Az M-Sport csábítaná Sebastien Loeb-öt 2019-re

Az M-Sport csábítaná Sebastien Loeb-öt 2019-re

MEGOSZTÁS
Fotó: Citroen Racing Media

Az M-Sport nagyfőnöke Malcolm Wilson megpróbálja meggyőzni Sebastien Loeb-öt, hogy 2019-ben náluk folytassa a Rally Világbajnokságban.

A kilencszeres WRC világbajnok Sebastien Loeb jövője még mindig nem tisztázott, miután a Peugeot kilép a FIA WRX bajnokságból. Ugyanakkor a francia pilóta indulni fog a Dakar 2019-es futamán egy privát Peugeot 3008 DKR volánja mögött – PH Sport. Korábbi csapattársai Stephane Peterhansel, Carlos Sainz és Despres Cyril csatlakoztak az X-Raid csapat Mini projektjéhez a Peugeot kiszállását követően.

Nem sokkal a Peugeot WRX-ből történő kilépése után, váratlan győzelmet aratott Loeb a Katalán Rallyn. A rekordvilágbajnok hat évvel később nyert ismét, utolsó katalán győzelmét követően, idei háromfutamos programjának, záró raliján.

A PSA csoport vezérigazgatója Carlos Tavares megrősítette, hogy Loeb-öt továbbra is szerződés köti Peugeot – Citroen márkához, miközben Linda Jackson – Citroen elnök-vezérigazgatója – is arról nyilatkozott, hogy a jövőévben is szerepelni fog a WRC programjukban Loeb.

A WRC regnáló konstruktőri világbajnok csapata az M-Sport, Sebastien Ogier távozása miatt, jövőre elveszíti, épp a Citroenhez távozik. A francia csapat eddig két pilótával rendelkezik – Sebastien Ogier és Esapekka Lappi. Malcolm Wilson meglátta a Loeb-ben rejlő lehetőséget és megszólította.

Mindig is nagy rajongója voltam és annak is amit csinál – nyilatkozta Wilson az Autosportnak. Láttuk a tempóját és a potenciálját az idei három futam alatt. Nevetséges lenne, ha nem beszélnék vele most. Ki tudja, hogy mi fog történni, de engem nagyon érdekelne, ha hozzánk jönne és a mi autónkkal versenyezne.

Loeb a katalán győzelme után azt hangsúlyozta, hogy úgy érzi, hogy még mindig helye van az élmezőnyben és felkeltette az érdeklődését az esetleges 2019-es folytatás. Nyilvánvalóvá tette, hogy nem kíván teljes szezont, így Wilson jelezte számára, hogy nyitva áll előtte az M-Sport ajtaja egy részmunkaidős programhoz.

Megértem, hogy nem szeretne teljes szezont teljesíteni, de miért ne dolgozhatnánk együtt, ha megtehetnénk.

Loeb 2005-ben tesztelte az M-Sport Fordját, szem előtt tartva, hogy csatlakozik a csapathoz 2006-ban, amikor a Citroen kiszállt egy évre. Végül úgy döntött, hogy a Kronos Racing Citroenjével folytatja, amellyel újabb világbajnoki címet nyert.

Fantasztikus volt abban az időben, autóban látni. Tudtuk, hogy mit akarunk és tudtuk, hogy megtaláljuk rá a pénzt. De végül a Citroennel akart maradni. Azt hiszem, hogy tudta, hogy a 2006-os év egy átmeneti év lesz és 2007-ben az új autóval hosszabb távon elkötelezi majd magát, francia pilótaként, francia autóval egy francia csapattal – nyilatkozta Malcolm Wilson.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ