Saját várakozásaikon felül teljesítettek

Saját várakozásaikon felül teljesítettek

MEGOSZTÁS

HIDEG RALLY TEAM – 6. Rebenland Rallye, 2017. március 17-18.

Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

 

Miután a Kumrovec Rallyet csak döcögősen teljesítették – részben a pilóta egészségügyi állapota, részben a megfelelő technikai beállítása hiánya miatt –, nem is reméltem talán a Hideg Krisztián-Kerék István duó, hogy ilyen jól szerepelnek majd a 6. Rebenland Rallyen. Persze, az egyetlen elfogadható eredmény a Mitropa Kupa-beli győzelem volt, az abszolút értékelésben kevés esélyt láttak a TOP10-es helyezésre. Hidegék azonban a saját várakozásaikat is felülmúlták: nem csak a Mitropát, de az osztrák N csoportot is megnyerték, ráadásul az összetett 4. pozícióban végeztek – úgy, hogy több R5-ös és WRC is ellenfelük volt.

Hideg Krisztián: Szuper hétvégénk volt Ausztriában: remek időben, fantasztikus pályákon autózhattunk, ráadásul eredményesen. A Mitsubishi futómű-beállításait most végre teljesen eltaláltuk, így már az első gyorsaságitól kezdve 100%-ot teljesítettünk, folyamatosan gyorsultunk. Nem csak a Mitropa Kupában, de az abszolút értékelésben is nagyon szépen szerepeltünk, ami igazán jól eső érzés volt.

Sajnos egy vezetői hibát elkövettem a 6. szakaszon: megforogtunk egy visszafordítóban, és a tolatásból kifolyólag fennragasztottam a kuplungtárcsát. Ez be is zavart a gép működésébe, habár azon a gyorson még észre se vettem, és az eredményben sem mutatkozott meg, ugyanis 7. időt jöttünk. Ezek után a 7. szakasz rajtja érdekesre sikeredett, kuplung nélkül, dombnak felfelé… Végül megoldottuk, bár a nagy izgalomban elfelejtettem felkapcsolni a hajtást, aminek következtében az autó keresztbe állt fékezéskor. Már azt hittük, hogy eltörött a féltengely, és körülbelül a 8-9. kilométernél szembesültünk a hiba valódi okával. A szervizben aztán a fiúk hatalmasat hajtottak, és időn belül kicserélték a kuplungot, hogy aztán újra teljes erőbedobással menetelhessünk. Ez pedig olyan jól sikerült, hogy a második napon már csak be kellett osztanunk az előnyünket.

Kerék István: Kicsit ijesztő volt a nevezési lista, Ausztriához képest nagyon komoly mezőny gyűlt össze: 12 R5-ös és több WRC is rajthoz állt a Rebenland Rallyen. Pont ezért gondoltam azt, hogy lehet, hogy még a TOP10-be se fogunk beférni – igaz, nekem inkább a Mitropa, mint sem az abszolút értékelés számított elsősorban. Ehhez képest teljesen felülmúltuk az elvárásainkat: a Mitropa Kupában és az osztrák N csoportban nyertünk, összetettben pedig 4.-ek lettünk. A legnagyobb ellenfelünket, Hermann Gassnert is végig magabiztosan tudtuk tartani magunk mögött, sőt, az előnyünket okosan be is osztottuk.

Nagy előnyünk volt, hogy tavaly már autóztunk ezeken a szakaszokon, az itinert most is teljesen fel tudtuk használni. Sőt, a korábbi videókat visszanézve még plusz információt is fel tudtunk jegyezni annak érdekében, hogy gyorsuljunk. Idén viszont jobban kellett figyelnünk a pályák minőségére, ugyanis sokkal több volt a kavics, a felhordás rajta, amin könnyen csúszkáltak is a gépek.  De összességében nagyon király – és egyben igen nehéz – rallypályákat kellett teljesítenünk a hétvégén.

Három hét múlva ugyancsak egy fontos megmérettetés vár ránk, ami talán még komolyabb lesz, mint a Rebenland Rallye. Április 7-8-án a Lavanttal Rallyen állunk majd rajthoz, ahol 192 versenykilométert kell majd teljesítenünk. A tét ugyancsak a Mitropa Kupa bajnoki pontjai lesznek, de sokat számít az, hogy előnnyel érkezhetünk meg arra a helyszínre, ahol már korábban is versenyeztünk.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ