54. RACC Rally – Rally de Espana – A végjáték következik! –...

54. RACC Rally – Rally de Espana – A végjáték következik! – SS15 – SS18

MEGOSZTÁS

A zárónapjához ért az 54. RACC Rally – Rally de Espana futama. Az élen Jari-Matti Latvala mögötte a világbajnoki címvédő, hatodik címéért küzdő Sebastien Ogier mindössze 4.7 másodperccel lemaradva. Ugrásra készen áll a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb, Ogier hátvédje Evans, majd Neuville és Sordo 16.5 másodpercre az éllovas finntől. Megjósolhatatlan a végjáték!

SS18 – Santa Marina 2 – 14.50 km (Power Stage)

A futam állása a szakaszt követően / Nem hivatalos végeredmény:

Szakaszeredmények:

A VB állása:

1. Ogier – 204 pont
2. Neuville – 201 pont
3. Tänak – 181 pont

Power Stage:

1. Tanak (5 pont)
2. Ogier (4 pont)
3. Loeb (3 pont)
4. Evans (2 pont)
5. Sordo (1 pont)

8:02.5 p – Tänak – Nagyon csalódottak vagyunk. Azt hiszem ez a hajó már többé-kevésbé elment, de mi soha nem adjuk fel. Az utolsó pillanatig nyomni fogom!
8:04.2 p – Ogier – Azt hiszem ez kevés lesz a győzelemhez. Szerintem Seb behúzza! A fő célom az volt. hogy Thierry előtt maradjak és ez pozitív!
8:05.3 p – Loeb – GYŐZELEM 2013-as Argentín Rally után! Én csak… mindent megpróbáltam, el sem hiszem. Reggelente küzdöttem a ritmussal és a gumiválasztással, kivéve ma reggel. Nagyon elégedett vagyok ezzel a győzelemmel, nem számítottam rá. A következő évről még nem gondolkodtam!
8:05.7 p – Evans – Igyekeztem csak a futamra koncentráltam!
8:07.2 p – Sordo – Ez egy szép futam volt, apró hibákkal. Több szakaszon is a rossz gumiválasztás miatt időt veszítettünk. Ezen a szakaszon is hibáztam, nem vagyok boldog és azt sem mondhatom, hogy nem, Ok volt…
8:08.2 p – Neuville – Evans kiforgatott előttem egy nagy követ nem volt esélyem elkerülni…- Jobb hátsó defekt – ez a dráma.
8:09.7 p – Suninen – Azt gondolom, hogy nehéz körülmények között és szárazon is sikerült megtanulnom az autót. Szárazon elégedett voltam a teljesítményemmel, de még mindig van mit javítanom a vezetési technikámon.
8:10.7 p – A győzelem tett volna egyedül boldoggá, de legalább célban van az autó. Most teljesítettem először végig a futamot, jövőre egy jobb teljesítménnyel szeretnék visszajönni!
8:10.8 p – Breen – Hogy őszinte legyek, nagyon demoralizált, hogy megvolt a sebességünk és ott lehettünk volna a legjobbak között,de több olyan pillanatunk volt ami visszavetett minket. Most igyekszem a lehető leggyorsabb felépíteni az önbizalmam, de nehéz lesz. Egyetlen pozitívum, hogy a sebességünk megvan!
8:14.6 p – Mikkelsen – Nagyon nehéz körülmények voltak egész hétvégén, nagyon kemény volt. Nem értem, hogy miért nem sikerült ráhangolódnom a futamra.
8:38.9 p – Rovanperä –
8:43.7 p – Latvala – Ez egy fantasztikus sport, amikor egy olyan helyzetben vagy mint én, hogy folytasd a harcot. Nagyon boldog vagyok az autó teljesítménye miatt és nagyon sajnálom a csapatomat a hibám miatt, de mindig ez van, ha minden tizedért harcolsz.
9:07.3 p – Al Qassimi

Sebastien Loeb nyerte a reggeli gyorsot 8:08.9 perces idővel.

SS17 – Riudecanyes 2- 16.35 km

A futam állása a szakaszt követően:

Szakaszeredmények:

10:14.2 p – Ogier – Nagyon nagy nyomás alatt voltam! Mit mondhatnék? Elrontottuk a hétvégén a gumiválasztást minden egyes alkalommal. Inkább Seb ellen küzdöttünk volna végig! Hogy szeretném e megnyerni a futamot? Természetesen!
10:17.7 p – Evans – Jó szakaszunk volt! Nagyon elégedett voltam az autó egyensúlyával. Az autó nagyon jól működött, icipici hiányossággal, amit megoldok. Az autó jól működik és így bizakodva várom az utolsó gyorsot!
10:19.0 p – Sordo – Korábban olyan volt mint a pokol! Így, hogy egyre jobban szárad, sokkal kényelmesebben érzem magam. Az időjárás is bonyolult volt, ezt az időjárás szeretem és nyomni, ahogy csak lehet!
10:20.9 p – Neuville – Másodszor voltam lassabb, mint Dani. Változtattam az autó egyensúlyán és kisebb alulkormányzottsággal küzdöttem.
10:21.4 p – Loeb – A körforgalomban beforogtam, tolatnom kellett.

10:24.5 p – Tänak – A helyzetünk semmit sem változott. Csak versenyzünk, de komolyabb eredmény nélkül.
10:25.7 p – Lappi
10:26.6 p – Breen
10:29.1 p – Mikkelsen – Visszatértem ahhoz a beállításhoz, amelyet a teszten használtunk. Jobb, de még mindig alulkormányzott vagyok!
10:33.1 p – Suninen
11:02.3 p – Latvala – DEFEKT!
11:10.1 p – Al Qassimi

Gumiválasztások:
Hyundai/M-Sport Ford/Latvala/Breen – 4 kemény + 1 lágy
Loeb/Tänak – 5 kemény
Lappi – 3 kemény + 2 lágy
Al Qassimi – 5 lágy

Sebastien Loeb nyerte a reggeli gyorsot 10:22.6 perces idővel.

Sebastien Loeb: Nehéz volt reggel a gumiválasztás, de a csapattól kapott infók és a korábbi gumikról szerzett tapasztalataink alapján a kemény abroncs bizonyult a legjobb választásnak. Mindkét szakaszon az elsőtől az utolsóig keményen nyomtuk. Nagyon meglepődtem, amikor azt láttam, hogy rajtam kívül más nem választotta ezt a lehetőséget, pedig ez volt a legjobb! Nagyszerű lenne egy újabb győzelem, de nem szeretnék elébe menni a dolgoknak, mert még két gyors hátra van. 30 másodperccel a szervizparkból indulás előtt döntöttem úgy, hogy azt mondjuk, hogy lágyon megyünk ki, majd odamentem az autóhoz és azt mondtam, hogy menjünk keményen, majd feltettük azokat!

Sebastien Ogier: Tegnap azt mondtam, hogy Thierry a legfontosabb a számunkra. Seb [Loeb] kockáztatott és bejött neki, a VB címért folytatott küzdelemben kisebb kockázatot lehet csak választani. Az autó a második gyorson nem működött jól a göröngyös részen, ezért változtatnunk kell az autó hasmagasságán, mert túl alacsony volt és sokszor odaverődött a padlólemez. A kérdés, hogy Thierry most mit fog lépni, egyikünknek sem szabad hibáznia, így nyomás alatt fogunk versenyezni!

Thierry Neuville :Jó reggelünk volt, kemény és intenzív. A gumiválasztásunk nem igazán sikerült jól. Ogierrel azonos abroncsokon voltunk és azt szerettem volna elérni, hogy mögötte maradjunk a lehető legközelebb. Nem tudom, hogy van e bármilyen előnyöm vele szemben a Power Stagen? Van: a jobb lábam!

 SS16 – Santa Marina 1 – 14.50 km

A futam állása a szakaszt követően:

Szakaszeredmények:

8:08.9 p – Loeb – A murvás jégkémek és az időjárást figyelő csapat információi alapján a kemény volt a jó választás. Azt hiszem jó gyorsunk volt, de az előnyünk lehet, hogy kevesebb, mint az előzőn.
8:11.6 p – Tänak – Azt gondolom, hoy láthattuk, hogy mit csinált egy öregebb mester, mert úgy néz ki, hogy ő volt az egyetlen aki jól gumizott, de ez nagyon bonyolult. Ő bele is talált!
8:12.3 p – Neuville – Igyekeztem egy jó gyorsot csinálni, mert tavaly itt én már kiestem, gyorsabb vagyok, mint Dani. Igyekszem zárkózni Ogierre.
8:13.4 p – Sordo – Hibáztunk a gumiválasztással. Az autó hátulja sokat mozog! Sebastien beletalált rendesen.
8:13.4 p – Latvala – Volt egy pillanat, amikor sok volt.Tavaly nem mentem ezen a gyorson ez volt az első alkalom, hogy WRC-vel végig metem rajta.

 

8:16.4 p – Ogier – Nagyon intenzív volt! Az biztos, hogy a futam vége izgalmas lesz és a zárókörre változtatnunk kell.
8:18.4 p – Evans – Nem tudom, hogy hol veszítettünk ennyi időt. Arra számítottam, hogy ez nem volt egy jó gyorsunk, de ennyi idővesztésre nem számítottam.
8:19.4 p – Suninen – Igyekeztem óvni a gumijaimat, azt hiszem időt veszítettem.
8:20.9 p – Breen – A szakasz elején kis híján “hazamehettünk”. Nagyon keskeny és göröngyös volt. Nagyon nehéz két napon keresztül hibátlanul menni. Mi késtszer rontottunk.
8:21.5 p – Lappi – Nincs tervem. Én itt tavaly már kiestem. Az itinert ellenőriztük.
8:24.8 p – Mikkelsen – Küzdöj az autóval, minde kigyorsításnál és fékezésnél.
9:10.9 p – Al Qassimi – Nagyon szórakoztató gyors volt. A közepén van egy kiszáradt iszapos, homokos folt, izgalmas volt. Néhány nedvesebb részen csúszott ám rendesen.

SS15 – Riudecanyes 1- 16.35 km

A futam állása a szakaszt követően:

Szakaszeredmények:

10:22.6 p – Loeb – Jól éreztem magam, sikerült jól is vezetnem. Szerintem a kemény abroncs volt a jó választás.

10:28.7 p – Sordo – Sokat mozgott az autó hátulja, különösen a fékutakon lehet, hogy túl puha volt a gumiválasztásunk.
10:29.1 p – Neuville – Sokat csúszkáltam, de ritmussal elégedett vagyok.
10:29.2 p – Ogier- Loeb kockáztatott és bejött neki! Nehéz úgy őrült kockázatot vállani, ha közben a világbajnoki címért harcolsz.
10:30.8 p – Tänak – Pontosan az várt minket, mint amire számítottunk és következetesen átjöttünk a nehezebb részeken. Nincs terv! Cél minél több gyártói pontot szerezni!
10:31.1 p – Evans – Nem akartam időveszíteni, mindent beleadtam, de valahol mégis csak elveszítettem némi időt.
10:33.2 p – Latvala – Változtatnunk kell az autón, mert nagyon alulkormányzott így azt gondolom, hogy nem tudtam küzdeni életre-halálra.
10:37.0 p – Breen – Talán túl keméyn az autó, a szakasz második felében sokat csúszkáltunk.
10:38.4 p – Lappi – Nagyon alulkormányzott volta az autó én meg bizalmatlan. Ennyire futotta.
10:38.6 p – Mikkelsen – Megérintettem a szalagkorlátot, száraz és tiszta szakasz volt.Itt -ott vannak nedves foltok, de a gumiválasztásunk eddig ül.
10:45.1 p – Suninen – Remélhetőleg ma jobban kiismerhetjük majd az autót száraz körülmények között.
11:13.9 p – Al Qassimi – Sok helyen záraz a pálya a fák alatt még vannak nedves foltok. A tapadás sokkal egyenletesebb, mint tegnap.

Rajtlista: 1. Al Qassimi 2. Suninen 3. Mikkelsen 4. Breen 5. Tänak 6. Lappi 7. Sordo 8. Neuville 9. Evans 10. Loeb 11. Ogier 12. Latvala

Sajnálom Sordot. Tegnap fegyelmezetten – csapatutasításra – elengedte Neuvillet, ma meg nem támadhatja hazai pályán. Fusztráló lehet.

Gumiválasztás:

FIA World Rally Championship 2018 / Round 12 / Rally Catalunya-Costa Daurada Rally de Espagna 2018 / October 25-28, 2018 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

LatvalaA nyitó napi defekt után a tegnapi vezetés nagyszerű volt. A körülmények nagyon igényessé tették a vezetést az esővel és a rengeteg sárral. Az autó jól működött és jól választottunk gumit is. A záró két gyorson időt veszítettem, de még mindig vezetünk. Holnap nagy küzdelem lesz. Egy ötszörös és egy kilencszeres bajnok következik mögöttem, de én csak a saját vezetésemre fogok összpontosítani, ami az egész kulcsa lesz.

Fiotó: M-Sport Media

Ogier: Kemény napunk volt, köszönhetően a feltételeknek, ráadásul a gumiválasztásunk sem volt megfelelő. Ennek ellenére a lehető legjobban zártuk a napot. Igyekeztem minimalizálni az időveszteségünket amennyire csak lehetett, de nagyon nehéz volt. Több szakasz is délután nagyon felhordásos, piszkos volt és nagyon alattomos. Most már közel vagyunk a vezetéshez és holnap képesek leszünk a győzelemért küzdeni. nagyon szoros csata lesz, de fő célunk továbbra is Thierrry előtt végezni.


Loeb: A délelőtt az autó alulkormányzottan viselkedett egy kicsit, így néhány változást eszközöltünk a szervizben. Délután már elégedetten érezhettem magam az autóban és az autó az én elképzeléseim alapján ment és ott vagyunk a pódiumon, most már bármi lehet. Hat év után versenyzek ismét nedves feltételek között, így ha ismét esni fog , akkor nagy kihívás lesz.

Innen indulunk ma reggel:

1. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) 2:35:01.8 ó
2. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +4.7
3. Sébastien Loeb / Daniel Elena (Citroen C3 WRC) +8.0
4. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +9.8
5. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +12.7
6. Dani Sordo / Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +16.5
7. Esapekka Lappi / Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +46.5
8. Ott Tänak / Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +1:00.7
9. Craig Breen / Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1:37.9
10. Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2:07.3

A futam eddigi történéseinek videófalatkái:

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ