Thierry Neuville interjú – “Az ADAC Rallye Deutschland a hazai futamom”

Thierry Neuville interjú – “Az ADAC Rallye Deutschland a hazai futamom”

MEGOSZTÁS
Fotó: https://www.adac-rallye-deutschland.de/

Thierry Neuville: “Az ADAC Rallye Deutschland a hazai futamom”

Thierry Neuville a futam 2014-es győztese, az ADAC Rallye Deutschland előtti hétvégén rajthoz áll az ADAC TCR németországi futamán a Nurburgringen egy Hyundai i30 TCR volánja mögött.

A rajongók száma alapján Thierry Neuville évek óta vitathatatlanul az ADAC Rally Deutschland egyik legtámogatottabb bajnokává vált. Egyik gyári WRC pilóta sem vonza annyira szurkolótáborát a pályák mellé, mint a st.vithi-i 31 éves belga pilóta. Pályafutása áttörésének számító 2014-es futamgyőzelme után emelkedett igazán a rallyversenyzők elitjébe.

Az idén augusztus 22-25. között megrendezésre kerülő német VB futam előtt egyfajta „bemelegítésként” Neuville VIP vendég pilótaként indul az ADAC TCR Deutschland versenyén az ADAC GT Masters támogatásával a Nurburgringen egy Hyundai i30 N TCR volánja mögött. Az alábbi interjúban a belga pilóta elmagyarázza, hogy miért kedves a számára a Német Rally.

Mi az első, ami először jut az eszébe, amikor meghallja a Német Rally szavakat?

Számomra az ADAC Rallye Deutschland a hazai futamom. St. Vith mindössze 80 kilométerre található a rally régiójától. Mindig sok rajongó érkezik Belgiumból, aki szurkolnak nekünk.  Ez egy olyan rally, amely mindig is tetszett, ahol mindig is gyors voltam és szinte minden harcolni tudtam a dobogóért. Ráadásul itt sikerült először futamot nyernem [2014]. Ez mindig kedves emlék marad a számomra. Szeretem a szőlőket. Ez egy különleges környezet, különösen napsütésben. A légkör fantasztikus. Sok néző, remek szakaszok Baumholder, a Panzerplatte. Ezek, amelyek először az eszembe jutnak.

Mit szeretsz a legjobban ezen a rallyen?

Nagyon nehéz, komoly kihívás ez a futam. A moseli szőlőültetvényekben és a saarlandi régióban vannak olyan szakaszok, amelyek jelentősen különböznek egymástól.  Nem beszélve a hírhedt Panzerplatte, ahol katonai területen kell megfelelően koncentrálnunk. Ez teszi különlegessé a rallyt, amely nagyon szórakoztató így.

A WRC címért folytatott harc szorosabb, mint valaha. Hogy látod ennek tükrében, hogy mi a megfelelő keverék a futamon a maximális támadásnak és a biztonságos célba érés terén?

Az ADAC Rally Deutschland az-on első méterektől támadnod kell. Itt nem lehet csak úgy megpróbálni biztonságosan célba érni. Ez egy sprint futamra hasonlít. A hosszú Panzerplatte szakasz kivételével a legtöbb gyors meglehetősen rövid, tehát a maximumot kell adnod. Annak ellenére, hogy új elemekkel és variációkkal bővült, a legtöbb pilóta már nagyon jól ismeri a pályákat, mert az évek során különböző irányokban is versenyeztünk már rajtuk. Ez azt jelenti, hogy közel lehet autózni a határhoz, egyébként is ezt kell tenned, ha a jól akarsz szerepelni.

Az ADAC Rally Deutschland Power Stage szakaszát idén is a Mosel-folyó völgyének szőlőültetvényei között rendezik meg (Dhrontal 2, 11.69 km). Mit gondolsz mit fog ez jelenteni a vezetés és az izgalom szempontjából?

Tavaly is a szőlőültetvények között zártuk a futamot. A Power Stage minden bizonnyal kihívásokkal lesz teli. Nehéz a szőlősben vezetni. Könnyen rosszirányba lehet fordulni. Az utak szűkek és meglehetősen szűk a látótávolság, mivel folyamatosan jobbra, balra változik az irány és a szőlősök korlátozzák a látóterünket.

Melyik szakaszt ajánlod a szurkolóknak? Mi a tipped a nézőknek?

A szombati Baumholder katonai bázist ajánlom. Az autókat többször is lehet látni. Számos kiegészítő program is várja a szurkolókat és egyéb más izgalom is. Remek show-k, nagyszerű légkör, sok ember. Ráadásul, ha süt a nap, akkor az egyszerűen csodálatos a nézőknek. A barátaim és a családom is mindig elmondják, hogy a Baumholder egy remek helyszín. Pénteken és vasárnap a szőlőültetvények a legjobb helyek.

Hol és mikor van a legjobb lehetősége a rajongóknak, hogy találkozhassanak veletek?

Azt tanácsolom a rajongóknak, hogy a szakaszok között, amikor abbahagyjuk az abroncsok cseréjét, vagy a gyűjtőknél keressenek minket. Ott közel kerülhetnek hozzánk. Természetesen nincs sok időnk, de itt van a rajongóknak a legtöbb esélye arra, hogy találkozhassanak velünk. A szervizparkban általában nagyon elfoglaltak vagyunk, mert a mérnökeinkkel konzultálva beszéljük meg a délutáni, vagy a másnapi beállításokat.

Néhány héttel ezelőtt apa lettél. Ad ez bármilyen plusz motivációt a hazai futamodhoz?

Mindig motiváltan versenyzek. Hajlandó vagyok a végletekig elmenni. De igaz, hogy apaként ez az életem új szakaszának a kezdete. Azt gondolom, hogy jól fogom tudni ezt kezelni. A dolgok csak jobbak lehetnek ettől. Ez a tény azonban nem fog visszafogottabbá tenni.

Hol fogja követni a családod a rallyt?

A családom is eljön a futamra és a helyszínen követik majd az eseményeket. Általában a szurkolói klubbal utaznak. Általában azonban nem sokat találkozunk a futam alatt, mert én nagyon elfoglalt vagyok. Természetesen nagyon kedves a számomra, hogy hamarosan csatlakozom a családomhoz.

Az ADAC Rally Deutschland előtti hétvégén vendég pilótaként állsz rajthoz egy Hyundai i30 N TCR volánja mögött az ADAC TCR futamán a Nurburgringen. Miben különböznek egymástól a WRC és a TCR autók?

A túrautó sokkal közelebb áll a közúti autókhoz, mint a WRC, ami sokkal extrémebb. Mindkét autót nagyon szórakoztató vezetni és mindkettő az osztályukban győztes autó. A WRC autó négykerék-meghajtású, állítható középső differenciálművel, kb. 400 lóerős és ennek megfelelő aerodinamikai kiképzéssel, míg a Hyundai i30 N TCR alacsonyabb teljesítménnyel bír és elsőkerék-meghajtású. A WRC-t úgy tervezték, hogy többféle felületen is gyors legyen – legyen az murva, hó, vagy aszfalt. Ezért koncepciójában eltér a túrautótól.

Forrás: https://www.adac-rallye-deutschland.de/

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ