Ott Tänak kormányzási problémái ellenére az élen szombat este, a WRC idei legdrámaibb napján.
A Toyota Gazoo Racing észt pilótája Ott Tänak vezeti a Török Rallyt, miután Thierry Neuville és Sebastien Ogier is kiesett és a korábbi éllovas Andreas Mikkelsen is búcsúzott.
Tänak zsinórban harmadik győzelme esetén – Finnország, Németország – az idei záró három futamra azt vizionálná, hogy a közelmúlt legizgalmasabb bajnoki csatája előtt állnánk.
A mai nyitó szakaszon Thierry Neuville bal első felfüggesztése megsérült. A szakasz célja után megpróbálta a hátsóval megcserélni, de túlságosan is nagy volt az autó sérülése.
Ogier 22.5 másodperces előnnyel vezette az összetettet, de a francia ötszörös világbajnok a következő szakaszt, törött, jobb első lengőkarral fejezte be. Csapattársa, Elfyn Evans megállt Ogiernek és a szervizparkban lévő szerelők segítségével igyekeztek elvégezni a javítást. Azonban nem sikerült beilleszteni a megfelelő helyre a sérült alkatrész, annak szoros illeszthetősége miatt.
THIS IS TEAM WORK! Whatever the end result, we're proud of the way our entire team pulls together when the going gets tough!! #WRC #FordPerformance #RallyTurkey pic.twitter.com/wL2sOpCS3h
— M-Sport (@MSportLtd) 2018. szeptember 15.
A következő szakasz rajtjába későn érkező Ogier időbüntetést kapott, aminek köszönhetően az ötödik helyre esett vissza, de reményei hamar szertefoszlottak a jobb eredményre, miután a délutáni első gyorson megérintett egy fát, de az autója sértetlen maradt. Azonban a finom talaj fogságba ejtette a francia pilóta Fiestáját.
A vezetést visszavevő Mikkelsen hajtás problémái miatt , egész délután kétkerekessé vált, ugyanis csak hátul hajtott az i20 WRC-je. Négy percet veszített a norvég pilóta és az ötödik helyre esett vissza.
A dobogó második helyére Jari-Matti Latvala költözött 13.1 másodpercre lemaradva az éllovas Ott Tänak mögött, míg az ausztrál Hayden Paddon a harmadik helyen áll +1:10 perces hátrányban. Timu Sunninen , Andreas Mikkelsen és Henning Solberg (WRC2) a szombati napot követően a legjobb hat sorrendje.
Saját bevallása szerint Tänak nem tudta megtalálni a futamhoz szüksége megfelelő ritmust. „A futam első métereitől fogva tudtuk, hogy kemény lesz. Gyenge a teljesítményünk, így csak a szakasz közepén igyekeztem maradni.”
A Citroen Racing pilótái katsztrófális napon vannak túl. Breen C3 WRC-je kigyulladt és porig égett, míg Östberg egy törött turbóval kellett, hogy befejezze a mai napot. Esapekka Lappi idén hatodik alkalommal adta fel a futamot.
A holnapi zárónap négy gyorssal fejeződik be. Kétszer két gyors – 34.98 km, illetve a Power Stage, 7.14 km – szerepel a holnapi nap programjába.
matezsoltee