Történelmi győzelem!

Történelmi győzelem!

MEGOSZTÁS

Sebastien Loeb és Daniel Elena karrierjük 79. futamgyőzelmét aratták a Citroen Total Abu Dhabi WRT színeiben az 54. RACC Rally – Rally de Espana futamán.

A 2004-es Tour de Corse futamának győzelme és első világbajnoki címének megnyerése óta ez volt az első olyan alkalom, amikor Sebastien Loeb hátraszaltóval ünnepelt. Az egykori tornász vasárnap történelmi győzelmet aratott, hat évvel utolsó teljes WRC szezonját követően. Idén a Citroen három futamos, részmunkaidős VB program erejéig hívta vissza kilencszeres világbajnokát. A Loeb – Elena páros hat évvel ezelőtt versenyzett utoljára a RACC Rally-Rally de Espana futamán. Idén Mexikóban három szakaszt nyertek és vezették az összetettet is, míg Korzikán újabb három újabb szakaszgyőzelem került a nevük mellé, ami azt vetítette előre, hogy a tempójuk meg lesz a szezon egyetlen vegyes felületű raliján is.

Daniel Elena tökéletesen támogatta kilencszeres világbajnok pilóta társát a C3 WRC jobb 1 üléséből, akivel ismét megmutatták hihetetlen alkalmazkodó képességüket a folyamatosan változó feltételekhez. A futam első méteritől együttműködtek a csapattal autójuk finomhangolása terén. A pénteki murvás napot követően Seb Loeb a negyedik helyen végzett, mindössze 0.5 másodperccel lemaradva a dobogótól. Eközben Loeb csapattársa Craig Breen a nyolcadik helyen zárt.

A futam egyik legnehezebb döntését szombaton reggel kellett meghoznia a francia rekordvilágbajnoknak ugyanis a nedves feltételekhez megfelelő gumiválasztást kellett tennie, ugyanis ilyen körülmények között legutóbb öt évvel korábban versenyzett.  Óriási rutinjának köszönhetően az SS12 (21.26 km) szakaszt megnyerte, aminek köszönhetően már a harmadik helyen állt az összetettben 3.3 másodperce a másodiktól és 8.0 másodpercre az éllovastól a szombati zárást követően. Loeb csapattársa, Breen, azonban két megforgásának köszönhetően visszacsúszott az összetett kilencedik helyére.

A vasárnapi nap négy szakasz döntő jelentőségűnek bizonyult a futamgyőzelem szempontjából a Citroen Total Abu Dhabi WRT számára. A csapat információi alapján a katalán szakaszok felszáradtak és  Sebastien volt az egyetlen pilóta, aki négy kemény Michelin abronccsal vágott neki a reggeli két szakasznak. Loeb mindkét szakaszt behúzta! Az SS16 után az éllovasi pozícióban 7.1 másodperc előnnyel következett a záró két gyors. Annak ellenére, hogy az SS17-es szakaszon a híres riudecanyesi körforgalomban lefulladt a C3 WRC , a francia ász 2.9 másodpercet megőrzött az előnyéből és 2013-as argentínai futamgyőzelme után, megszerezte pályafutása 79. győzelmét. Ez a hihetetlen teljesítmény biztosította a „Vörös Hadsereg” idei első győzelmét, amely a csapat hosszú VB történetének 99. győzelme volt. A csapattársak visszafogott teljesítményt nyújtva szerepeltek. Craig Breen a kilencedik, míg Khalid Al Qassimi a huszonegyedik pozícióban fejezte be a futamot.

Két kérdés Pierre Budar-hoz – Citroen Racing csapatvezető

Mi a véleménye a győzelemről?

Először is szeretnék gratulálni a csapatnak. Ez a győzelem mindenkinek számára jó és megérdemelt. A csapat soha nem adta fel. Keményen dolgoztunk, annak ellenére, hogy nehéz időket éltünk át a szezon során. Hihetetlen érzés nyerni, különösen úgy, hogy második éve vagyunk veretlenek Katalóniában. Ez a versenynaptár egyetlen vegyesfelületű futama és idén az időjárás komoly kihívások elé állított mindenkit – különösen szombaton. Ennek ellenére versenyképesek voltunk, mindkét felületen, különösen aszfalton, ahol sikerült három gyorsasági szakaszt is nyernünk. A gumiválasztásaink merészek és hibátlanok voltak egy problémamentes hétvége során, miközben az év legnehezebb szervíze volt pénteken, amikor kevesebb 75 perc alatt kellett murváról, aszfaltra átszerelni az autót.  Alaposan felkészültünk a hétvégére a szervizben és minden rendben zajlott.

Gondolta volna, hogy Sebastien és Daniel képesek egy ilyen teljesítményre?

Tudtuk, hogy Seb és Dani képes a váratlanra. Ismét bebizonyították ezt a hétvégén, stílusosan. Gyorsak voltak, minden gumiválasztást követően, függetlenül a felszíntől és magas szinten teljesítettek, mindezt gyakorlatilag hibátlanul. Sebastien és Daniel kétségtelenül egy újabb arany oldalt írtak, rendkívüli pályafutásuk történetében, amely fantasztikus érzelmi élményt jelentett mindnyájunk számára.

A kulcsmomentum

Cédric Mazenq , Sebastien Loeb versenymérnöke , vasárnap reggel, amikor a gumiabroncs választáshoz hívták és a döntés középpontjában egy merész választás állt, amely meghatározónak bizonyult a futam végkimenetelét tekintve. Így emlékszik a történtekre…

Ez egy fontos momentum volt! Ha nyolc másodpercre vagy lemaradva az éllovas mögött és leakarjuk dolgozni a különbséget kockáztatni kell. Ezt reggel tudjuk megtenni, amikor a tapadás kisebb, míg a nedves foltok felszáradnak. A második körre már száraz feltételekre számítottunk, ott a különbségek kisebbek lettek volna. Ilyen körülményekkel már a tesztelések során is találkoztunk. Ilyen feltételek között a Michelin kemény gumija a legjobb megoldás, feltéve, ha fel tudjuk melegíteni azokat. Tudtuk, hogy az első pár kilométer száraz, úgyhogy azt gondoltuk, hogy ez segíthet a gumik felmelegítésében. Úgy számoltunk, hogy a kör alatt 13 másodperccel tudunk gyorsabbak lenni. Egyre jobban ráhangolódott Seb az tervre, de attól tartott, hogy esni fog és az időjárás meg fog változni, Az utolsó pillanatban Laurent Poggi, a második gyors végéről megerősítette Sebnek, hogy a szakaszok szárazok. Ezután bepakoltuk a kemény abroncsokat és ez volt az a pillanat, amikor megnyertük a ralit!

Fotó: Citroen Media

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ