőny 20 speciális szakaszon fog versenyezni, amelyek 291,84 kilométert tesznek meg a régió festői útjain.
Annak ellenére, hogy egy aszfaltos rallyról van szó, a terep profilja szakaszonként változik. Az utak mindvégig gyorsak, és tartalmaznak egy sor rendkívül igényes keskeny szakaszt, valamint eltérő tapadási szinteket.
A csapat felállása a Horvátország Rallyn változatlan marad a szezon első két fordulójához képest: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja és Oliver Solberg/Elliott Edmondson ismét a Hyundai i20 N Rally1 volánja mögött versenyeznek.
Az előző, februári versenyen, a Svéd Rallyn Neuville és Wydaeghe egy második hellyel megszerezte a csapat első dobogós helyezését a hibrid korszakban. Tänak és Järveoja maximális pontot szerzett a Power Stage-en, ezzel pozitívan zárva a nehéz hétvégét, Solberg és Edmondson pedig a hatodik helyezéssel fontos pontokat hozott haza a bajnokság számára.
A csütörtöki shakedownt követően a Croatia Rally pénteken a verseny leghosszabb napjával kezdődik, nyolc szakasszal, amelyek összesen 120,38 km-t tesznek meg. A szombati nap egy újabb kemény tesztsorozatot tartogat, ahol további nyolc szakaszon és 116,98 km-en kell teljesíteniük a csapatoknak. A vasárnapi teljes táv lényegesen rövidebb, mint az előző két nap – 54,48 km -, és mindössze négy szakasz szerepel az útvonalon. A Horvátország Rally utolsó szakaszán, amely az esemény Power Stage-e bónuszpontok várnak a csapatokra és a gyártókra.
A háromnapos horvátországi tesztelést követően mindhárom páros azzal a céllal vág neki a hétvégének, hogy gyorsan alkalmazkodjon a kihívást jelentő aszfaltos szakaszokhoz, és az élmezőnyben autózzanak.
Julien Moncet csapatigazgató-helyettes: “A Svéd Rally óta eltelt két hónapos szünet hasznos volt, mivel így volt időnk átcsoportosítani és újrakezdeni a szezon következő szakaszát, amely a Horvát Rallyval kezdődik. Svédországban Thierry-vel és Martijn-nal elért dobogós helyezés pozitív előrelépés volt számunkra, mivel továbbra is az új hibrid szabályokkal dolgozunk. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy Alzenauban egy nagyszerű csapatunk van, akik keményen dolgoznak az teljes csomagunk fejlesztésén. A szezon során folyamatosan dobogós helyezésekért és győzelmekért szeretnénk versenyezni. Célunk, hogy folytassuk a közelmúltbeli fejlődésünk lendületét, és pozitív eredményt érjünk el a horvátországi aszfaltos utakon.”
Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1)
– Az előző svédországi fordulóban a hibrid korszak első dobogós helyezését szerezték meg
– A belgák a második egymást követő dobogót célozzák meg Horvátországban
Thierry Neuville: “A Horvát Rally egy nagy kihívást jelentő verseny, mivel a tapadás meglehetősen alacsony, és a szakaszok profilja nagyon igényes. Sok a vakkanyar, az ugratók és az utak eléggé piszkosak lehetnek, valamint nagyon szűkek. Tavaly szerencsénk volt az időjárással, és a körülmények elég szárazak voltak, de még így is elég hideg volt. Határozottan sok kihívással kell majd ismét szembenéznünk a trükkös körülmények között, különösen ezekkel az új autókkal, de ez egy olyan felület, amelyen nagyon jól érzem magam. Ez egy olyan rali, amit tavaly nagyon élveztem, és már nagyon várom.”
Ott Tänak/Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1)
– Az észt páros a szezon első dobogós helyezését tűzték ki célul
– A duó a negyedik helyen végzett a 2021-es Croatia Rallyn
Ott Tänak: “Tavaly először versenyeztünk a Horvát Rallyn, amely nagyobb kihívás volt, mint amire számítottunk, mivel az ottani aszfalt nagyon más – jól néz ki, de a tapadás nagyon alacsony. A felületváltozások és az utak általános jellemzői is elég nagy kihívássá teszik a vezetést, sok olyan hegygerinccel és ugratóval, amelyekből általában az aszfalton nincs túl sok. Nagy feladat volt 2021-ben megbirkózni vele, de arra számítunk, hogy idén sokkal szórakoztatóbb lesz, most, hogy már van tapasztalatunk, és tudjuk, mire számíthatunk a versenyen.”
Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2 Hyundai i20 N Rally1)
– A páros először indul a Horvátország Rallyn
– Solberg/Edmondson kettős az új autó további fejlesztésére koncentrálnak
Oliver Solberg : “A Horvát Rally tavaly fantasztikus eseménynek tűnt. Nagyon izgalmas számomra, hogy először megyek oda – ez egy gyönyörű ország, és szerintem fantasztikus aszfaltos rali lesz, bár tudom, hogy nagyon trükkös. Az utaknak nincs túl sok tapadása, de én személy szerint szeretem a csúszós aszfaltot, szóval ez boldoggá tesz. Nehéz meghatározni az elvárásaimat a versennyel kapcsolatban, mivel a csapattársaimmal ellentétben én még nem vezettem ott. Számomra a sok tapasztalatszerzésről fog szólni a rally, nem annyira a tempóról. Csak vezetni fogunk, igyekszünk jól érezzük magunkat, meglátjuk, hogy hova leszünk elegek.”
A hétvége programja:
– A Horvát Rally pénteken kezdődik a Mali Lipovec – Grdanjci (19.20km), Stojdraga – Gornja Vas (20.77km), Krašić – Vrškovac (11.11km) és Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki (9.11km) szakaszokkal két körben, összesen 120.38 km-es távval.
– A szombati program további nyolc szakaszt tartalmaz, amelyet a csapatok kétszer teljesítenek – Kostanjevac – Petruš Vrh (23,76km), Jaškovo – Mali Modruš Potok (10,10km), Platak (15,85km) és Vinski Vrh – Duga Resa (8,78km).
– A Trakošćan – Vrbno (13,15km) és a Zagorska Sela – Kumrovec (14,09km) szakaszok alkotják a vasárnapi programot, az utóbbi gyors második alkalommal a rali Power Stage-je lesz.
./.
matezsoltee