AZ M-Sport célja a visszatérés Mexikóban – 15. Rally Guanajuato México 2018

AZ M-Sport célja a visszatérés Mexikóban – 15. Rally Guanajuato México 2018

MEGOSZTÁS

Az M-Sport Ford WRT célja a FIA WRC harmadik fordulójában , Mexikóban az eredményes visszatérés. Az Ecoboost  erőforrással meghajtott Ford Fiesta WRC kormánya mögött ezen a héten a Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Teemu Suninen mindent megfognak tenni annak érdekében, hogy esélyeshez méltóan támadják a dobogós pozíciókat.

A csapat a futam előtt Spanyolországban tesztelt, amely öt napról, háromra redukálódott az egész Európa időjárására kiható “Szörnyeteg” nevezetű időjárási  ciklon nem várt hatásai miatt. A cumbriani csapat a Ford felbecsülhetetlen technikai támogatásának köszönhetően felkészült a futam 344.49 versenykilométerére.

A Mexikó Rally egy valóban egyedülálló futam a világbajnoki versenynaptárban. A szezon egyik legszínesebb, legizgalmasabb ralija. A magas hőmérséklet és a nagy tengerszintfeletti magasság mint  a z autók, mint a pilótapárosok számára komoly kihívás.

A 30°C fokos levegő , a pilótafülkében akár 50°C fok is lehet. A versenyzőknek maximális fizikai állapotban kell lenniük, valamint az autók minden technikai elemnek képesnek kell lennie arra, hogy ellenálljon a “büntető” hőmérsékletnek..

Ha ez nem lenne elegendő akkor a szakaszok több, mint 2700 méter fölé emelkednek a tengerszintje fölé, ahol az oxigén hiányos levegő az autók motorjainak teljesítménye akár20%-kal is csökkenhet.  A pilótáknak a csökkent teljesítményhez  kell igazítaniuk a vezetési stílusukat.

A murvás szakaszok a második körben sok nehézséget fognak okozni a pilótapárosoknak , akiknek meg kell őrizniük a maximális koncentrációjukat, annak érdekében, hogy elkerüljék azokat a buktatókat , amelyek a futam kiesettjeinek a számát növelik.

Röviden, a Mexikó Rally az évad egyik legnagyobb kihívást jelentő eseménye és az egyik legimpulzívabb is.  A mexikói szurkolók legendásan fanatikusak , amely Guanajuato történelmi belvárosában  a leglátványosabb. Az ottani légkör egyedülálló, szinte leírhatatlan.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2017 -WRC Mexico(MEX) – WRC 08/03/2017 to 12/03/2017 – PHOTO : @World

 Malcolm Wilson – csapatfőnök 

A csapatfőnök Malcolm Wilson eltökélt terve az EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC a Mexikó Rallyn visszatérjen a FIA WRC dobogójára.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2017 -WRC Poland (POL) – WRC 29/06/2017 to 02/07/2017 – PHOTO : @World

Malcolm Wilson OBE : Az idei szezonban a bajnokság sokkal szorosabb, mint ahogy vártuk, ennek legjobb bizonyítéka az, hogy a négy gyári csapatot csak 11 pont választja el egymástól. Amennyiben vissza szeretnénk nyerni a pozíciónkat a bajnokságban, akkor Mexikóban egy erős csapateredményt kell elérnünk. Biztos vagyok abban, hogy visszatérünk Mexikóban.

A tesztünk két utolsó napját megzavarta a téli időjárás, de sok pozitív visszajelzésű adatot sikerült így is gyűjtenünk , ezen felül  a duntoni  Ford Climatic Chamber-ben eltöltött két nap is rendkívül hasznos volt. Három képzett pilótánk van, akik mindannyian éhesek a jó eredményre és az egész csapat eltökélten látja, hogy a Fiesta visszatér a dobogóra.

Az Ogier – Ingrassia amásodik helyről folytatja a bajnokságot

A világbajnoki címvédő Sebastien Ogier – Julien Ingrassia kettős számára a Mexikó Rally, mindig is kedvelt és emlékezetes futam. A francia pilóta 2008-as debütálásakor nyerte meg a JWRC kategóriát , valamint első WRC bajnoki pontjait is , a lenyűgöző nyolcadik helyen zárva.

Első indulása óta a futam mindig is kedvenc “vadászterületeinek” egyike, amit három futamgyőzelem és hat pontszerző helyezése jelez.

Bár a második rajtpozíció nem a legideálisabb, a futam első napján, de Ogier számára nem elérhetetlen a pódium, annak ellenére, hogy számos ellenfele tisztább versenyvonalon vághat neki a futam pénteki napjának.

Sebastien Ogier : Mindig különleges érzés a számomra amikor visszatérünk Mexikóba, mert itt kezdődött el minden tíz évvel ezelőtt! Ez volt az első alkalom, hogy indultunk világbajnoki futamon, és a történet  győzelemmel kezdődött a Junior WRC-ben.

Azóta több csúcsot sikerült elérnünk és győzelmet arattunk a WRC kategóriában, de a Mexikó Rally, mindig a szívem csücske marad. Ez egy “szerelmi történet” a számomra, azt szeretném, ha idén egy eredményes szereplést tudhatnánk magunk mögött. Így várjuk a mexikói légkört.

Ez lesz a szezon első murvás futama, amelynek egyedi jellege van és ami eltér a többi hagyományos murvás futamétól. A tengerszint feletti magasság itt a legnagyobb a szezon során. A levegőoszlop magassági kisebb így az autók teljesítménye is kevesebb.

Ezeket a feltételeket – a magas hőmérséklethez kapcsolódva – gyakorlatilag lehetetlen Európában modellezni, ami azt jelenti, hogy a szokásánál többet számítunk a mérnökeink által az éghajlati kamrában végzett munkára a maximális teljesítmény elérése érdekében.

A szakaszok felszínének laza kavicsa is kihívást jelenthet a korai rajtpozíció. Annak ellenére, hogy nem mi leszünk az elsők még mindig számos gyors pilóta lesz mögöttünk. Meg kell várnunk a péntek délelőttöt . Azután láthatjuk, hogy hol is vagyunk, és a lehető legjobb eredmény elérésére törekszünk.

Evans és Barrit tizedikek a bajnokságban

Az Elfyn Evans és Daniel Barritt kettős a héten szeretné új alapokra helyezni a szezont, és erre a legjobb hely a Mexikó Rally. Miután kétszer a negyedik helyen fejezte be a múltban a futamot, a brit kettős azt reméli, hogy a futamon a legjobb eredményüket fogják elérni Mexikóban.

Az előnyösebb rajtpozícióból profitálhat az M-Sport walesi párosa, és jó eséllyel vágnak neki a tiszta versenyvonalnak. A későbbi rajtpozíciójuk azonban nem lesz kihívások nélküli, mivel a szakasz menti kőzet veszélyesen besodródhat a versenyvonalra. Ezzel a problémával Evans-nek is szembesülnie kell, de minden esélye meg van arra, hogy egy erős eredményt érjen el Mexikóban.

Elfyn EvansA Mexikó Rally egy olyan futam, amelyet nagyon élvezek. Ez egy színes rali, nagyszerű hangulattal, ráadásul korábban jó eredményeink is voltak itt. Egy olyan futam áll előttünk, ahol egy okosan és hiba nélkül felépített teljesítménnyel jó eredményt lehet elérni. Meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt a sebesség és a kockázat között, pontosan ez vár ránk a hétvégén.

Ha a futamra gondolok két dolog jut eszembe azonnal: a hőség és a magasság. Azonnal adaptálódnunk kell a környezethez. – mint fizikailag, mint vezetési stílust tekintve. A ritkább levegő akár 20%-os motorerő csökkenést is jelenthet, meg kell tudni tartani a lendületet a kanyarokon keresztül.

Jó rajtpozícióból vágunk neki, de nem fogjuk nélkülözni a kihívásokat, hiszen a pályaszéli, kövek, sziklák könnyen bekerülhetnek a versenyvonalra. Fokozatosan kell “belemelegednünk” és remélhetőleg sikerül egy emlékezetes teljesítményt nyújtanunk, ami hozzájárul az idei szezonbéli felemelkedésünkhöz.

Suninen és Markkula a harmadik a versenyben

A Teemu Suninen – Markko Markula kettős minden meg fog tenni annak érdekében, hogy javítsanak világbajnoki pozíciójukon az előttünk álló versenyhétvége alatt.

Miután tavaly megnyerték a WRC2 kategóriát, a páros számára nem lesz idegen a szokásos Corona sör fogyasztás, de hétvégi futam teljesen más kihívás lesz a számukra.

Annak ellenére, hogy futam előtti tesztet törölték a rossz idő miatt, Suninen erős teljesítményre képes. Egy tisztább út és az autók csökkent teljesítménye még a finn pilóta javára is szolgálhat. A nézőket ne lepje meg ha a kijelzőn a harmadik számú fiestástól néhány jó időt láthatnak.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2017 -WRC Mexico(MEX) – WRC 08/03/2017 to 12/03/2017 – PHOTO : @World

Timu SunninenMexikó a naptár egyik különleges eseménye, ahol szembe kell néznünk az extrém körülményekkel. Az óriási hőség és a magas tengerszint feletti magasság azt jelenti, hogy nem csak az oxigénhiánnyal kell megküzdenünk, hanem az autók motorjainak 20%-os teljesítmény vesztésével is. 

Sajnálom, hogy az extrém téli időjárás megakadályozta a tesztünket, de ezen már nem változtathatunk, így hasznosan kell majd a shakedownt felhasználnunk, annak érdekében, hogy megjöjjön az az érzés, amely a mexikói szakaszokhoz szükséges. 

Nehéz megjósolni az esélyeinket, 2016-ban megnyertem a WRC2 futamot. Idén teljesen más lesz, kőkemény verseny előtt állunk. Igyekszem majd koncentráltan vezetni, azután majd meglátjuk, hogy hol is vagyunk.

M-Sport Media

***

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ