Ezt nem így terveztük
Az őszi Mecsek Rallye mindig komoly kihívást tartogat az indulóknak. Az időjárás most kegyes volt és száraz napsütéses hétvégén élvezhették a szép számban kilátogató nézők a verseny izgalmait.
Balogh Jani:„ A Prológ mindig egy jó ráhangolódás a futamra. Rendkívül sok néző volt kíváncsi a mezőny top autóira és jó hangulatot ígért az összefüggő emberfalban sorakozó publikum látványa. A rajt után kicsit bekezdtünk, de amikor az első gumisort kerültük éreztem, hogy nincs sok tapadás, ennek tudatában lendületesen közlekedtünk, kontrolláltan csúsztatva az autót. Ezzel a nézőknek biztosan kedveztünk, a stoppernek annyira nem, de így biztosan kiszolgáltuk a szép számú, kitartó nézősereget.”
A szombati program négy különböző pályát tartogatott két körben, nyolc gyorsasági szakasszal. A szűk erdei technikás részek mellett, poros tempós ívek is megtalálhatóak voltak, ami nagy kihívást jelentett mindenki számára, hogy betaláljanak a tiszta nyomba és a lehető leggyorsabban tudjanak elfordulni egy-egy kanyarban.
Balogh Jani:„Az első versenynappal kapcsolatban voltak kérdőjelek bennünk, hogy mennyire tudunk majd jó ritmusban menni a beugrós navigátorommal, Czakó-Budai Annamáriával ezeken a pályákon. Ez a nap a kőkemény ralizásról szólt, hiszen a pályák jellegéből adódóan fontos volt, hogy mennyire találjuk meg azt a zónát ahol gyorsan és jól tudunk menni. Úgy tűnik jó úton járunk, hiszen az alaptempónk gyorsult. Az első gyorsaságin sikerült beletalálni és az időeredmény is azt mutatta, hogy ott tudunk lenni az élmezőnyben. Ezt megpróbáltuk átmenteni a következő pályákra is, ami sikerült és ennek köszönhetően az első kört az abszolút második helyen fejeztük be és így gurulhattunk a szervizparkba. A második körre nem voltak sokkal vérmesebb reményeink. Az első áthaladáson elkövetett hibákat szerettük volna a pályaismeret függvényében kijavítani és ennek szellemében rajtoltunk az ötödik gyorsaságin. Egy olyan vákuumba kerültünk a hibák köszörülése közben, hogy elkezdtünk igazán tempósan menni és az ötödik kilométer magasságában megtörtént velünk a baj. Valószínűleg a nem megfelelő tempóválasztásomból és az ahhoz kapcsolódó stabilitásvesztésből adódóan az autó hátulja egy picit lelógott egy tuskós kanyarban, amit egy szintén tuskós kanyar követett csak a másik irányban. Egy nagyon szűk ösvényen kellett átmenni, amibe nem fér bele, hogy az autó túl nagyot mozog. Sajnos kitört a Skoda bal hátulja a jobbos kanyarban, ellenkormányozva próbáltam kordában tartani az eseményeket, de ennek az lett a vége, hogy nem sikerült az úton tartani az autót és becsúsztunk az árokba, onnan a patakba és ott még sikerült egy mutatványt is bemutatnunk majd végül fejtetőn fejeztük be a mederben. Több kép is kering az interneten, hogy mi is történt velünk, de az ijedtségen kívül más bajunk nem lett. Az autó a fotókon nem fest túl jól, de nem reményvesztett ez a helyzet.”
Balogh Jani:„ Az idei év hordozta magában ezeket az eseményeket, amit a szerencse vagy balszerencse rovására is lehet írni. A jövőre vonatkozóan szeretnénk megtalálni azokat a pontokat és visszajelzéseket az autóval kapcsolatosan, hogy mikor is megyünk gyorsan vagy túl gyorsan, esetleg lassabban a kelleténél, mert ez eddig nem igazán jött meg. Ennek tudatában tekintünk előre, szem előtt tartva a Nyíregyháza Ralit is, de ez már csak a következő szezon alapozásának egyike lehet. Úgy tűnik ezt az ösvényt elég nehézre szabták nekünk, de nem adjuk fel, megyünk tovább, hiszen nem olyan fából faragtak minket…”