Dominik Stříteský a Barum Czech Rally Zlín drámai nyitó szakaszán első FIA Rallye Európa-bajnoki győzelmét aratta, miközben Jan Kopecký rekordot jelentő 12. győzelmére tett kísérlete a hazai ERC-versenyén, ami az SS5-ön zátonyra futott.
A 2013-as Európa-bajnok Kopecký 0,7 másodperccel volt lemaradva Stříteskýtől, a cseh bajnokság jelenlegi vezetőjétől az 5. szakasz elején, de egy defektes bal első gumi miatt a 15. helyre esett vissza.
„Volt valami aminek nekimentem, rögtön defektem lett és ki kellett cserélnem a szakaszon , a cserénk pedig elég lassú volt” – mesélte Kopecký.
Stříteský, aki az SS4-en a harmadik helyről átvette a vezetést, annak ellenére, hogy az SS2-n fékproblémái voltak, az SS5-öt lassú defektes bal első gumival, de 10,1 másodperces előnnyel fejezte be a rohamozó Erik Cais előtt.
Annak ellenére, hogy Cais a szombati napot 20 másodperces időbüntetéssel kezdte, a Michelin abroncsokon versenyző Cais öt egymást követő gyorsasági szakaszgyőzelemmel küzdötte fel magát a versenybe, és a 7. szakasz után 4,2 másodperccel volt lemaradva Stříteský mögött.
De mivel Rajnochovicében szakadt az eső. A Fabia RS Rally2-re kemény keverékű gumiabroncsokon volt felszeretve, Cais tehetetlen volt, hogy megakadályozza a jelentős időveszteséget. 41,9 másodperccel tovább tartott, mint Stříteskýnek a 13,19 km-es teszt teljesítése, és ezzel a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza az összesítésben.
„Olyan volt, mintha nyári gumikkal vezetnék havon” – mondta a levert Cais a 8. szakasz befejeztével, ahol Kopecký még több időt veszített egy nagy sebességű kiállással.
Míg Simon Wagner a nedves és száraz Michelin abroncsok keresztezéséből profitált az esős SS8-on, addig Stříteský a száraz időjárású Hankook abroncsokkal jeleskedett, 3,5 másodperccel gyorsabb volt Wagnernél, így 21,1 másodperccel vezetve ért be az SS9-re.
„Erik repült, és mi sem tudtunk többet tenni, de még hosszú út áll előttünk” – mondta Stříteský. „Próbáltam nyugodt maradni, mert a legfontosabb számunkra a pontok a cseh bajnokságban.”
Mivel az SS9-et biztonsági okokból törölték az időjárás miatt, Stříteský vezet a nyitószakasz győztes Wagner előtt, Adam Březík pedig a harmadik, karcsú 0,2 másodperccel megelőzve Cais-t.
Březík a szombat délelőtti nyitópróba leggyorsabb idejével, Březová, a Barum Czech Rally Zlín ranglista élére került, és 1,6 másodperces előnnyel vezet Kopecký előtt.
Bár Kopecký 1,1 másodperccel gyorsabb volt Březíknél az SS3-on, az SS4-et kezdve a fiatalabb cseh pilóta 0,5 másodperccel maradt az élen. De egy kicsúszás súlyos másodpercekbe került neki, és a jobb első gumiabroncs lekerült a felniről, 13,5 másodperccel lemaradva az új vezető Stříteský mögött fejezte be a szakasz.
„Az első szakaszon minden rendben volt, a következőn egy kicsit óvatos voltam, és vesztettünk egy kis időt, de a harmadikon minden jól ment, egészen a defektig” – mondta Březík. „Valamit eltaláltam a fűben, nem tudom mit, de miután megforogtunk, lecsúsztunk az útról. Aztán túl gyorsan fékeztem egy balos kanyarban [az SS5-ön], így többet kellett fordulnom és megpördültem. Az élmezőnyért harcolok, szóval a maximumot kell nyomni.”
Cais mögött Filip Mareš az ötödik, Mathieu Franceschi pedig a hatodik helyen áll az ERC pontverseny élén, miután Hayden Paddon az SS8-on két sérült gumiabroncsot volt kénytelen cserélni.
Efrén Llarena a hetedik helyen áll, miután az SS5-ös szakaszon nagy sebességgel megpördült és árokba hajtott, Miko Marczyk pedig a nyolcadik, miután a Fabia ugyanezen a szakaszon elvesztette a hátsó kerék meghajtását.
Hermann Neubauer a kilencedik, őt követi a talpra álló Kopecký és a kétszeres zlíni győztes Václav Pech. Martin László a 12., az ex-pályaversenyző Aleš Jirásek a 13., Albert von Thurn und Taxis a 14., Jarosław Kołtun pedig a pontszerző helyeket zárja.
A Barum Czech Rally Zlín 53. futama holnap (vasárnap) zárul két körös, három szakaszból álló, 81,12 kilométeres versenytávval. Az akció a legendás Semetín szakasszal kezdődik helyi idő szerint 08:23-tól. A Halenkovice Power Stage várhatóan 16:05-kor veszi kezdetét.
SS8 Rajnochovice 2 – 13.19 km
1. Stříteský/Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 55:46.6
2. Wagner/Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +21.1
3. Březík/Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +45.9
4. Cais/Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +46.1
5. Mareš/Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +52.8
6. Franceschi/Malfoy – Škoda Fabia RS Rally2 +57.2
7. Llarena/Fernández – Škoda Fabia RS Rally2 +1:12.4
8. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +1:14.2
matezsoltee