A várva várt 10. TRACKWOOD drift fesztivál idén sem hagyott minket fordulatok nélkül. Rekord számú pilóta jelentkezett Európa minden pontjáról a megmérettetésre, így szó szerint többszáz autóban gyönyörködhettünk a nyár utolsó hétvégéjén.
A drifting.hu csapata idén egy újabb fenomenális ötlettel állt elő. A komoly fanatikusok akik már évek óta rendszeresen látogatják a Rabócsiring rendezvényeit most nosztalgiázhattak kicsit. A “drift legendák”, azaz a visszavonult pilóták is szerepet kaptak a máriapócsi aszfalton vasárnap este Smidéliusz Bálint, Szekeres Ferenc, Zentai Sándor, Zentai Attila, a 2018-as trackwood 3. helyezettje Nagy Róbert “Biggy” és még sok régi versenyző szerepében.
A közönségkedvenc Xenikos Nassost is sikerült kishazánkba csábítani. Mindenki imádja az SR20 motoros Lada 2105-ösét, amit csak a kedvünkért porolt le Xenikos és utazott le vele egyenesen Görögországból. Azóta ő is finomított itt ott az autóján. Nagyobb felniket kapott és egy teljesen egyedi bodykitet.
A kvalifikációt megelőző edzésnapon sajnos Vígh Csaba Silviaja Piskolty Kevin E92-jét nézte meg egy kicsit közelebbről. A kocsi bal eleje jelentősen megsérült, de szerencsére Csabesz és csapata már aznap este kijavítottak és másnapra a futóművet is sikerült jól beállítaniuk.
Reggel igen hamar lezajlott a street kategória versenye a pálya újonnan épült hátsó nyomvonalán. A pontozott körök után a verseny az alábbi eredménnyel ért véget.
Street kategória:
- Tas Máté HU
- Kiss Norbert HU
- Koncz Ádám HU
A street verseny lezajlása után megkezdődtek a kvalifikációk mind a profi és mind a félprofi pilóták számára. A profi pálya idén visszatért a klasszikus trackwoodos nyomvonalra, míg a félprofik a jól ismert csiki-csukis vonalon mehettek. A félprofi mezőnyben a magyarok közül Kozma Tas Bence kvalifikálta magát a legelőkelőbb 2. helyen őt követte 4. helyen Homan Zsolt és a 6. helyen Cselőtei Patrik. Félprofi kategóriában Reinis Ozilins köre sikerült a legemlékezetesebbre aki az utolsó terhelésváltás után rossz ívre sodródva összetörte gyönyörű BMW E30át.
A sokkal gyorsabb profi nyomvonalon szerencsére semmiféle komolyabb baleset nem volt, így igencsak zökkenőmentesen zajolhatott le a kvalifikáció, annak ellenére, hogy közel 50 pro pilóta állt fel a rajtba. A kvalifikációt a Cseh színekben versenyző Marco Zakouril nyerte meg aki a 2. külső érintési zónát a pálya teljes szélességét kihasználva autózta ki. A legkiemelkedőbb magyar versenyzőnk Zamecz Norbert volt aki a 3. helyen kvalifikálta magát, őt követte a 4. helyen Piskolty Kevin valamint a 8. helyen Laczkó Ákos.
A félprofi kategória igencsak hektikusra sikerült, mivel erősebbnél erősebb autókkal kellett megbirkózniuk a feltörekvő ifjú pilótáinknak. Sajnos a legjobb 4-ben már csak Homan Zsoltnak szurkolhattunk, aki parádésan autózva megszerezte a 3. helyet Natalia Iocsak román színekben versenyző hölgy ellen. A döntőben Ivan Kolobov mérkőzött meg Radu Vaduva ellen, ahol Kolobov tovább folytatta dominanciáját és elnyerte a félprofi kategória első helyét.
Semi-Pro kategória:
- Ivan Kolobov UKR
- Radu Vaduva RO
- Homan Zsolt HU
- Natalia Iocsak RO
A rendezők jelentősen elcsúsztak a tervezett ütemtervtől, így a profi versenyzői felvonulás elmaradt. A félprofi csaták után rögtön megkezdték a pro top32es csatákat, ahol Bilik Bertalan, Piskolty Kevin, Kiss Imre Szilveszter, Szántó Zoltán, Utasi Péter, Zamecz Norbert illetve Vígh Csaba felülkerekedtek ellenfelükön és máris a top16ban találták magukat. A top16ban egy igen komoly magyar párharcot láthattunk Vígh Csaba és Zamecz Norbert között. A bírák először nem tudtak dönteni ezért visszahívták őket. Második nekifutásra Zami felszívta magát és egy erős elöl és hátul haladó körrel nyerte a csatát Csabesz ellen.
A top16ban az egyik legérdekesebb csata az első helyen kvalifikált Marco Zakouril és Rostyslav Rarahovskyi között zajlott. Rarahovskyi a második terhelésváltásnál pont annyira ért hozzá Marco autójához hogy ő ezáltal falnak csapódjon. Marco semmilyen szerelési időt nem kért ki, úgy vélte a baleset után, hogy autója 100%-os. Sajnos a második kör felénél a gépjárműve motorjának kenőanyag hiánya miatt feladni kényszerült a csatát.
A top8-ban Zamecz Norbert sajnos alulmaradt a Németországból érkező Max Heindrich ellen vívott párharcban, viszont Piskolty Kevin egész hétvégén a legjobb formáját hozva a Dobogó legfelső fokáig küzdte fel magát
Pro kategória:
- Piskolty Kevin HU
- Max Heindrich DE
- Dmitriy Illyuk UKR
- Tobias Puscian POL
Egyúttal az idei drifting.hu bajnokát is ünnepelhettük Szántó Zoltán személyeben aki ha egy hajszállal is, de elcsípte a bajnoki első helyet Zamecz Norbert elől, aki mindössze csak 2 futamon tudott elindulni.
– Sacko98 –