A csütörtök délelőtti shakedownnal, hivatalosan is elkezdődik a WRC EKO Acropolis Rally Greece 2022 programja. Nézzük kinek sikerül a legjobban a futamra történő ráhangolódás!
Az szakasz nem volt rossz , de több helyen is kilátszott az alapkőzet, és a tapadás is sokat változott. Néhány helyen jó volt a tapadás, máshol viszont gyenge. Nem lesz könnyű rally, és úgy gondolom, hogy a holnap különösen nehéz lesz.
Lygaria − 3,62 km − 07:01 ó
A shakedown állása:
Ott Tänak nyerte a shakedownt!
1. #8 Tänak Ott – Järveoja Marti Hyundai i20 N Rally1 2:37,9
2. #11 Neuville Thierry – Wydaeghe Martijn Hyundai i20 N Rally1 2:38,2
3. #42 Breen Craig – Nagle Paul Ford Puma Rally 1 2:38,8
4. #6 Sordo Dani – Carrera Cándido Hyundai i20 N Rally1 2:39,0
5. #4 Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota GR Yaris Rally1 2:39,3
6. #69 Rovanperä Kalle – Halttunen Jonne Toyota GR Yaris Rally1 2:39,6
7. #7 Loubet Pierre-Louis – Landais Vincent Ford Puma Rally 1 2:40,0
8. #33 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:40,1
9. #44 Greensmith Gus – Andersson Jonas Ford Puma Rally 1 2:40,3
10. #19 Loeb Sébastien – Galmiche Isabelle Ford Puma Rally 1 2:41,9
2:39.9 perces idővel Neuville vette át a vezetést. 2:41.5 percre javította az idejét Greensmith, míg Loubet 2:41.3 perce.
2:40.7 perccel közben már Ott Tanak vezet! Tänak mögött Breen (2.41.1 p) és Loeb (+2:41.9 p) állnak most dobogós pozíciókban.
Az első köben Sordo volt a leggyorsabb, de Lappi másdikra gyorsabb volt, mint a spanyol hyundaios.
1. #4 Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota GR Yaris Rally1 2:42,0
2. #6 Sordo Dani – Carrera Cándido Hyundai i20 N Rally1 2:44,8
3. #44 Greensmith Gus – Andersson Jonas Ford Puma Rally 1 2:45,1
4. #7 Loubet Pierre-Louis – Landais Vincent Ford Puma Rally 1 2:45,2
5. #19 Loeb Sébastien – Galmiche Isabelle Ford Puma Rally 1 2:46,4
6. #42 Breen Craig – Nagle Paul Ford Puma Rally 1 2:46,5
7. #11 Neuville Thierry – Wydaeghe Martijn Hyundai i20 N Rally1 2:46,6
8. #8 Tänak Ott – Järveoja Martin Hyundai i20 N Rally1 2:47,1
9. #33 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:48,5
10. #22 Suninen Teemu – Markkula Mikko Hyundai i20 N Rally2 2:49,2
Így várják az Acropolis Rallyt a Toyota Gazoo Racing WRT pilótái. Elfyn Evans, Kalla Rovanperä, Esapekka Lappi.
Elfyn Evans – #33 TGR Yaris Rally1
Várom az Akropolisz Rallyt. A nagysebességű Észt és Finn Rallyk után az Acropolisz Rally egészen más murvás kihívás lesz. Szardínia volt az utolsó durva murvás európai futam, amelyen jól éreztük magunkat, megvolt a tempónk, annak ellenére, hogy a versenyhétvége zárásaként nem értünk eleredményt. Több dolgon is javítanunk kell és akkor ott tudjuk folytatni, ahol szeretnénk és Görögországban előrébb tudunk lépni. Valószínűleg egy forró és kemény ralink lesz idén, mint amilyenről az Akropolisz mindig is ismert. Tavaly azonban esős futamunk volt, így nem lehetünk teljesen biztosak az időjárásban.
Kalle Rovanperä – #69 TGR Yaris Rally1
A belga versenyhétvége nehéz volt a számunkra, ezért Görögországban vissza kell kapaszkodnunk arra a szintre, ahol lennünk kell és meg kell próbálnunk egy jó futamot produkálnunk. A bajnokságnak addig nincs vége, amíg az véget nem ér. Így nincs sok értelme gondolkodni, hanem igyekezni kell értékes pontokat szerezni, minden egyes futamon és irányítanunk kell az eseményeket. Az Acropolisz egy nagyon jól sikerült futamunk volt tavaly, de az esélyeink ezúttal nagyban függenek az időjárási viszonyoktól. Ha száraz lesz, akkor nagyon trükkös lesz a szakaszok megnyitása számunkra pénteken. Ha így lesz, akkor valószínűleg a mögöttünk álló riválisainknak sem lesz sokkal könnyebb. így remélhetőleg a legjobbat tudjuk majd kihozni a helyzetből.
Esapekka Lappi – #4 TGR Yaris Rally1
Teljesen ismeretlen dolgokra számítok Görögországban. 2014-ben amikor az ERC egyik futama volt az Acropolisz, akkor vegyes felszínű rali volt és a fele aszfalt, a fele murva volt. Számomra sok érdekesség lesz minden, a pályabejárástól a versenyig. Nyolc éve nem jártam az Ypres Rallyn és ott sikerült a dobogón végeznünk. Valami hasonlóra fogunk törekedni. Jó volt a sebességünk a szardíniai durva murvás futamon, reményeink szerint ezt Görögországban is megtaláljuk.
Így várják a az Acropolis Rallyt a Hyundai Shell Mobis WRT pilótái – Ott Tanak, Thierry Neuville és Dani Sordo.
Ott Tänak/ Martin Järveoja – #8 Hyundai i20 N Rally1
- az észt páros zsinórban harmadik győzelmét tűzte ki célul
- a tavalyi futamon a dobogón végeztek
Tänak: Az Acropolis Rally egy nagyszerű esemény; az utak simábbak, mint aminek látszanak és jó rajtuk vezetni. Tavaly nem olyan volt az időjárás, mint amire számítottunk, mivel nyirkos, nedves volt. Kíváncsian várom az idei feltételeket. Pozitívnak érezzük magunkat az Ypres Rally megnyerése után, mivel tavaly felállhattunk a dobogóra, reméljük, hogy ezen a versenyhétvégén is megtehetjük. A belga aszfaltról murvára váltani nagy változás, de abban bízunk, hogy a szardíniai és a finn győzelmeink után erősek lehetünk ezen a felületen.
Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe – #11 Hyundai i20 N Rally1
- A csalódást keltő hazai futam után szeretnének visszatérni az élbolyba
- A belga duó készen áll a fárasztó murvás futam kihívásaira
A görög futam nagyon nagy kihívást jelent majd. Várhatóan nagy meleg lesz, mintha újra nyáron versenyeznénk. A szakaszok kemények lesznek, mivel némelyik az átlagostól hosszabbak és a körülményekhez képest durvábbak. Maguk a versenynapok is fárasztóak, a korai kezdés és a késői befejezés miatt. Az Acropolison korábban többször is részt vettem 2012-ben és 2013-ban is, természetesen tavaly is. Ez egy olyan futam amelyről jó emlékeket őrzök. Megbízható és erős autóra lesz szükségünk a terepen, a nagy meleggel is meg kell majd küzdenünk, ami a pilótafülkében megnehezítheti a dolgunkat. Ha minden jól megy, akkor a dobogóért szeretnénk küzdeni.
Dani Sordo/Cándido Carrera – #6 Hyundai i20 N Rally1
- A spanyol duó idén harmadszor szerepel a Hyundai csapatában
- Idén a korábbi két futam végeztével dobogóra állhattak
Ez egy nagyon megerőltető rally lesz, mivel hőségben fogunk versenyezni és a kocsiban is meleg lesz. A murvás utak nagyon kemények lesznek, így az abroncsoknak nem csak a sebességről fog szólni. Természetesen mindenki keményen fogja nyomni, de bizonyos szakaszokon ügyesnek kell lenned és nem szabad túllépned a határt. Egy kevés eső is nagyon csúszóssá teheti a szakaszokat és megnehezítheti a dolgunkat. Cándidóval sikerült dobogóra állnunk mindkét idei futamunkon, így az a célunk, hogy a legjobb háromban fejezzük be a görög versenyhétvégét is.
Az M-Sport Ford WRT pilótáinak nyilatkozatai:
Sebastien Loeb: A görög futam egy számomra mindig is remek futam volt, ami nagyon élvezetes. Az idei egy egészen más verseny lesz, mint amin eddig versenyeztem, nem lesz annyira durva. Van néhány szakasz, amit ismerek, de gyakorlatilag a nulláról fogunk indulni.
Nem könnyű futam, de nagyon élvezetes rajta vezetni, úgyhogy nagyon várom már. Sikerült alaposan felkészülnünk, azt remélem, hogy sikerül jó ritmusban autózni, mint Kenyában és Portugáliában. Az a célunk, hogy hibák és problémák nélkül jól teljesítsünk.
A tesztünk jól sikerült, a kapcsolatunk az autóval korrekt volt. Minden rész területtel igyekeztünk egy kicsit foglalkozni , így a beállításokkal, a felfüggesztéssel, a diffivel, és a hibridegységgel is. Azt gondolom, hogy a jól sikerült teszt után, az autó rendben, készenállunk a rallyra.
Craig Breen: Jó lesz visszatérni Görögországba. Ezen a futamon legutóbb 2015-ben vettem részt, bár a tavalyi pályabejáráson ott voltam. Szép emlékeim vannak, 2014-ben ott szereztem meg első nemzetközileg is jegyzett győzelmemet, amely pályafutásom egyik nagy ugródeszkája volt.
Nagyon várom a visszatérést. Nehéz ralinak tűnik, mert sok olyan szakasz vár ránk, amelyeket csak egyszer fogunk teljesíteni. Hosszú lesz a pályabejárás, kihívásokkal teli hét vár ránk, de már nagyon várom. A tesztünk jól sikerült, jó érzéseink voltak az autóval. Remélhetőleg sikerül visszatalálnunk a jó útra és eredménnyel tudunk majd Görögországból hazatérni.
Gus Greesmith: A görög futam a bajnokság egyik legendás futama, amit tavaly nagyon élveztem. Jól sikerült a rally, az összetett ötödik helyén végeztünk. Fantasztikus lenne, ha ismét sikerülne egy top 5-ös eredménnyel zárni. Az első métertől erre fogunk törekedni. Tudjuk, hogy Görögországban bármi megtörténhet, bármi elromolhat, hiszen nagyon durvák a szakaszok. A csapat azonban egy nagyon erős autót épített nekünk, ami segíteni fog nekünk.
Pierre-Louis Loubet: Nagyon örülök, hogy Görögországban versenyezhetek. ez egy csodálatos ország és fantasztikus rali. A rajtpozíciónk és a Portugáliában és Szardínián mutatott tempónkkal úgy gondolom, hogy nagyszerű dolgokra lehetünk képesek. Igyekszem majd a maximumot nyújtani a futamon, mert úgy gondolom, hogy mindenünk adott ahhoz, hogy jól teljesítsünk.
Az autó remekül működik, a teszt jól sikerült ráadásul remekül érzem magam az autóban. Azt gondolom, hogy a potenciál megvan, úgyhogy meglátjuk mi történik.
matezsoltee